Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Крива Лаффера

 

Із проблемою, як стягувати податки, пов’язане також питання податкових пільг.

Податкова пільга реалізується в тому, що із об’єкта оподаткування виділяють якусь частину, що не обкладається податком.

Найтиповіші податкові пільги:

1. Неоподатковуваний мінімум заробітної плати.

2. Капітальні знижки – щорічні вилучення як об’єкта оподаткування прибутку, що отриманий на устаткуванні, яке передбачає найновіші прогресивні (енергозберігаючі, екологічно чисті) технології.

3. Податковий кредит – зменшення суми оподаткування прибутку на величину інвестицій та видатків на НДКР (науково-дослідні і конструкторські розробки).

4. Соціальні знижки – зменшення оподаткування прибутку на величину тих витрат, що забезпечують здійснення певних соціальних програм.

5. Прискорена амортизація – швидше, ніж звичайне, списання певного обладнання та устаткування, що дає змогу зменшити суму оподаткованого прибутку в перші роки його використання.

3. Державний бюджет: сутність, структура та збалансованість. Державний бюджет України та його роль у макроекономічному регулюванні.

Фінансова система країни являє собою сукупність фінансових відносин різних рівнів та інститутів, що забезпечують їхнє функціонування. Найважливішою ланкою фінансової системи країни виступає державний бюджет.

Державний бюджет країни представляє собою фінансовий план утворення і використання грошового фонду країни для вирішення проблем економічного розвитку. Це кошторис (грошовий вираз) доходів та витрат держави.

Державний бюджет виконує ряд функцій:

ü перерозподіл національного доходу з метою забезпечення економічного зростання та соціально-економічної стабілізації в суспільстві;

ü спосіб активізації та стимулювання сукупних попиту та пропозиції;

ü засіб впливу на розвиток окремих галузей і сфер економіки;

ü контроль держави за фінансовим забезпеченням програм соціально-економічного розвитку країни тощо.

Державний бюджет складається з двох частин, які повинні балансувати між собою:

1) Доходна

2) Витратна (видатки)

Структура державного бюджету:

Доходи ДБ: Видатки ДБ:
Податкові надходження: · податок з доходів фізичних осіб; · податок з прибутку підприємств; · непрямі податки(ПДВ, акциз); · податок на майно; · податок на міжнародну торгівлю; · місцеві податки та збори тощо. Неподаткові надходження: · доходи від власності та підприємницької діяльності; · власні надходження бюджетних установ та організацій; · надходження коштів від продажу · держмайна; · кредити та позики міжнародних фінансових установ; · продаж державних цінних паперів населенню тощо. · зарплата працівникам бюджетної сфери; · соціальний захист населення (допомога безробітним, пенсії, стипендії, виплати багатодітним родинам, малозабезпеченим ); · утримання соціально-культурної сфери: на охорону здоров’я, освіту, культуру, науку тощо; · державні інвестиції та утримання галузей народного господарства (дотації різних сфер та галузей економіки); · утримання управлінського апарату, судової системи, армії та міліції; · обслуговування державного боргу (внутрішнього та зовнішнього); · екологічні витрати тощо.

В залежності від співвідношення доходів та видатків державного бюджету він може бути:

ü нормальний (збалансований) – доходи рівні видаткам;

ü дефіцитний – витрати бюджету перевищують доходи;

ü профіцитний – доходи більші за видатки.

Дефіцит державного бюджету є небезпечним для економіки країни, якщо він не перевищує приблизно 5-6 % від ВВП. Якщо ж перевищує 10 %, то держава втрачає економічну незалежність.

Причинами дефіциту державного бюджету виступають:

ü спад виробництва внаслідок циклічних коливань;

ü зменшення податкових надходжень в період економічної кризи:

ü надмірно високі ставки оподаткування. які призводять до приховування доходів і несплати податків;

ü збільшення державних витрат на розвиток ВПК, утримання управлінського апарату;

ü фінансування нерентабельних виробництв та галузей тощо.

Шляхами зменшення дефіциту бюджету є:

ü емісія грошей (найгірший спосіб покриття дефіциту – веде до інфляції);

ü збільшення ставок податків для виведення економіки з тіні;

ü зменшення витрат бюджету;

ü продаж облігацій населенню;

ü скорочення витрат на утримання державного управлінського апарату;

ü зменшення дотацій і субсидій нерентабельним підприємствам і галузям;

ü позики у міжнародних організацій тощо.

 

Постійне нагромадження заборгованостей уряду за декілька років перетворюється у державний борг.

Державний борг може існувати у таких формах:

- внутрішній борг (заборгованість перед фізичними та юридичними особами країни);

- зовнішній борг (заборгованість перед фізичними та юридичними особами інших країн світу та перед міжнародними організаціями).

 




Переглядів: 314

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Податки в системі макроекономічних регуляторів. | Державний бюджет України.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.03 сек.