Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 5. СОЦІАЛЬНЕ ПАРТНЕРСТВО

Контрольні запитання одиничного вибору відповідей

1. Становлення і розвиток соціального партнерства забезпечується утворенням наступних структурно-організаційних елементів:

а) суб’єктів та об’єктів;

б) суб’єктів і нормативно-правового забезпечення;

в)рівнів, суб’єктів, предметів соціального партнерства та нормативно-правового забезпечення.

2. Соціальне партнерство являє собою систему:

а) врегулювання соціально-трудових відносин, у яких беруть участь організації, що представляють інтереси найманих працівників, об'єднання роботодавців без прямого чи непрямого втручання держави;

б) законодавчо закріплених прав держави щодо централізованого регулювання соціально-трудових відносин на засадах принципів патерналізму;

в) взаємин, що виникають між найманими працівниками і роботодавцями при посередницькій ролі держави, з метою узгодження інтересів суб’єктів у соціально-трудовій сфері, врегулюванню соціально-трудових конфліктів;

г) взаємозв’язків між найманими працівниками, трудовими колективами, професійними спілками, роботодавцями та їх об’єднаннями, а також, державою і органами самоврядування з урегулювання соціально-трудових відносин, які полягають у взаємних консультаціях, переговорах і примирних процедурах на взаємоузгоджених принципах з метою дотримання прав та інтересів працівників, роботодавців і держави.

 

3. Соціальне партнерство реалізується через систему переговорів і угод, що укладаються на наступних рівнях:

а) міжнародний, галузевий, регіональний;

б) республіканський, галузевий, регіональний, професійний, на підприємствах, у структурних підрозділах організації;

в) міжнародний, національний, галузевий, регіональний, виробничий;

г) республіканський, галузевий, колективні договори на підприємствах.

4. До загальних принципів соціального партнерства, які розроблені Міжнародною організацією праці не відноситься:

а) загальний і міцний мир може бути встановлений тільки на основі соціальної справедливості;

б) свобода слова й свобода об'єднань є необхідними умовами постійного прогресу;

в) повноважність та рівноправність сторін та їх представників;

г) повна зайнятість і зростання життєвого рівня;

д) праця не є товаром у соціальному й моральному визначенні цього поняття.

 

5. Трипартизм – це:

а) залучення всіх об'єктів суспільних відносин до управління й подолання на цій основі монополії в розподілі створеного продукту;

б) система регулювання відносин між найманими працівниками й роботодавцями з участю держави;

в) вирівнювання шансів працівників, недопущення зміни умов праці не на користь працівника.

6. Професійна спілка як суб’єкт в системі соціального партнерства – це:

а) добровільна, неприбуткова громадська організація, що поєднує громадян, пов'язаних спільними професійними, виробничими інтересами за родом їхньої професійної (трудової) діяльності (навчання), яка створюється з метою представництва і захисту їхніх прав та інтересів;

б) добровільна організація, що поєднує роботодавців і найманих працівників пов'язаних загальними інтересами за родом їхньої професійної діяльності;

в)добровільна, неприбуткова організація, що займається професійним навчанням і працевлаштуванням громадян.

 

7. Метою діяльності профспілок є:

а) забезпечення і реалізація основних громадянських прав людини, координація і регулювання СТВ на базі розробки правових основ і організаційних форм соціального партнерства;

б) створення гідних умов праці для робітників , забезпечення зайнятості, участь трудящих у керівництві виробництвом і розподілі створеного продукту; підвищення рівня заробітної плати;

в)збереження робочих місць для членів профспілки;

г) розробка й проведення соціальної, економічної і промислової політики.

 

8. Колективний договір – це:

а) нормативно-правовий акт, що регулює питання організації виробництва і праці, соціально-трудових відносин між роботодавцями, найманими робітниками і державою;

б) локальний нормативно-правовий акт, що регулює трудові, соціально-економічні відносини між власником і працівниками даного підприємства, незалежно від форми власності та господарювання;

в) локальний нормативно-правовий акт, що на рівні централізованих норм установлює систему обмежень прав власників і обов'язків найманих робітників у ході здійснення виробничої діяльності.

