Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 10. ПОЛІТИКА ДОХОДІВ І РІВЕНЬ ЖИТТЯ

Контрольні запитання одиничного вибору відповідей

1. Рівень грошових доходів без урахування податків і цін характеризують доходи:


а) номінальні;

б) безготівкові;

 

в) реальні;

г) якими розпоряджаються.

 


2. Доходи з відрахуванням з них податків та інших обов’язкових платежів – це:


а) безготівкові;

б) якими розпоряджаються;

в) реальні;

г) номінальні.


 

3. Доходи домогосподарства розподіляють на:

а) грошові, загальні, сукупні та натуральні;

б) грошові, сукупні та натуральні;

в) грошові, загальні та сукупні;

г) загальні, cукупні та натуральні.

 

4.Сукупний дохід включає:

а) грошові доходи, пенсії, стипендії, трудові і нетрудові доходи;

б) трудові та нетрудові доходи, на які розраховує працівник;

в) загальна сукупність грошових і натуральних доходів;

г) усі види грошових доходів, вартість натуральних надходжень, вартість безплатних послуг тощо.

 

5. Децільний коефіцієнт диференціації доходів – це:

а) співвідношення мінімального рівня доходів серед 10% найбільш забезпеченого населення до максимального рівня доходів серед 10% найменш забезпеченого населення;

б) співвідношення сумарних доходів населення у першому та останньому децілях;

в) ступінь відхилення фактичного розподілу за чисельністю рівними групами населення від лінії їх рівномірного розподілу;

г) питома вага сімей, які є бідні у загальній чисельності сімей.

 

6. Прожитковий мінімум визначає:

а) кількість коштів, яка забезпечує нормальне відтворення робочої сили;

б) об’єм і структуру споживання благ і послуг;

в) вартісну оцінку мінімального набору благ і послуг, необхідних для збереження життя і здоров’я людини;

г) вартісну оцінку мінімального набору благ і послуг, включаючи витрати на податки та інші обов’язкові платежі.

 

7. Із зазначених відповідей оберіть показники, що використовують для вимірювання бідності:

а) межа бідності, прожитковий мінімум, співвідношення розміру середньої заробітної плати і мінімальної заробітної плати;

б) співвідношення споживання (доходів) сімей, що визнані бідними, з межею бідності;

в) питома вага сімей, чий рівень доходів нижче визначеної межі бідності;

г) рівень бідності, глибина бідності, межа бідності.

 

8. Вкажіть показник, який характеризується часткою сімей (домогосподарств), чий рівень споживання (доходів) нижче визначеної межі бідності:

а) глибина бідності;

б) межа бідності;

в) рівень бідності.

 

9. Вкажіть показник, який характеризує співвідношення рівня споживання (доходів) сімей (домогосподарств), що визнані бідними, з межею бідності:

а) глибина бідності;

б) межа бідності;

в) рівень бідності.

 

10. Соціальні світові стандарти рівня життя гарантують його:


а) достатній рівень;

б) мінімально допустимий рівень;

в) гідний рівень;

г) високий рівень.


 

11. За рекомендаціями ООН «рівень життя» – це:

а) рівень добробуту населення;

б) показник, який визначається середніми доходами сім’ї в порівнянні з прожитковим мінімумом у даній країні;

в) характеристика народного добробуту, яка включає доходи, умови праці і побуту, тривалість, структуру вільного і робочого часу, стан здоров’я, екологічну ситуацію;

г) система декількох елементів: здоров’я, їжа, одяг, умови праці, зайнятість, організація праці, освіта, житло, права людини.

 

12. Суть раціонального розподілу сукупного продукту полягає у:

а) зрівнянні доходів усіх суб’єктів господарської діяльності та державного регулювання тарифних засад оплати праці;

б) диференціації доходів залежно від розміру власності та умов забезпечення мінімального рівня заробітної плати кожному працівнику;

в) диференціації доходів, яка забезпечує високі стимули до зростання ефективності економіки та разом з тим зберігає стабільність у суспільстві за рахунок задоволення основних потреб населення країни.

 

13. У цивілізованих країнах розподіл доходів здійснюється переважно:

а) за граничною продуктивністю праці та за власністю;

б) за працею та за потребами;

в) за власністю та за працею;

г) за посадою та за здібностями;

д) правильної відповіді немає.

 

14. Вкажіть негативні тенденції, що призводить до формування основної частини доходів переважно за власністю:

а) до порівняння доходів усіх верств населення у суспільстві;

б) до значних розбіжностей у доходах населення та споживанні;

в) до високого рівня доходів усіх верств населення;

г) до низького рівня доходів усіх верств населення.

