МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
ORAL PRACTICE1. a) Topic. Choosing a tour route. Students of your group are the winners of the institute competition for the best group. You are awarded a 10-day tour of Russia. You can choose any five cities to visit Each of you should propose one city. Give your reasons, present information on: 1) where the city/town is situated; 2) what important historic events took place in it; 3) when it was founded, 4) places of interest in it, 5) cultural centres, 6) sport facilities, 7) what places you are going to visit; 8) what means of transport you are going to take to get there An atlas or slides would be helpful to work at the problem. b) All members of the group are supposed to vote for five cities only. The results of voting will help you to make the route of your tour. 2. a) Pairwork. Julia meets a girl she studied with at school. Listen to their conversation. JULIA: Oh, Alice! Haven't seen you for ages! Where have you been? ALICE: No wonder. My parents have got a new flat and I live in another district now. JULIA: Is it far from the centre? ALICE: Rather far, I'm afraid. I hope in a year or so there will be a new underground line there. JULIA : Does it take you long to get to the institute? ALICE: About an hour. I go by bus and then change for the underground. JULIA: Do you like your new flat? ALICE: Oh, it is very modem and comfortable. We've got four rooms now: a sitting-room, two bedrooms and a study for my father. And we have a very large cosy kitchen and a bathroom. JULIA: I'm very glad for you. ALICE: I hope you will come to see us. JULIA: Thank you for your kind invitation b) Complete the dialogues 1. A.: How many rooms are there in your flat? A.:….... B.:..... A: Not so far. 3. A.: ........ B. No wonder. A: ............ B.: It is very comfortable. ..
c) Think of some good questions for the following answers. The answers needn't be true. 1. My adviser. 6 Several 2. Sometimes. 7 Within the city 3. The first prize 8. By trolley-bus 4. Quite successful. 9. All of us. 5. Recently. 10. In the previous article. d) Ann's (Alex's) parents have bought a new flat. At the institute she (he) meets one of her (his) friends Michael who does not know anything about it. MICHAEL: You are eager to know as much as possible about your friend's flat. You can ask: Where is the building situated? How do you get to the institute now? How much time does it take you to get there? How large is the flat? Think of some other questions. ANN (ALEX): You are very happy to live in a new three-room flat. It is situated in one of the new districts of the city, rather far from the institute. 3. Discussion. In the 20th century cities grow very quickly. People from villages move to towns and cities. But still some people living in cities dream of having a house m the country. Is it better to live in a big city or in the country? a) Read the following pros and cons Think of some more.
b)Discuss the problem in groups of 3-5 students in order to make a decision.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|