МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||
Доведення за методом «Прес»Я вважаю, що це роздум. Тому, що до даного висловлювання можна поставити загальне запитання: чому? Текст-роздум складається з трьох основних частин: * теза (думка, яку доводять); * аргумент (докази); * висновок. Наприклад, тезою в цьму тексті буде третя частина останнього речення першого абзацу (одне-єдине маленьке слово, а все ж воно своє значення в житті має). Другий і третій абзаци – це аргументи. А висновок – 4-ий абзац, сформульований дуже чітко. Автор хоче, щоб ми зрозуміли, що важливе не завжди повинно бути великим, помітним…... Отже, цей текст – роздум.
- Яка тема тексту? - Тема дружби, …….
4. = Проблемне питання: : А тепер хоч і душа в душу живуть, та це вже не прислівник. Якщо «душа в душу» не прислівник, то що це?
Вчитель: Це прислівникові сполуки, що мають значення прислівників і складаються з двох іменників (зрідка – числівників) та одного або двох прийменників: від ранку до вечора, день у день, з боку на бік, з дня на день, один в один, раз у раз, рік у рік, час від часу; Ось так непомітно ми наблизились до Рифу № 4 – «рифу творчості»Написання прислівників окремо . А) Наше завдання вивчити правила написання прислівників окремо. Одне ми уже з’ясували. Відкрийте підручники на с. 222, прочитайте 1 -3 абзаци..
Б) Рольова гра (2 підготовлені учні в ролі Прикметника, Прислівника вижодять посеред класу). Учитель: Послухайте, учні, суперечку Прикметника та Прислівника. Приготуйтеся їм допомогти. Прикметник: Учні, я маю докази про звинувачення Прислівника у Крадіжці, оскільки вважаю, що слова по, братньому, по, батьківському, по, військовому належать мені та прийменникові; по, іншому, по,моєму - займеннику та прийменнику; по, перше, по, друге - числівнику та прийменнику!
Вчитель: Чи є серед присутніх свідки, що можуть довести твердження пана Прикметника, склавши речення та довівши, що це дійсно вказані частини мови?
Відповіді учнів
Прислівники з префіксом по- потрібно відзрізняти від однозвучних прикметників, займенників, числівників із прийменником по, правильно ставлячи до них запитання . Наприклад, по своєму подвір’ї (по подвір’ї якому? своєму – це прикметник. По-своєму вельможний( вельможний як? по-своєму – це прислівник, і пишеться він через дефіс. Вчитель: Що ви можете на це зауважити , пане Прислівнику? Прислівник: Мені здається, що потрібно вчити правила. Вчитель: Рішення прийняте! А тепер покажіть себе на практиці.
Робота біля дошки по 2 учні. Завдання на карточках.
Списати, розкриваючи дужки. Порівняти написання співзвучних слів. Зробити висновок про правопис прислівників із префіксом по- й однозвучних інших частин мови з прийменником по.
1. Мисливець ішов (по) лисячому сліду. — Він дивився на їжу (по) лисячому.
2. Пташки защебетали вже (по) весняному. — (По) весняному небу пролетіли перші ластівки.
3. Рапорт віддавали (по) військовому. — Кожному герою дали (по) військовому званню
Риф дає нам підказку. Розглянемо напис на рифі : (ДОДАТОК 3)
Окремо пишуться прислівники: 1. Між двома однаковими словами є прийменник у, в, по: рік у рік, день у день, плече в плече, раз по раз 2. Прислівник із чотирьох компонентів: з боку на бік, з дня на день, з краю в край, з ранку до вечора 3. Друге слово прислівника в О.в. (чим?): кінець кінцем, тим часом, одним одна, таким чином, сама самотою 4. По + збірний числівник: по двоє, по четверо, але: поодинці 5. Прислівник на означення емоційного стану людини: на жаль, на диво, на щастя, на радість, на сором, на сміх, на зло але: зόзла Памятаєте, я казала, що ми повернемось до таблиць рифу № 2. Чому саме зараз? Відповідь: тому що треба уважно писати слова удень – у день, вкрай в край. В першому випадку – це прислівники, у другому – прийменник, з іменником. = ПРОБЛ. ПИТ : як розрізнити такі слова, щоб не допустити помилки при написанні? Риф творчості вимагає виконання вами ще одного завдання . Він хоче переконатися в тому, що ви все зрозуміли. І група впр 409
ІІ група: впр. 410
|
||||||||||
|