МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Стадія тваринного інтелекту• пов'язується вже головним чином із людиноподібними приматами (хоча наявна і в дельфінів). Ці тварини здатні до наочно-дійового мислення. Якщо тварини на стадії елементарної сенсорної психіки можуть відчувати лише певні моменти, сторони речей (і реагувати на них), а тварини на стадії перцептивної психіки мають справу з цілісними речами, то на стадії тваринного інтелекту перед твариною відкриваються відношення між речами (хоча й не у словесній абстракції, а в наглядній дії). Поведінка цих тварин перетворюється на набір цілеспрямованих операцій. Отож, мислення (у наочно-дійовій формі) виступає головним психічним процесом на даній стадії. • Згідно з В. Келером, гештальтпсихологом, який став широко відомий завдяки дослідам із шимпанзе, вищі примати мають чотири кардинальні відмінності від тварин, які знаходяться на попередній стадії розвитку психіки: • здатність до інсайтів (раптових осяянь), коли мавпа здогадується, як вирішити складне завдання; • здатність відтворити одного разу здійснену операцію без нових спроб; • здатність перенесення знайденого рішення у інші принципово подібні умови; • здатність до рішення двохфазних завдань (тобто завдань, у яких виділяються попередня фаза (підготовча) і фаза здійснення (досягнення головної мети). На вищому щаблі філогенезу психіки стоїть людина. • Вона звичайно розглядається окремо від попереднього матеріалу. Людська психіка детермінована вже переважно соціально: • Трудова діяльність із суспільною організацією є головними факторами. • Внутрішня детермінація психіки людини в такому розумінні не відіграє великої ролі людина розглядається як біосоціальна істота. Як основні тенденції розвитку психіки у філогенезі виявлені наступні: • ускладнення форм поведінки - форм рухової активності; • удосконалювання здатності до індивідуального научіння; • ускладнення форм психічного відображення (одночасно як наслідок і як фактор попередніх тенденцій). ОНТОГЕНЕЗ - процес розвитку індивідуального організму. У психології онтогенез - формування основних структур психіки індивіда протягом його дитинства. • Вивчення онтогенезу - головне завдання дитячої психології (див. Психологія вікова). • З позицій вітчизняної психології, основний зміст онтогенезу складає предметна діяльність і спілкування дитини, насамперед - спільна діяльність, спілкування з дорослим. В процесі інтеріоризації дитина «врощує», «привласнює» соціальні, знаково-символічні структури і засоби цієї діяльності та спілкування, на базі чого формується її свідомість та особистість. • Загальним для вітчизняної психології є також розуміння формування психіки, свідомості, особистості в онтогенезі як соціальних процесів, що протікають в умовах активного, цілеспрямованого впливу з боку суспільства. • Особливий предмет дослідження складають формування і розпад мозкової організації психічних структур (див. Нейропсихологія). • Біологічний онтогенез, згідно з законом Мюллера-Геккеля, є копіюванням філогенезу. Вивченням онтогенезу психіки людини займаються дві психологічні науки: • загальна психологія і • вікова психологія. • Онтогенез людини вікова психологія поділяє на сенситивні періоди, кожен з яких сприяє появі в людини певних психічних новоутворень. Якщо новоутворення не з'явиться в свій час, імовірно, що воно можуть не з'явитися взагалі, тому виховний вплив на певні сторони особистості повинен бути своєчасним (інакше він буде неефективним). • Сенситивні періоди об'єднуються у стадії. Ці стадії існують об'єктивно, вони відокремлюються одна від одної віковими кризами (1-го, 3-го, 7-го років життя, підліткового віку та ін.), проте про зміст цих стадій у психологів єдиної думки немає.
|
||||||||
|