Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Теми лабораторних занять

1. Аналіз звукової культури мовлення дітей різних вікових груп. Складання порівняль­них характеристик. Заповнення таблиць — 2 год.

2. Моделювання ситуацій індивідуальної роботи з дітьми з розділів «Граматична пра­вильність мовлення» та «Звукова культура мовлення» — 2 год.

Завдання для самостійної роботи

• Складіть план індивідуального заняття з виховання звукової культури мовлення — 1 год.

• Розробіть конспект тематичного заняття з виховання звукової культури мовлення — 2 год.

• Випишіть чистомовки, швидкомовки, дидактичні, рухливі ігри, вправи пальчикової гімнастики на закріплення звуковимови у дітей — 2 год.

• Складіть план роботи для корекції звуковимови у старших дошкільни­ків — 1 год.

• Розробіть комплект дидактичного матеріалу (артикуляційні профілі, ар­тикуляційні вправи, чистомовки, швидкомовки тощо) для формування пра­вильної звуковимови у дітей — 2 год.

Тема 9. Методика організації художньо-мовленнєвої діяльності дітей

Художньо-мовленнєва діяльність як педагогічна категорія. Сутність і структура ху­дожньо-мовленнєвої діяльності.

Функції художньо-мовленнєвої діяльності: суспільно-перетворювальна і компенса­торна, пізнавально-евристична, національно-духовна й історична, інформативно-комунікативна, виховна.

Основні змістові лінії художньо-мовленнєвої діяльності: літературно-мовленнєва, образотворчо-мовленнєва, театрально-мовленнєва, музично-мовленнєва діяльність. Зміст і базисні характеристики художньо-мовленнєвої діяльності дітей у Базовому ком­поненті дошкільної освіти та варіантних програмах.

Значення художнього слова у вихованні і мовленнєвому розвитку дітей дошкільно­го віку. Українські письменники (Г.Сковорода, І.Франко) та вчені (К.Д.Ушинський, О.Ольжич, С.Ф.Русова, М.Г.Стельмахович, А.М.Богуш) про місце і значення фольк­лору в розвитку мовлення у вихованні дітей.

Джерело і жанри художнього читання. Принципи добру літературних творів для читання й розповідання дітям. Принципи ознайомлення дітей з художніми творами. Форми роботи з книгою в дошкільному закладі.

Види і типи занять з художньої літератури. Методика їх проведення у різних віко­вих групах. Специфіка окремих видів занять, їх структура, методичні прийоми роботи. Підготовка вихователя до занять: добір твору, виразне читання, виділення важких слів, добір ілюстрацій, наочності, технічних засобів навчання.

Види бесід після художнього читання. Прийоми ознайомлення дітей з жанрами, композицією, засобами художньої виразності твору, дитячою книгою, її структурою.

Методика проведення етичних бесід: підготовка вихователя і дітей, структура етич­ної бесіди, прийоми роботи.

Куточок книги в дитячому садку. Значення куточка книги. Зміст і обладнання ку­точка книги в різних вікових групах. Методика роботи в куточку книги. Літературні та літературно-музичні свята та розваги, їх значення. Тематика, види, зміст літературних ранків і вечорів, методика їх проведення в різних вікових групах.

Використання творів художньої літератури й малих фольклорних жанрів у повсяк­денному житті, на заняттях з інших розділів програми.

Організація театрально-ігрової та театрально-мовленнєвої діяльності дітей. Сут­ність і структура театрально-мовленнєвої діяльності дошкільників.

Розвиток мовлення дітей у процесі театралізації.

Форми театрально-ігрової та театрально-мовленнєвої діяльності в дошкільному за­кладі: театральна вистава як видовище; гра-драматизація, театралізовані ігри, гра за сюжетом літературного твору як гра для себе.; інсценування як підготовлений виступ дітей для глядачів. Завдання і зміст розвитку мовлення в різних формах театрально-мовленнєвої та театрально-ігрової діяльності в різних вікових групах. Зв'язні вислов­лювання (за формою), що виникають у процесі театрально-мовленнєвої діяльності: колективні етюди, сюжетноскладання, сценарії, ігрові діалоги, імпровізація монологіч­них діалогів.

Види театрів: настільний, картонажний, ляльковий, театр іграшок, тіньовий, фланелеграф, пальчиковий театр, театр живих тіней, «театральна антресоля». Методика їх використання в різних вікових групах.

Драматизація та інсценування за змістом художніх творів у дошкільному закладі. Режисура — шлях трансформації казки у гру. Методика організації та керування ігра­ми-драматизаціями; читання за ролями, інсценування художніх творів у різних віко­вих групах.

Ознайомлення дітей зі спеціальною театральною термінологією. Театральна абетка. Підготовка дитячих вистав. Методика організації театрально-мовленнєвої діяльності: обговорення і складання сценарію, розподілення ролей, виготовлення необхідних ат­рибутів, проведення репетицій. Методи і прийоми формування інтонаційної виразно­сті мовлення, розвитку акторських здібностей дітей у процесі театрально-мовленнєвої діяльності. Критерії визначення рівня розвитку театрально-мовленнєвої компетентно­сті, методика обстеження в різних вікових групах.




Переглядів: 1100

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 8. Методика виховання звукової культури мовлення | Теми семінарських та практичних занять

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.114 сек.