Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Розібрання і вилучення обмоток

Ремонт короткозамкнених обмоток

Тема 3.5. Ремонт обмоток електричних машин змінного струму

Короткозамкнені обмотки роторів виконуються литими або зварними. Типові пошкодження литої обмотки – розрив замикаючого кільця і обрив стержня в пазу. Для зварної обмотки характерно ослаблення або порушення контакту між стержнями і замикаючим кільцем, а також обрив або підгоряння стержнів.

При огляді зварної обмотки необхідно звертати увагу на фактори, що можуть привести до обриву стержня або його розпайки з кільцем. До таких факторів відносяться: наявність кольорів мінливості на кільцях в місцях паяних з’єднань зі стержнями; підгоряння болтів, що з’єднують сегменти коротко замикаючої обмотки явнополюсних синхронних машин; хвилеподібний згин коротко замикаючих кілець або стержнів; прогин виступаючих з сердечника кінців стержнів; зсув обмотки (білячої клітки) вздовж ротора.

Обрив стержнів в пазовій частині визначається наступним чином (рис.3.4.15).

Ротор висувається зі статора і заклинюється (гальмується). До статора підводиться напруга не більше 0,25 Uн.

На кожен паз виступаючої частини ротора по черзі накладається стальна пластинка 3, яка повинна накривати два зубця ротора. При цьому, коли пластинка, перекриває пази з цілими стержнями, буде притягуватися до ротору і вібрувати (деренчати). При наявності обриву притягання і вібрація пластини зникає.

 

 

Рис.3.4.15. Знаходження обриву в пазовій частині стержня обмотки короткозамкненого ротора:

1 – статор, 2 – ротор, 3 – пластина.

 

 

Ремонт литої обмотки. Тріщини коротко замикаючого кільця усувають пайкою (якщо число тріщин більше двох на кільце, обмотку не ремонтують). Пошкоджені місця очищають і промивають бензином. Місця тріщин розширюють і оброблюють по формі ластівчиного хвоста, але не більше ніж на 2/3 товщини кільця. Ротор встановлюють таким чином, щоб пошкоджене місце було розташовано горизонтально, нагрівають його газовим пальником до 350... 400°С і залужують припоєм (15 % олова, 20 % кадмію и 65 % цинку, або 63 % олова, 33 % цинку і 4 % алюмінію). В процесі лудіння протирають поверхню металевою щіткою. Полуджену тріщину після цього заповнюють одним з вказаних припоїв, подаючи його з прутка. Залишки припою знімають стальною гарячою гладилкою. Тріщини можуть усуватися також аргоново-дуговим зварюванням.

Литі обмотки, що мають розриви стержнів, не ремонтуються і направляються на пере -заливку.

Розібрання починається з обрізання лобової частини. При цьому обмотка витягується з пазів найбільш економічним способом при зберіганні сердечника. Обрізання одної лобової частини виконують на токарних або на спеціальних верстатах станках з використанням фрези або ножового різця.

Щоб витягнути обмотку з пазів, не пошкодивши сердечника, необхідно ослабити зчеплення обмотки з сердечником шляхом ослаблення пазової ізоляції. Це можна здійснити випалюванням або розм’якшенням ізоляції.

Випалювання використовується для машин с чавунними або стальними корпусами. Машини з алюмінієвими корпусами не випалюють, тому що при цьому у їх можуть деформуватися корпуса і ослабнути посадка сердечника. Корпус (статор) встановлюють в печі горизонтально, тому що при вертикальній установці може відбутися зсув сердечника. Випалювання виконується в печі при температурі 350 °С протягом 4...6 годин. Підвищувати температуру випалювання не слід, тому що це може привести до порушення міжлистової ізоляції сердечників і до погіршення їх магнітних властивостей.

Для хімічного розм’якшення пазової ізоляції сердечник з обмоткою поміщують на 6...8 годин в ванну з 10% розчином їдкого натрію (каустична сода), підігрітого до температури 80... 90°С. Після витягування з ванни зчеплення обмотки з сердечником зменшується, що дозволяє видалити неї без значних механічних зусиль. Після цього сердечник промивають в проточній воді і сушать.

Метод розм’якшення шляхом високочастотного нагрівання сердечника являється більш прогресивним. При використанні цього метода тепло, що виділяється в сердечнику, передається пазовій ізоляції і далі через лак до провідників обмотки. При витягуванні обмотки в гарячому стані вона виходить з пазів разом з пазовою ізоляцією, залишаючи пази чистими, не потребуючими додаткового очищування.

Видалення обмотки з пазів сердечника в невеликих машинах виконують вручну з допомогою гачків, якими захоплюють необрізану лобову частину обмотки. З сердечників більш крупних машин обмотку витягують на спеціальних установках.

Після видалення обмоток сердечник ретельно оглядають, усувають виявлені дефекти і очищують від залишків лаку і ізоляції.

 


Читайте також:

  1. Вилучення строкових вкладів відбувається шляхом переказу грошей на поточний (картковий) рахунок або готівкою із каси банку.
  2. Вилучення та використання запаху людини.
  3. Витратні матеріали для ремонту обмоток електричних машин
  4. Виявлення, фіксація, вилучення речових доказів із місця події.
  5. Еколого-економічна оцінка рівня та груп втрат. Визначення коефіцієнтів вилучення кількості корисних копалин та зміни якості. Відтворення економічних витрат.
  6. Економічна рівновага: аналіз методами “видатки-випуск” та “вилучення-ін”єкції”. Інфляційний та рецесійний розриви.
  7. Економічне значення правильного вибору електричного двигуна за потужністю. Класи нагрівостійкості ізоляції обмоток електричних двигунів. Нагрівання і охолодження електродвигунів
  8. Методи нормування показників вилучення корисних копалин.Нормування показників вилучених корисних копалин.
  9. Модель кругообігу доходів та видатків. Вилучення та ін’єкції.
  10. Оплатне вилучення предмету як вид адміністративного стягнення
  11. Побудова струмів первинних та вторинних обмоток трансформатора
  12. Порядок та оформлення вилучення оригіналів (копій) документів і повернення (передачі) оригіналів документів




Переглядів: 1239

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ремонт струмозбиральної системи | Витратні матеріали для ремонту обмоток електричних машин

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.