 

9. Закон України «Про профспілки, їх права та гарантії діяльності» було прийнято у:


а) 1998 р.;

б) 1999 р.;

 

в) 2000 р.;

г) 2001 р.

 


10. Держава, як суб'єкт соціального партнерства не виконує таку функцію як:

а) правове регулювання взаємовідносин між трудом і капіталом;

б) участь у становленні і розвитку соціального партнерства на принципах трипартизму;

в) визначення пріоритетів соціальної політики й активна участь у її реалізації;

г) координація діяльності відносно виконання науково-технічних і соціально-економічних програм різного рівня.

 

11. До органів, які забезпечують і (або) сприяють взаємодії суб'єктів соціально-трудових відносин на принципах соціального партнерства відносяться:

а) Національна тристороння соціально-економічна рада; Український координаційний комітет сприяння зайнятості населення; Комісія з питань охорони праці; Державна інспекція по праці і ін.;

б) профспілки і спілки роботодавців;

в) посередницькі структури, незалежні експерти і ін.

 

12. Згідно із Законом України ''Про колективні договори і угоди'' колективні договори підлягають реєстрації:

а) місцевими органами державної законодавчої влади;

б) Міністерством праці;

в) Верховною Радою України.

 

13. Загальні принципи проведення соціально-економічної політики в країні на даний період часу охоплюють сукупні інтереси найманих працівників і роботодавців, має переважно соціальний характер наступна угода:

а) колективний договір;

б) галузева угода;

в) генеральна угода.

 

14. Фактори виникнення трудових конфліктів поділяються на:

а) економічні, екологічні, соціальні;

б) економічні, соціальні, політичні, релігійні;

в) соціальні, політичні, побутові;

е) галузеві, економічні, соціальні, політичні.

 

15. Методом вирішення соціальних конфліктів у межах соціального партнерства є:

а) протистояння;

б) ліквідація приватної власності;

в) компроміс.

 

16. Зіткнення інтересів індивідів і груп у соціальній взаємодії - це:


а) непорозуміння;

б) конфлікт;

 

в) протистояння;

г) війна.

 


17. У врегулюванні соціально-трудових відносин беруть участь:

а) організації, що представляють інтереси найманих працівників і держава;

б) роботодавець і найманий працівник;

в) організації, що представляють інтереси найманих працівників, об'єднання роботодавців і держава;

г) професійна спілка і наймані працівники.

Контрольні запитання множинного вибору відповідей

18. Економічними передумовами становлення системи соціального партнерства є:

а) чітко визначений порядок укладання угод, їх стандартизація;

б) наявність міцного середнього класу;

в) наявність цивілізованого класу власників із високою громадянською свідомістю й почуттям відповідальності перед суспільством;

г) випуск конкурентоспроможної продукції;

д) наявність органів, які представляють інтереси суб'єктів соціального партнерства.

 

19. Основна мета соціального партнерства на рівні суспільства-це досягнення загального блага, яке може бути відображено в таких показниках:

а) постійне збільшення ВВП ;

б) удосконалення техніки, технології, упровадження НТП у виробництво;

в) постійне зростання заробітної плати;

г) підвищення рівня життя населення;

д) зниження рівеня безробіття;

е) використання вільного часу (структура).

20. У рамках Генеральної угоди розглядаються такі питання:

а) диференціація мінімальних тарифних ставок по видам виробництва, робіт і діяльності у виробничих галузях у залежності від важкості роботи, але не нижче встановленої державою мінімальної заробітної плати;

б) єдині тарифні умови оплати праці робітників і службовців по спільним професіям і посадам;

в) єдині на всій території України компенсаційні доплати за працю в несприятливих, шкідливих і небезпечних умовах праці, які диференціюються по видам і категоріям;

г) вимоги до організації й нормування праці;

ж) максимальна тривалість робочої неділі;

з) соціальний захист найбільш уразливих прошарків населення;

и) форми і системи оплати праці.

