Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Доведення за методом «Прес»

Я вважаю, що це роздум.

Тому, що до даного висловлювання можна поставити загальне запитання: чому?

Текст-роздум складається з трьох основних частин:

* теза (думка, яку доводять);

* аргумент (докази);

* висновок.

Наприклад, тезою в цьму тексті буде третя частина останнього речення першого абзацу (одне-єдине маленьке слово, а все ж воно своє значення в житті має). Другий і третій абзаци – це аргументи. А висновок – 4-ий абзац, сформульований дуже чітко. Автор хоче, щоб ми зрозуміли, що важливе не завжди повинно бути великим, помітним…...

Отже, цей текст – роздум.

 

- Яка тема тексту?

- Тема дружби, …….

 

4. = Проблемне питання: : А тепер хоч і душа в душу живуть, та це вже не прислівник. Якщо «душа в душу» не прислівник, то що це?

 

Вчитель: Це прислівникові сполуки, що мають значення прислівників і складаються з двох іменників (зрідка – числівників) та одного або двох прийменників: від ранку до вечора, день у день, з боку на бік, з дня на день, один в один, раз у раз, рік у рік, час від часу;

Ось так непомітно ми наблизились до Рифу № 4 – «рифу творчості»Написання прислівників окремо .

А) Наше завдання вивчити правила написання прислівників окремо. Одне ми уже з’ясували. Відкрийте підручники на с. 222, прочитайте 1 -3 абзаци..

 

Б) Рольова гра (2 підготовлені учні в ролі Прикметника, Прислівника вижодять посеред класу).

Учитель: Послухайте, учні, суперечку Прикметника та Прислівника. Приготуйтеся їм допомогти.

Прикметник: Учні, я маю докази про звинувачення Прислівника у Крадіжці, оскільки вважаю, що слова по, братньому, по, батьківському, по, військовому належать мені та прийменникові; по, іншому, по,моєму - займеннику та прийменнику; по, перше, по, друге - числівнику та прийменнику!

 

Вчитель: Чи є серед присутніх свідки, що можуть довести твердження пана Прикметника, склавши речення та довівши, що це дійсно вказані частини мови?

 

Відповіді учнів

У році дванадцять місяців, і кожний по-своєму вельможний.   І півень по своєму подвір'ї воєводою ходить. Нар.творчість

Прислівники з префіксом по- потрібно відзрізняти від однозвучних прикметників, займенників, числівників із прийменником по, правильно ставлячи до них запитання .

Наприклад, по своєму подвір’ї (по подвір’ї якому? своєму – це прикметник. По-своєму вельможний( вельможний як? по-своєму – це прислівник, і пишеться він через дефіс.

Вчитель: Що ви можете на це зауважити , пане Прислівнику?

Прислівник: Мені здається, що потрібно вчити правила.

Вчитель: Рішення прийняте! А тепер покажіть себе на практиці.

 

Робота біля дошки по 2 учні. Завдання на карточках.

 

Списати, розкриваючи дужки. Порівняти написання співзвучних слів. Зробити висновок про правопис прислівників із префіксом по- й однозвучних інших частин мови з прийменником по.

 

1. Мисливець ішов (по) лисячому сліду. — Він дивився на їжу (по) лисячому.

 

 

2. Пташки защебетали вже (по) весняному. — (По) весняному небу пролетіли перші ластівки.

 

 

3. Рапорт віддавали (по) військовому. — Кожному герою дали (по) військовому званню

 

Риф дає нам підказку. Розглянемо напис на рифі : (ДОДАТОК 3)

 

Окремо пишуться прислівники:

1. Між двома однаковими словами є прийменник у, в, по:

рік у рік, день у день, плече в плече, раз по раз

2. Прислівник із чотирьох компонентів:

з боку на бік, з дня на день, з краю в край, з ранку до вечора

3. Друге слово прислівника в О.в. (чим?):

кінець кінцем, тим часом, одним одна, таким чином, сама самотою

4. По + збірний числівник:

по двоє, по четверо,

але: поодинці

5. Прислівник на означення емоційного стану людини:

на жаль, на диво, на щастя, на радість, на сором, на сміх, на зло

але: зόзла

Памятаєте, я казала, що ми повернемось до таблиць рифу № 2. Чому саме зараз?

Відповідь: тому що треба уважно писати слова удень – у день, вкрай в край. В першому випадку – це прислівники, у другому – прийменник, з іменником.

= ПРОБЛ. ПИТ : як розрізнити такі слова, щоб не допустити помилки при написанні?

Риф творчості вимагає виконання вами ще одного завдання . Він хоче переконатися в тому, що ви все зрозуміли.

І група впр 409

 

ІІ група: впр. 410




Переглядів: 331

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Два прислівники | ІІІ група: Впр 411

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.