Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Доведення за методом «Прес»

Я вважаю, що це роздум.

Тому, що до даного висловлювання можна поставити загальне запитання: чому?

Текст-роздум складається з трьох основних частин:

* теза (думка, яку доводять);

* аргумент (докази);

* висновок.

Наприклад, тезою в цьму тексті буде третя частина останнього речення першого абзацу (одне-єдине маленьке слово, а все ж воно своє значення в житті має). Другий і третій абзаци – це аргументи. А висновок – 4-ий абзац, сформульований дуже чітко. Автор хоче, щоб ми зрозуміли, що важливе не завжди повинно бути великим, помітним…...

Отже, цей текст – роздум.

 

- Яка тема тексту?

- Тема дружби, …….

 

4. = Проблемне питання: : А тепер хоч і душа в душу живуть, та це вже не прислівник. Якщо «душа в душу» не прислівник, то що це?

 

Вчитель: Це прислівникові сполуки, що мають значення прислівників і складаються з двох іменників (зрідка – числівників) та одного або двох прийменників: від ранку до вечора, день у день, з боку на бік, з дня на день, один в один, раз у раз, рік у рік, час від часу;

Ось так непомітно ми наблизились до Рифу № 4 – «рифу творчості»Написання прислівників окремо .

А) Наше завдання вивчити правила написання прислівників окремо. Одне ми уже з’ясували. Відкрийте підручники на с. 222, прочитайте 1 -3 абзаци..

 

Б) Рольова гра (2 підготовлені учні в ролі Прикметника, Прислівника вижодять посеред класу).

Учитель: Послухайте, учні, суперечку Прикметника та Прислівника. Приготуйтеся їм допомогти.

Прикметник: Учні, я маю докази про звинувачення Прислівника у Крадіжці, оскільки вважаю, що слова по, братньому, по, батьківському, по, військовому належать мені та прийменникові; по, іншому, по,моєму - займеннику та прийменнику; по, перше, по, друге - числівнику та прийменнику!

 

Вчитель: Чи є серед присутніх свідки, що можуть довести твердження пана Прикметника, склавши речення та довівши, що це дійсно вказані частини мови?

 

Відповіді учнів

У році дванадцять місяців, і кожний по-своєму вельможний.   І півень по своєму подвір'ї воєводою ходить. Нар.творчість

Прислівники з префіксом по- потрібно відзрізняти від однозвучних прикметників, займенників, числівників із прийменником по, правильно ставлячи до них запитання .

Наприклад, по своєму подвір’ї (по подвір’ї якому? своєму – це прикметник. По-своєму вельможний( вельможний як? по-своєму – це прислівник, і пишеться він через дефіс.

Вчитель: Що ви можете на це зауважити , пане Прислівнику?

Прислівник: Мені здається, що потрібно вчити правила.

Вчитель: Рішення прийняте! А тепер покажіть себе на практиці.

 

Робота біля дошки по 2 учні. Завдання на карточках.

 

Списати, розкриваючи дужки. Порівняти написання співзвучних слів. Зробити висновок про правопис прислівників із префіксом по- й однозвучних інших частин мови з прийменником по.

 

1. Мисливець ішов (по) лисячому сліду. — Він дивився на їжу (по) лисячому.

 

 

2. Пташки защебетали вже (по) весняному. — (По) весняному небу пролетіли перші ластівки.

 

 

3. Рапорт віддавали (по) військовому. — Кожному герою дали (по) військовому званню

 

Риф дає нам підказку. Розглянемо напис на рифі : (ДОДАТОК 3)

 

Окремо пишуться прислівники:

1. Між двома однаковими словами є прийменник у, в, по:

рік у рік, день у день, плече в плече, раз по раз

2. Прислівник із чотирьох компонентів:

з боку на бік, з дня на день, з краю в край, з ранку до вечора

3. Друге слово прислівника в О.в. (чим?):

кінець кінцем, тим часом, одним одна, таким чином, сама самотою

4. По + збірний числівник:

по двоє, по четверо,

але: поодинці

5. Прислівник на означення емоційного стану людини:

на жаль, на диво, на щастя, на радість, на сором, на сміх, на зло

але: зόзла

Памятаєте, я казала, що ми повернемось до таблиць рифу № 2. Чому саме зараз?

Відповідь: тому що треба уважно писати слова удень – у день, вкрай в край. В першому випадку – це прислівники, у другому – прийменник, з іменником.

= ПРОБЛ. ПИТ : як розрізнити такі слова, щоб не допустити помилки при написанні?

Риф творчості вимагає виконання вами ще одного завдання . Він хоче переконатися в тому, що ви все зрозуміли.

І група впр 409

 

ІІ група: впр. 410




Переглядів: 386

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Два прислівники | ІІІ група: Впр 411

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.