МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ТЕМА 8. ОРГАНІЗАЦІЯ ПРАЦІКонтрольні запитання одиничного вибору відповідей 1. Організація праці – це: а) ефективне використання технологічного обладнання в процесі виробництва; б) розстановка людей в процесі виробництва, поділ, кооперування, нормування та стимулювання праці, організація та обслуговування робочих місць, укріплення дисципліни, створення сприятливих умов праці; в) вид діяльності з управління підприємством, спрямований на встановлення оптимальних співвідношень між витратами та результатами праці, а також між чисельністю працівників різних груп та кількістю одиниць обладнання; г) підпорядкована цілям виробництва система заходів по оснащенню робочих місць засобами і предметами праці, плануванню, розміщенню їх в певному порядку, обслуговуванню і атестації; д) система суспільних відносин, пов’язаних з наймом і пропозицією праці, тобто з її купівлею і продажем, а також це – механізм, що забезпечує узгодження ціни і умов праці між роботодавцями й найманими працівниками та регулює її попит і пропозицію.
2. Економічні завдання організації праці полягають у: а) збереженні в процесі праці здоров’я, стійкої працездатності людини; б) раціональному використанні живої праці та матеріальних елементів виробництва, скороченні матеріальних та трудових витрат, у збільшенні продуктивності праці; в) створенні найбільш сприятливих умов праці для підвищення її продуктивності; г) підвищенні працездатності трудящих через створення раціональних режимів праці й відпочинку; д) забезпеченні умов для постійного підвищення культурно-технічного рівня працівників, всебічного та гармонійного їх розвитку.
3. Психофізіологічні завдання організації праці полягають у: а) створенні найбільш сприятливих умов праці, які сприяють підвищенню її продуктивності; б) раціональному використанні живої праці, скороченні трудових і матеріальних витрат, підвищенні продуктивності праці; в) збереженні в процесі праці здоров’я, стійкої працездатності людини; г) розробці та впровадженні раціональних форм поділу та кооперування праці; д) впровадженні ефективних форм та методів матеріального та морального стимулювання праці. 4. Соціальні завдання організації праці полягають у: а) створенні умов, які сприяють підвищенню ступеня привабливості праці шляхом збільшення виконуючих операцій; б) збереженні в процесі праці здоров’я, стійкої працездатності людини; в) впровадженні ефективних форм та методів матеріального та морального стимулювання праці; г) вихованні сумлінного ставлення до праці, всебічному розвитку особистості; д) удосконаленні нормування та стимулювання праці.
5. Назвіть види суспільного поділу праці: а) загальний, приватний, технологічний; б) загальний, технологічний, подетальний; в) одиничний, кваліфікаційний, професійний; г) одиничний, приватний, загальний; д) технологічний, функціональний, професійний.
6. Назвіть форми поділу праці на підприємстві: а) технологічна, операційна, предметна, кваліфікаційна; б) одинична, предметна, функціональна, професійна; в) соціологічна, статева, професійна, технічна; г) технологічна, кваліфікаційна, подетальна, фізіологічна; д) технологічна, кваліфікаційна, функціональна, професійна. 7. Назвіть межі поділу праці: а) технологічна, функціональна, психофізіологічна; б) технологічна, психофізіологічна, соціальна, економічна; в) технічна, економічна, соціальна, кваліфікаційна; г) соціологічна, психофізіологічна, технологічна, професійна; д) економічна, психофізіологічна, соціальна.
8. Робоче місце – це: а) частина виробничої площі з розташованим на ній технічним, допоміжним, підйомно – транспортним обладнанням; б) виробнича площа, на якій відбувається трудова діяльність робітника; в) просторова зона, яка оснащена необхідними засобами виробництва, в якій здійснюється трудова діяльність працівника; г) зона трудових дій, на якій створюються умови, котрі визначають ступінь ефективності праці; д) просторова зона, на якій працівник або група працівників виконують виробниче завдання. 9. Доцільне просторове розміщення у горизонтальній та вертикальній плоскостях функціонально взаємопов’язаних елементів виробництва, які необхідні для здійснення трудового процесу – це: а) розташування організаційного оснащення на робочому місці; б) обслуговування робочого місця; в) планування робочого місця; г) розташування технологічного оснащення на робочому місці.
10. Забезпечення робочого місця засобами, предметами праці та послугами, які необхідні для здійснення трудового процесу згідно з встановленим регламентом – це: а) організація робочого місця; б) організація обслуговування робочого місця; в) раціоналізація робочого місця; г) проектування робочого місця; д) спеціалізація робочого місця.
