Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 2. НАСЕЛЕННЯ Й ТРУДОВИЙ ПОТЕНЦІАЛ

Контрольні запитання одиничного вибору відповідей

1. Дайте поняття категорії «населення»:

а) найбільш загальне поняття для означення людських ресурсів;

б) складна сукупність людей, головний матеріальний компонент суспільства;

в) об’єкт економічних та інших суспільних процесів і явищ;

г) сукупність людей, яка природно-історично склалася, постійно відновлюється і мешкає на певній території.

 

2. Економічно активне населення – відповідно до методики МОП це:

а) особи у працездатному віці;

б) населення, яке зайняте в суспільному або домашньому господарстві;

в) особи у працездатному віці, які виконують роботу за винагороду;

г) населення обох статей віком від 15 до 70 років, яке протягом певного періоду забезпечує пропозицію робочої сили на ринку праці.

 

3. Трудові ресурси – це:

а) частина населення країни, що за своїм фізичним розвитком, розумовими здібностями і знаннями здатна працювати в народному господарстві;

б) найбільш загальне поняття для означення працездатного населення як головного матеріального компонента суспільства;

в) населення, зайняте в суспільному або в домашньому господарстві;

г) працездатне населення в працездатному віці, зайняте в різних сферах суспільно корисної праці і на навчанні з відривом від виробництва.

 

4. Людські ресурси – це:

а) сукупність людей, що проживають на визначеній території;

б) працівники, що мають певні професійні навички і знання та можуть використовувати їх у трудовому процесі;

в) гранична величина можливої участі трудящих у виробництві з урахуванням їх кількісних і якісних характеристик;

г) можливі кількість та якість праці, які має суспільство за даного рівня розвитку науки і техніки.

5. Дайте поняття категорії «трудовий потенціал»:

а) сукупність якостей і параметрів, які притаманні людині;

б) основна і доцільна умова життєдіяльності людини;

в) інтегральна оцінка кількісних і якісних характеристик ЕАН;

г) сукупність фізичних і духовних здібностей людини, які використовуються нею в процесі праці.

 

6. З перелічених коефіцієнтів вкажіть коефіцієнт природного приросту населення :


а)

б) Кпр.= ;

 

в) Кпр = Кнп;

 

г) Кп р = .


Н – чисельність народжених; П – чисельність померлих, Ч – середньорічна чисельність населення.

 

7. Дайте поняття «відтворення населення»:

а) зміни чисельності та складу населення в країні в цілому і в окремих регіонах;

б) процес постійного поновлення населення через зміну поколінь у результаті народжуваності та смертності;

в) процес постійного поновлення чисельності населення;

г) поновлення населення, яке має соціально-економічну обумовленість.

 

8. Відтворення населення має такі аспекти:

а) демографічний, сучасний, соціальний;

б) сучасний, соціальний, економічний;

в) демографічний, економічний, соціальний;

г) демографічний, регулюючий, відтворювальний.

 

9. Виділяють такі режими відтворення населення:

а) сучасне, традиційне;

б) просте, розширене, звужене;

в) природне, соціальне, економічне;

г) природне, механічне, соціальне.

 

10. За якою формулою можна розрахувати темп приросту трудових ресурсів:


а) Тпр.тр.= ;

б) Тпр.тр.= Чкінпоч;

 

 

в) Тпр.тр = - 1;

г) Тпр.тр = .

 

 


11. Природний рух населення має такі типи відтворення:

а) розширене, просте відтворення;

б) розширене, просте, звужене відтворення;

в) традиційне і сучасне;

г) природне, соціальне, економічне відтворення.

 

Контрольні запитання множинного вибору відповідей

12. За методикою МОП економічно неактивне населення – це:

а) учні, студенти, слухачі, курсанти денної форми навчання;

б) особи, що одержують пенсії за віком або на пільгових умовах;

в) особи, які зайняті в домашньому господарстві, вихованням дітей та доглядом за хворими;

г) особи, які зневірилися знайти роботу і припинили її пошук.

 

13. Назвіть відносні показники природного руху населення:

а) кількість народжених, кількість померлих;

б) коефіцієнт народжуваності, коефіцієнт смертності;

в) коефіцієнт прибуття, коефіцієнт вибуття;

г) коефіцієнт шлюбності, коефіцієнт розлучень.

 

14. Назвіть абсолютні показники природного руху населення:

а) кількість народжених, кількість померлих;

б) середня очікувана тривалість життя;

в) кількість прибулих, кількість вибулих;

г) коефіцієнт народжуваності, коефіцієнт смертності.

 

15. Вкажіть показники динаміки трудових ресурсів:

а) кількість народжених, кількість померлих;

б) абсолютний приріст;

в) відносний приріст, середній приріст за декілька років;

г) темп росту, темп приросту.

 

16. Укажіть компоненти, які можна виділити у трудовому потенціалі підприємства:

а) кадровий, професійний;

б) економічний, психофізіологічний;

в) кваліфікаційний, організаційний;

г) технологічний.

 

17. Для розрахунку індексу розвитку людського потенціалу необхідно мати такі показники:


а) питома вага населення, яка мешкає у містах;

б) рівень освіченості;

в) скоригований реальний ВВП на душу населення;

г) очікувана середня тривалість життя.


18. Назвіть види руху населення:

а) просторовий, сучасний;

б) природний, соціальний;

в) механічний, економічний;

г) постійне поновлення населення через зміну поколінь.

 

19. Соціальний рух - це:

а) зміни професійної структури населення;

б) зміни освітньої структури населення;

в) зміни статево-вікової структури населення;

г) природний приріст населення.

 

20. Екстенсивний тип відтворення населення характеризують такі ознаки:

а) висока народжуваність;

б) низька народжуваність;

в) висока смертність;

г) низька смертність.

 

21. Інтенсивний тип відтворення населення характеризують такі ознаки:

а) низька народжуваність;

б) висока смертність;

в) зростання середньої очікуваної тривалості життя;

г) зростання частки людей похилого віку у структурі населення.

 




Переглядів: 703

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Характер праці - це | Тема 3. СОЦІАЛЬНО-ТРУДОВІ ВІДНОСИНИ ЯК СИСТЕМА

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.