Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Обмеження критерію Н

1. При зіставленні 3-х вибірок допускається, щоб в одній з них n=3, а двох інших n=2. Але при таких чисельних складах вибірок ми зможемо встановити відмінності лише на нижчому рівні значимості (р < 0,05).

Для того, щоб виявилося можливим діагностувати відмінності на більш високому рівні значущості (р < 0,01), необхідно, щоб в кожній вибірці було не менше 3 спостережень, або щоб по крайній мірі в одній з них було 4 спостереження, а в двох інших – по 2; при цьому неважливо, в якій саме вибірці скільки досліджуваних, а важливе співвідношення 4:2:2.

2. Критичні значення критерію Н і відповідні їм рівні значущості наведені в Табл. IІІ. Таблиця передбачена тільки для трьох вибірок і {n1, n2, n3}≤5.

При більшій кількості вибірок і досліджуваних у кожній вибірці необхідно користуватися Таблицею критичних значень критерію χ2, оскільки критерій Крускала-Уолліса наближається до розподілу χ2 (Носенко І.А., 1981; J. Greene, M. DOlivera, 1982).

Кількість ступенів свободи при цьому визначається за формулою:

ν=c – 1

де с – кількість вибірок, які зіставляються.

3. При множинному зіставленні вибірок достовірні відмінності між будь-якою конкретною парою (або парами) можуть виявитися стертими.


 

АЛГОРИТМ 5 Підрахунок критерію Н Крускала-Уолліса 1. Перенести всі показники досліджуваних на індивідуальні картки. 2. Відмітити картки досліджуваних групи 1 певним кольором, наприклад червоним, картки досліджуваних групи 2 – синім, картки досліджуваних груп 3 і 4 – відповідно, зеленим і жовтим кольором і т. д. (Можна використовувати і будь-які інші позначення). 3. Розкласти всі картки в єдиний ряд за ступенем зростання ознаки, не зважаючи на те, до якої групи відносяться картки, так якби ми працювали з однією об'єднаною вибіркою. 4. Проранжувати значення на картках, приписуючи меншому значенню менший ранг. Підписати на кожній картці її ранг. Загальна кількість рангів буде дорівнювати кількості досліджуваних в об'єднаній вибірці. 5. Знову розкласти картки по групах, орієнтуючись на кольорові або інші прийняті позначення. 6. Підрахувати суми рангів окремо по кожній групі. Перевірити співпадання загальної суми рангів з розрахунковою. 7. Підрахувати значення критерію Н за формулою: де N – загальна кількість досліджуваних в об'єднаній вибірці; n – кількість досліджуваних у кожній групі; Т – суми рангів по кожній групі. 8а. При кількості груп с=3, n1, n2, n3 < 5, визначити критичні значення і відповідний їм рівень значущості за Табл. IІІ. Якщо Немп дорівнює або перевищує критичне значення Н0,05, H0 відхиляється. 8б.При кількості груп с > 3 або кількості досліджуваних n1, n2, n3 >5, визначити критичні значення χ2 за Табл. IX. Якщо Немп дорівнює або перевищує критичне значення χ2. H0 відхиляється

 

Sкритерій тенденцій Джонкіра




Переглядів: 388

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Н – критерій Крускала-Уолліса | Призначення критерію S

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.