21. Предметом колективного договору на рівні підприємства можуть бути взаємні забов’язання сторін із таких питань:

а) зміни в організації виробництва й праці;

б) режими праці й відпочинку;

в) соціальний захист найбільш уразливих прошарків населення;

г) форми і системи оплати праці;

д) максимальна тривалість робочої неділі; мінімальна тривалість оплачуваної відпустки; охорона праці й оточуюче середовище;

е) розміри тарифних ставок по розрядам робіт і посадових окладів, або єдина тарифна сітка для оплати праці всіх робітників.

 

22. До основних форм соціального партнерства можна віднести:

а) укладання договорів та угод на всіх рівнях;

б) спільне розв’язання конфліктів, запобігання їм на всіх рівнях;

в) дружні зустрічі (вечірки);

г) комерційна таємниця щодо політики доходів на національному й регіональному рівнях;

д) контроль за виконанням спільних домовленостей;

е) нерозголошення необхідної інформації.

23. Принципи соціально-трудового партнерства, які запропоновані МОП – це:

а) мир на основі соціальної справедливості;

б) покращення умов праці;

в) свобода слова, інформації, угрупувань;

г) повна зайнятість і зростання життєвого рівня;

д) свобода об’єднань.

 

24. Соціальне партнерство під час проведення колективних переговорів має здійснюватися на таких принципах:

а) знання і поважання прав і обов’язків один одного, допущення можливості переважання інтересів роботодавців;

б) трипартизм;

в) повага, довіра, відкритість у стосунках;

г) дотримання культури спілкування, обов’язковість і надійність.

25. Основні функції держави, як суб’єкта, в системі соціального партнерства:

а) законодавча, правова, нормотворча;

б) організаторська, контрольна;

в) координатора й арбітра у трудових конфліктах на великих підприємствах;

г) індикатора суспільної думки;

д) ратифікує конвенції МОП.

26. Укладання колективних договорів і угод у ході соціального партнерства має здійснюватися на таких принципах:

а) дотримання норм законодавства;

б) свобода вибору та обговорення питань, які складають зміст колективних договорів і угод;

в) добровільність і реальність зобов'язань, які беруть на себе сто­рони;

г) аналіз виконання взаємних зобов'язань.

27. Формами виявлення трудових конфліктів є:


а) масові звільнення;

б) трудові спори;

в) невиконання техніки безпеки;

г) страйки;

д) невиконання норм праці.


28. За ступенем залучення робітників конфлікти поділяються на:


а) антагоністичні;

б) відкриті;

в) потенційні;

г) закриті;

д) компромісні.


29. До негативних функцій конфліктів відносять:

а) звільнення кваліфікованих працівників;

б) зниження мотивації до праці та продуктивності праці;

в) розвиток самостійності працівників;

г) зниження порозуміння та дисципліни працівників;

д) виникнення та стимулювання змін, інновацій.

 

30. До факторів, які обумовлюють складність конфлікту відносяться:

а) масштаб конфлікту;

б) тривалість конфліктної ситуації;

в) зовнішні втручання і відповідні рішення адміністрації;

г) суб'єктивні характеристики сторін, які конфліктують;

д) новизна конфлікту;

е) об'єктивні і суб'єктивні причини конфлікту.

31. Причини трудових конфліктів розподіляються на:


а) загальні;

б) об'єктивні;

в) локальні;

г) суб'єктивні;

д) регіональні;

е) територіальні.


 

 

32. Виділяють наступні методи вирішення трудового конфлікту:


а) комфортна перевага, утамування;

б) реорганізація, інформування;

в) відхилення, згладжування;

г) ігнорування, дистанціонування;

д) відволікання та компроміс.


