МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема 2. НАСЕЛЕННЯ Й ТРУДОВИЙ ПОТЕНЦІАЛКонтрольні запитання одиничного вибору відповідей 1. Дайте поняття категорії «населення»: а) найбільш загальне поняття для означення людських ресурсів; б) складна сукупність людей, головний матеріальний компонент суспільства; в) об’єкт економічних та інших суспільних процесів і явищ; г) сукупність людей, яка природно-історично склалася, постійно відновлюється і мешкає на певній території.
2. Економічно активне населення – відповідно до методики МОП це: а) особи у працездатному віці; б) населення, яке зайняте в суспільному або домашньому господарстві; в) особи у працездатному віці, які виконують роботу за винагороду; г) населення обох статей віком від 15 до 70 років, яке протягом певного періоду забезпечує пропозицію робочої сили на ринку праці.
3. Трудові ресурси – це: а) частина населення країни, що за своїм фізичним розвитком, розумовими здібностями і знаннями здатна працювати в народному господарстві; б) найбільш загальне поняття для означення працездатного населення як головного матеріального компонента суспільства; в) населення, зайняте в суспільному або в домашньому господарстві; г) працездатне населення в працездатному віці, зайняте в різних сферах суспільно корисної праці і на навчанні з відривом від виробництва.
4. Людські ресурси – це: а) сукупність людей, що проживають на визначеній території; б) працівники, що мають певні професійні навички і знання та можуть використовувати їх у трудовому процесі; в) гранична величина можливої участі трудящих у виробництві з урахуванням їх кількісних і якісних характеристик; г) можливі кількість та якість праці, які має суспільство за даного рівня розвитку науки і техніки. 5. Дайте поняття категорії «трудовий потенціал»: а) сукупність якостей і параметрів, які притаманні людині; б) основна і доцільна умова життєдіяльності людини; в) інтегральна оцінка кількісних і якісних характеристик ЕАН; г) сукупність фізичних і духовних здібностей людини, які використовуються нею в процесі праці.
6. З перелічених коефіцієнтів вкажіть коефіцієнт природного приросту населення : а) б) Кпр.= ;
в) Кпр = Кн+Кп;
г) Кп р = . Н – чисельність народжених; П – чисельність померлих, Ч – середньорічна чисельність населення.
7. Дайте поняття «відтворення населення»: а) зміни чисельності та складу населення в країні в цілому і в окремих регіонах; б) процес постійного поновлення населення через зміну поколінь у результаті народжуваності та смертності; в) процес постійного поновлення чисельності населення; г) поновлення населення, яке має соціально-економічну обумовленість.
8. Відтворення населення має такі аспекти: а) демографічний, сучасний, соціальний; б) сучасний, соціальний, економічний; в) демографічний, економічний, соціальний; г) демографічний, регулюючий, відтворювальний.
9. Виділяють такі режими відтворення населення: а) сучасне, традиційне; б) просте, розширене, звужене; в) природне, соціальне, економічне; г) природне, механічне, соціальне.
10. За якою формулою можна розрахувати темп приросту трудових ресурсів: а) Тпр.тр.= ; б) Тпр.тр.= Чкін-Чпоч;
в) Тпр.тр = - 1; г) Тпр.тр = .
11. Природний рух населення має такі типи відтворення: а) розширене, просте відтворення; б) розширене, просте, звужене відтворення; в) традиційне і сучасне; г) природне, соціальне, економічне відтворення.
Контрольні запитання множинного вибору відповідей 12. За методикою МОП економічно неактивне населення – це: а) учні, студенти, слухачі, курсанти денної форми навчання; б) особи, що одержують пенсії за віком або на пільгових умовах; в) особи, які зайняті в домашньому господарстві, вихованням дітей та доглядом за хворими; г) особи, які зневірилися знайти роботу і припинили її пошук.
13. Назвіть відносні показники природного руху населення: а) кількість народжених, кількість померлих; б) коефіцієнт народжуваності, коефіцієнт смертності; в) коефіцієнт прибуття, коефіцієнт вибуття; г) коефіцієнт шлюбності, коефіцієнт розлучень.
14. Назвіть абсолютні показники природного руху населення: а) кількість народжених, кількість померлих; б) середня очікувана тривалість життя; в) кількість прибулих, кількість вибулих; г) коефіцієнт народжуваності, коефіцієнт смертності.
15. Вкажіть показники динаміки трудових ресурсів: а) кількість народжених, кількість померлих; б) абсолютний приріст; в) відносний приріст, середній приріст за декілька років; г) темп росту, темп приросту.
16. Укажіть компоненти, які можна виділити у трудовому потенціалі підприємства: а) кадровий, професійний; б) економічний, психофізіологічний; в) кваліфікаційний, організаційний; г) технологічний.
17. Для розрахунку індексу розвитку людського потенціалу необхідно мати такі показники: а) питома вага населення, яка мешкає у містах; б) рівень освіченості; в) скоригований реальний ВВП на душу населення; г) очікувана середня тривалість життя. 18. Назвіть види руху населення: а) просторовий, сучасний; б) природний, соціальний; в) механічний, економічний; г) постійне поновлення населення через зміну поколінь.
19. Соціальний рух - це: а) зміни професійної структури населення; б) зміни освітньої структури населення; в) зміни статево-вікової структури населення; г) природний приріст населення.
20. Екстенсивний тип відтворення населення характеризують такі ознаки: а) висока народжуваність; б) низька народжуваність; в) висока смертність; г) низька смертність.
21. Інтенсивний тип відтворення населення характеризують такі ознаки: а) низька народжуваність; б) висока смертність; в) зростання середньої очікуваної тривалості життя; г) зростання частки людей похилого віку у структурі населення.
|
||||||||
|