11. Форми організації обслуговування робочих місць можуть бути: а) сторожова, чергова, змішана; б) чергова, маршрутна, комплексна; в) чергова, планово-попереджувальна, стандартна; г) стандартна, планово-попереджувальна, змішана.
12. Метод праці – це: а) закінчена сукупність трудових дій робітника, які безперервно наступають один за одним; б) сукупність доцільних дій, які здійснюються виконавцем у процесі виконання конкретних робіт; в) частина виробничого процесу, яка здійснюється одним або групою робітників на одному робочому місці; г) спосіб виконання виробничого завдання, який характеризується сукупністю трудових прийомів, операцій та певною послідовністю їх виконання; д) одноразове переміщення рук, ніг при виконанні трудових дій.
13. Трудовий прийом – це: а) засіб виконання виробничого завдання, який характеризується сукупністю визначених трудових прийомів, операцій та послідовністю їх виконання; б) сукупність трудових рухів, які здійснюються без перерви; в) закінчена сукупність трудових дій, які виконуються безперервно та пов’язані між собою єдиним цільовим призначенням; г) одноразове переміщення рук, ніг робітника при виконанні трудової операції; д) сукупність дій, які здійснюються виконавцем під час створення будь-якого виробу.
14. Нормування праці – це вид діяльності: а) з управління підприємством, спрямований на встановлення оптимальних співвідношень між витратами та результатами праці, а також між чисельністю працівників різних груп за кількістю одиниць обладнання; б) з управління підприємством, спрямований на встановлення оптимальних співвідношень між витратами та результатами сировини, матеріалів, усіх видів енергії, фізичних зусиль, нервового навантаження; в) з управління робочим часом, спрямований на встановлення оптимальних співвідношень між часом роботи, часом перерв та часом непродуктивної роботи; г) з управління робочим часом, організацією оплати праці на підприємстві, встановлення оптимальних співвідношень між витратами та результатами фізичних зусиль та нервової напруги.
15. Норма часу – це: а) час, встановлений на обслуговування одного конкретного об’єкта; б) кількість виробничих об’єктів, які повинен обслуговувати працівник; в) кількість робочого часу, який є об’єктивно необхідним для виконання конкретної роботи; г) розрахована для конкретних організаційно–технічних умов кількість працівників певного професійно – кваліфікаційного складу, яка є необхідною для якісного виконання певного обсягу роботи за визначений період часу; д) розрахований для конкретних умов асортимент і обсяг роботи, який повинен виконати працівник за певний робочий період.
16. Норма чисельності – це: а) час, встановлений на обслуговування одного конкретного об’єкта; б) кількість виробничих об’єктів, які повинен обслуговувати працівник; в) кількість робочого часу, який є об’єктивно необхідним для виконання конкретної роботи; г) розрахована для конкретних організаційно – технічних умов кількість працівників певного професійно – кваліфікаційного складу, яка є необхідною для якісного виконання певного обсягу роботи за визначений період часу; д) розрахований для конкретних умов асортимент і обсяг роботи, який повинен виконати працівник за певний робочий період.
17. Під умовами праці на підприємстві слід розуміти: а) раціональну організацію робочого місця на якому виконується конкретне виробниче завдання; б) виробничу навколишню обстановку, яка оточує людину на робочому місці; в) рівень забрудненості повітря, освітлення, температура в конкретному виробничому приміщенні; г) сукупність чинників зовнішнього середовища, що впливають на здоров’я та працездатність людини в процесі праці; д) стан психологічного клімату в трудовому колективі, стиль керівництва, міра ідентифікації цілей підприємства з інтересами працівників.
18. З точки зору зниження стомлюваності та забезпечення стійкої працездатності протягом робочого дня найбільш ефективно: а) збільшувати тривалість перерви на обід; б) дозволяти працівникам здійснювати перерви за мірою їх утомленості; в) використовувати внутрішні регламентовані перерви з урахуванням характеру роботи.
19. Вкажіть чинники умов праці, до яких відносяться шум, мікроклімат, вібрація, освітлення, забрудненість повітря: а) естетичні чинники; б) санітарно-гігієнічні чинники; в) ергономічні чинники; г) техніко-технологічні чинники; д) нервово-психічні чинники; е) соціально-психологічні.