 

 

33. Європейська модель соціально-трудових відносин характеризується:

а) високим рівнем правової захищеності робітників;

б) жорсткими нормами трудового права;

в) високою схожістю громадянського і трудового права;

г) високою диференціацією заробітної плати;

д) широким використанням норм галузевих (регіонально-галузевих) тарифних угод;

е) відносно високим законодавчо встановленим мінімальним рівнем оплати праці і порівняно незначною їх диференціацією;

ж) базовим забезпеченням усім громадянам держави за рахунок державного і місцевого бюджетів, які сформовані за рахунок податків.

 

34. Профспілки, як суб'єкт соціального партнерства, виконують такі функції:

а) суспільного контролю;

б) виразника і захисника інтересів найманих робітників;

в) каральну функцію;

г) крупного роботодавця;

д) регулювання соціально-трудових відносин законодавчими і нормативними актами;

е) арбітра в трудових конфліктах.

 


35. Основними завданнями організацій роботодавців у поширенні соціального партнерства в Україні мають стати такі:

а) ідентифікація, формулювання, представництво та захист спільних інтересів і прав роботодавців у відносинах з органами дер­жавної влади та об'єднаннями найманих працівників;

б) координація дій у виконанні зобов'язань згідно з укладеними угодами;

в) сприяння вирішенню колективних трудових спорів і організація страйків;

г) відстоювання необхідності довгострокових державних інве­стицій у людський капітал і державної підтримки розвитку персо­налу на підприємствах;

д) розвиток співробітництва на засадах соціального партнерства з найманим працівником;

е) розвиток співробітництва з міжнародними організаціями ро­ботодавців, поширення позитивного досвіду соціального партнер­ства і т. ін.

36. Головними завданнями Конфедерації роботодавців України є такі:

а)консолідація дій усіх роботодавців з метою реального впливу на формування та реалізацію ефективної соціально-економічної політики;

б) сприяння розвитку та активна участь у здійсненні соціального партнерства;

в) надання матеріальної допомоги членам Конфедерації та сприяння роботі об'єднань роботодавців;

г) координація дій членів Конфедерації у посиленні їх впливу на проведення політики зайнятості, заробітної плати, соціального страхування, охорони праці тощо;

д) сприяння розвитку вітчизняного виробництва, реформуван­ню економіки, удосконаленню правового поля підприємництва.

37. Умови формування й розвитку системи соціального партнерства в Україні суттєво відрізняється від інших країн такими особливостями:

а) ринкові відносини й інститути як необхідна умова широкого розвитку соціального партнерства лише формуються в нашій країні;

б) держава, виступаючи одночасно з трьох позицій — власни­ка, адміністратора і гаранта інтересів громадян — сьогодні не за­хищає найманого працівника;

в) здебільшого підвищилася довіра у громадян до профспілок;

г) значна частка "тіньової" економіки в Україні сприяє розвитку соціального партнерства;

д) суттєвою перешкодою для становлення соціального партнерства стає розмивання ціннісно-нормативної системи суспільства, обумовлене масовим порушенням законів і соціальних норм.

 

38. Наймогутнішими чинниками розвитку соціального партнерства в Україні є:

а) створення сприятливого економічного клімату в країні;

б) підвищення доходів населення, подолання бідності, створення умов для розвитку великого бізнесу;

в) суттєве підвищення розмірів оплати праці в держбюджетних організаціях;

г)оздоровлення морального клімату в суспільстві, подолання корумпованості, забезпечення законності й правопорядку, відновлення довіри до державних інститутів та держслужбовців.




Переглядів: 1002

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 4. МЕХАНІЗМ ФУНКЦІОНУВАННЯ СИСТЕМИ СОЦІАЛЬНО-ТРУДОВИХ ВІДНОСИН: ОРГАНІЗАЦІЙНІ АСПЕКТИ | ТЕМА 6. РИНОК ПРАЦІ ТА ЙОГО РЕГУЛЮВАННЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.028 сек.