Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



І пригод собі шукаєм

Десь, колись давно на світі

Жили славні диваки –

Громадяни добрі, щирі,

Як один – прислівники.

Ми у подорож рушаєм

І пригод собі шукаєм

В дивній тій частині мови –

У землі Прислівниковій!

 

 

Щоб дістатися мети необхідно подолати перешкоди – рифи.

Словникова робота: Що таке риф?

РИФ - Пасмо підводних або невисоких надводних скель на мілководді.

 

У нашому випадку потрібно вивчити правила, які підготував кожен риф, щоб вільно, швидко і весело поплисти до острова «Правопису складних прислівників».

 

Вчитель знімає картку, читає:

Риф№ 1 «Написання прислівників через дефіс».

Мотивація:

- Написання даних прислівників, учні, дуже часто зустрічаються в писемному мовленні. Тому ми обов’язково повинні знати їх правопис.

Риф хоче, щоб ви виконали Завдання: розкрити дужки і пояснити правопис прислівників:

(хтозна) як, (будь) хто, (коли) небудь, (по) дружньому, (мало) помалу.

Вчитель:

 

Слово вчителя:

- Щоб правильно виконати написане на дошці завдання, нам потрібно, перш за все, зібрати необхідну інформацію про правопис прислівників через дефіс. Для цього попрацюємо в парах. Виготовлено … карток (залежно від кількості пар учнів).ДОДАТОК 1

Опис роботи в парах.

Роздавши кожній парті (парі) картки пропоную за 1 хв. ознайомитись із інформацією і обдумати свій висновок. Після того як узгодили свої думки, визначити, хто буде висловлюватись перед класом.

 

Перший вид інформації:

Дефіс пишеться у прислівниках при складанні слів однакових чи близьких за змістом. Наприклад: ледве – ледве, де – не – де, віч – на – віч, часто – густо.

Другий вид інформації:

Дефіс пишеться у прислівниках після префіксів будь - , казка - , хтозна - . Наприклад: будь – як, казна – коли, хтозна – де.

Третій вид інформації:

Дефіс пишеться у прислівниках перед суфіксами: - небудь, - таки, - то, - то. Наприклад: де – небудь, де – таки, якось – то.

Четвертий вид інформації:

Дефіс пишеться після префікса по - у прислівниках з суфіксами – е, - и, - ому, - ему. Наприклад: по – перше, по – братськи, по – моєму, по – українському.

Вч: - Слово представникам пар (по одній відповіді для кожного варіанта ). Решта пар, що опрацювали те саме завдання, в разі потреби може додавати щось до відповідей своїх товаришів.

Вчитель:

- Порівняємо тепер свої висновки з теоретичним матеріалом, вміщеним у підручнику: параграф 33, с. 213. Як бачимо, ваші відповіді цілком правильні.

- То ж давайте тепер виконаємо завдання, що записане на дошці, розкриємо дужки і обґрунтуємо написання орфограми «Дефіс у прислівниках» (діти письмово виконують завдання у зошитах.

 

2. Вч.: Одну перешкоду подолано. Та попереду - інша.

Риф №2 «Асоціативний» Написання прислівників разом.

А) Бесіда :

-Чому риф має таку назву?

-Що таке асоціація? Це психологічний термін – означає зв'язок між окремими нервово-психічними актами — уявленнями, думками, почуттями, внаслідок якого одне уявлення, почуття і т. ін. викликає інше.

- Чи асоціаціюється у вас прислівник з координатною прямою?

- Чи асоціаціюється у вас прислівник з часовими проміжками ранок-ніч?

Б) Розглянемо малюнки.ДОДАТОК 2.

Пояснення: Краще запам’ятати правопис скл.присл. допоможе ваша уява.

Завдання: Зробіть записи в зошити. Так як у підручниках відсутні правила на орфограму «Написання прислівників разом», ви запам’ятайте їх по асоціації.

До цих таблиць ми ще звернемось.

 

Ми наближаємося до 3-го рифу.

3. Риф №3 «Риф роздумів». Тут кожен працює індивідуально, але максимально швидко. Час біжить.

Учням роздаю текст (ДОДАТОК 3)

А) Виразно прочитати текст. Довести, за допомогою методу «Прес», що висловлювання належить до роздуму. За допомогою чого автор досягає виразності мовлення? Виписати прислівники, пояснити їх правопис.

 

НАГАДУВАННЯ: метод «Прес»:

Я вважаю…

Тому що ..…

Наприклад……..

Отже ……




Переглядів: 301

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Два прислівники

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.