20. Вкажіть чинники умов праці, які визначаються обсягом та характером отриманої інформації, інтенсивністю уваги, ступенем монотонності праці, темпом роботи: а) естетичні чинники; б) санітарно-гігієнічні чинники; в) ергономічні чинники; г) техніко-технологічні чинники; д) нервово-психічні чинники; е) соціально - психологічні. Контрольні запитання множинного вибору відповідей 21. Назвіть дев’ять елементів організації праці: а) поділ та кооперування праці; б) бригадна організація праці; в) удосконалення технологічного процесу; г) організація та обслуговування робочих місць; д) раціоналізація методів та прийомів праці; е) нормування праці; є) сумісництво професій; ж) стимулювання праці; з) охорона праці; и) атестація робочих місць; і) підготовка та підвищення кваліфікації кадрів; ї) умови праці; к) охорона здоров’я; л) зміцнення дисципліни праці.
22. З організаційної точки зору працю можна охарактеризувати як: а) процес свідомої діяльності, у якому вирішальне значення мають психологічні якості людини, її поведінка відносно мети, змісту, предмету, методів праці; б) процес витрачання м’язової та нервово-психічної енергії, внаслідок чого в організмі людини виникають функціональні зміни; в) система забезпечення взаємозв’язку людини із засобами виробництва та навколишнім оточенням; г) процес послідовного здійснення різних операцій по перетворенню предмета праці, їх обслуговуванню та забезпеченню з використанням технічних засобів, які обумовлені ухваленою технологією; д) система поділу функцій в єдності з кооперуванням учасників спільної праці.
23. Кооперація праці – це: а) спеціалізація виконавців з метою забезпечення їх повного завантаження протягом робочої зміни; б) спільна участь людей в одному або різних, але пов’язаних один з одним процесах праці; в) об’єднання усіх працівників певного виробничого підрозділу для виконання певного обсягу робіт в певні строки; г) об’єднання трудових прийомів при виконанні трудової операції; д) поєднання виконавців з предметами та засобами виробництва для досягнення поставленої мети.
24. Під організацією робочого місця розуміють його: а) спеціалізацію; б) атестацію; в) планування; г) оснащення; д) раціоналізацію; е) обслуговування; є) колективізацію; ж) механізацію; з) автоматизацію.
25. Карта організації праці на робочому місці містить в собі: а) характер трудового потенціалу; б) умови та охорону праці; в) способи і режими;
г) показники атестації робочих місць; д) вимоги до виконання е) час початку і закінчення робіт.
26. Вкажіть функції обслуговування робочого місця: а) ремонт обладнання; б) енергопостачання; в) прийом та видача сировини; г) санітарно-гігієнічне обслуговування; д) транспортні та вантажно-розвантажувальні роботи; е) міжремонтне обслуговування обладнання; є) видача, прийом, зберігання, комплектування матеріалів; ж) підтримка в робочому стані технологічного та організаційного оснащення; з) медичне обслуговування; и) підтримка в робочому стані обладнання та прибирання території; і) охорона праці та техніка безпеки; ї) господарчо-побутове обслуговування.
27. Вкажіть складові елементи трудового процесу: а) трудова операція; б) трудовий рух; в) метод праці; г) трудовий прийом; д) трудова дія; е) трудовий перехід; є) технологічний прохід.
28. Нормований робочий час включає: а) час оперативної роботи; б) час підготовчо – завершальної роботи; в) час відпусток з дозволу адміністрації; г) час перерв, зумовлених недоліками у технології виробництва; д) час відпочинку на особисті потреби; е) час обслуговування робочого місця; є) час перерв, зумовлених порушенням трудової дисципліни; ж) час перерв, зумовлених недоліками в організації виробництва. 29. До психофізіологічних чинників умов праці відносяться: а) освітлення; б) забрудненість повітря; в) режим праці і відпочинку; г) виробничий шум; д) монотонність роботи; е) конфліктність; є) вібрація; ж) нервово – психічна напруга; з) теплове випромінювання; и) темп роботи.
30. Вкажіть два основних загальних показники економічної ефективності заходів щодо організації праці: а) приріст прибутку на одну грн. витрат; б) економія робочого часу; в) приріст обсягу виробництва; г) підвищення продуктивності праці; д) економія чисельності працюючих; е) зниження трудомісткості продукції; є) річний економічний ефект або економія на витратах; ж) зменшення форм витрат сировини та матеріалів.
|
||||||||
|