МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Read the text to End answers to these questions.1. What does marketing involve? 2. What decisions are taken by marketing managers? How are products advertised? 3. What is the purpose of the market research? 4. What is meant by consumer research? TEXT 13C MARKETING Introduction If production is to meet needs efficiently, two things are necessary. These are: - Producers must know what to produce. - Consumers must know that it is being produced. Linking these two factors together is the task and responsibility of the marketing staff. What marketing involves Marketing involves keeping producers aware of the needs of consumers and ensuring that their products are made available to consumers in the way and form they want. Note the emphasis on meeting the needs of consumers. Any firm which accepts this need as its main responsibility is said to be dominated by the marketing concept. This attitude distinguishes firms in free-market economies from those in centrally-planned economies where central government dictates what should be produced and supplied to consumers. The marketing function involves: 1. Market research This involves finding out: a) what consumers want and advising producers accordingly, and b) recommending the standard of quality, style of packaging, choice of brand-name and general design of the products concerned. 2. Distribution Products can be distributed to consumers in different ways. Some are best distributed through the manufacturer's own retail outlet, some through a network of wholesalers and retailers, others by direct mail-order. 3. Pricing Marketing managers should always be in close touch with market conditions so that they can advise on the best price (not necessarily the highest) to charge for products. 4. Advertising If customers do not know about new products, they will never buy them. They also need to be reminded, from time to time, of the existence of established products. Marketing managers are expected to know the best ways to advertise products. This involves choice of media (for example, radio, television, press, hoardings). It also involves knowing the best form advertisements should take, and the advertising slogan to be used. Selling This involves the skills of personal selling, together with display and presentation skills such as those involved in window displays, exhibitions, news releases, and product promotions.
|
||||||||
|