 

15. Ціна робочої сили – це:

а) витрати на професійну підготовку працівника;

б) сукупність життєвих засобів, необхідних для відтворення робочої сили у грошовому виразі;

в) вартість робочої сили для підприємця;

г) немає повної відповіді.

 

16. Розмір витрат на задоволення необхідних потреб громадян у матеріальних благах і послугах, який склався об’єктивно, - це:


а)прожитковий мінімум;

б) вартість життя;

в) оптимальний грошовий дохід;

г) реальний дохід.


 

 


Контрольні запитання множинного вибору відповідей

 

17. Дохід містить у собі:

а) заробіток;

б) дивіденди і відсотки, отримані з інвестицій капіталу;

в) трансфертні платежі;

г) державні виплати та допомоги на підтримання рівня життя;

д) тільки грошові надходження.

 

18. До вартості відтворення робочої сили відносять такі витрати:

а) прямі витрати сім’ї на народження і виховання дитини до

18-річного віку;

б) заробітна плата працівника, відрахування у фонд соціального забезпечення;

в) втрачений матір’ю заробіток на виховання дитини;

г) оцінка праці вчителів, батьків (у неробочі дні);

д) витрати на оплату днів непрацездатності працівника;

е) витрати на професійну підготовку працівника.

 

19. Для визначення бідності та ступеня її поширення в країні застосовують такі форми бідності:

а) суб’єктивні;

б) абсолютні та відносні;

в) межа бідності;

г) рівень та глибина бідності.

 

20. Політика доходів виконує такі функції:

а) стимулюючу;

б) розподільну;

в) програмно-стратегічну;

г) нормотворчу.

 

21. Виділяють наступні рівні життя населення:

а) достаток;

б) нормальний рівень;

в) бідність;

г) злиденність;

д) багатство.

 

22. Вкажіть чинники, які впливають на вартість життя:

а) ріст чисельності населення країни;

б) зростання економіки країни;

в) рівень цін і тарифів

г) розширення потреб у нових товарах і послугах залежно від економічного росту в суспільстві.

 

23. В країнах з розвинутою економікою ціна робочої сили встановлюється з урахуванням:

а) зміни потреб населення;

б) фізіологічного мінімуму;

в) соціального мінімуму;

г) зростанням мінімальної заробітної плати.

 

24. Існують наступні форми політики доходів, які мають на меті підвищення добробуту населення:

а) правова форма;

б) фінансова форма;

в) суспільне виробництво;

г) перерозподіл доходів.

 

25. Соціально-економічними чинниками розвитку, які об’єктивно впливають на рівень життя населення регіону, є:

а) економіко-географічне положення;

б) природно-кліматичні умови;

в) політична ситуація;

г) фінансова забезпеченість.

 

26. Нормативні споживчі бюджети мають такі різновиди:

а) мінімальний споживчий бюджет;

б) раціональний споживчий бюджет;

в) споживчий бюджет високого достатку;

г) немає правильної відповіді.

 

27. Які соціальні проблеми включено до системи соціальних індикаторів ОЕСР (організація економічного співробітництва та розвитку):

а) здоров’я;

б) освіта та навчання;

в) політична ситуація в країні;

г) гендерна нерівність;

д) зайнятість, якість трудового життя, використання робочого часу та відпочинку;

е) особиста безпека та правова захищеність.

 

28. Серед наведених показників вкажіть ті, які є світовими стандартами рівня життя населення:

а) середня очікувана тривалість життя;

б) житлова площа;

в) співвідношення доходів найбагатішого та найбіднішого верств населення;

г) частка населення, що знаходиться за межею бідності;

д) розподіл заробітків.

 

29. Вкажіть фактори, які впливають на розмір трудового доходу:


а) час, що відпрацьований;

б) тарифна частина заробітку;

в) послуги фірми працівникам;

г) кваліфікація,індивідуальні здібності;

д) здоров’я.


 

30. Назвіть джерела формування сукупного доходу сім’ї:

а) заробітна плата;

б) трансфертні виплати;

в) підприємницькі доходи, проценти, дивіденди;

г) вартість натуральних надходжень від особистого господарства;

д) усі відповіді вірні.

 

31. Назвіть джерела безгрошових доходів:


а) Фонди колективного спожи-вання;

б) особисте підсобне господарство;

в) опціони, дивіденди;

г) домашні роботи у домогос-подарстві;

д) самозаготівля дарів природи.





Переглядів: 728

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ФРЧ х Квн 100 – Вз 100 - D ПТ | Тема 11. ЗАРОБІТНА ПЛАТА І МЕХАНІЗМ ЇЇ РЕГУЛЮВАННЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.