![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ПРИКЛАДИ СІМЕЙНИХ МІФІВ, РОЗКРИТТЯ ПОЗИТИВУ І НЕГАТИВУСистемні сімейні психологи виділяють 4 ОСНОВНІ ГРУПИ МІФІВ, хоча, їх існує набагато більше. Першу групу сімейних міфів можна умовно назвати «Ми герої». У таких сім'ях є предки, які брали участь у війні, блокадники, які воювали в гарячих точках і т.д. Діти та онуки цих людей горді своїми прабатьками, зберігають їх історії, фотографії, медалі, і намагаються рівнятися на гідного предка, частенько згадуючи його і ставлячи в приклад своїм дітям. У членів сім'ї з'являється потреба долати труднощі, і якщо їх немає, то вони самі їх собі створюють. Ці "надумані, вигадані" труднощі будуть проблемою для сім'ї. Який драматичний жанр передбачає цей міф? Трагедія. Герої існують в трагедіях, їх не буває в комедіях. Мають бути певне сприйняття життя і певне правило про те, які емоції належить випробовувати. Героям личить відчувати дуже сильні почуття. Герої не відчувають жалю - вони відчувають відчай. Немає радості - є тріумфування, немає суму - є горе. Зазвичай такі сім'ї відрізняються максималізмом, категоричністю, різкими, полярними переживаннями: божевільна любов, пристрасть, сильні ревнощі, страшне горе. Часто такі люди пам'ятають образи, можуть роками не розмовляти один з одним. Другу групу можна позначити як «Ми рятувальники». У сім'ях цих людей є хворі і важко хворі люди, інваліди, залежні від алкоголю чи наркотиків, так звана «жертва», і є люди, які їх «рятують», живуть для «жертви». Таких рятувальників називають гіперфункціонали, - будучи дуже функціональними в допомозі близькому, ці люди абсолютно не функціональні для себе і, практично, не живуть своїм життям. Ролі в цих сім'ях розподілені так, що один з подружжя гіперактивний, інший, навпаки, знаходиться в пасивній позиції і пасивно чинить опір будь-яким змінам. З цього міфу випливають певні правила: якщо ти рятуєш, то обов'язково повинен бути хтось, кого потрібно рятувати. У такій родині завжди буде хтось хворий, хтось буде демонструвати "інвалідну" поведінку. Третя група називається «Ми дружна сім'я». Міф закликає членів сім'ї до єдності. Зазвичай такий міф виникає, коли сім'я переживає економічні, соціальні труднощі і змушена гуртуватися для боротьби із зовнішніми стресами. У такій сім'ї можуть існувати правила: "Будинок - наша фортеця", "Один за всіх - всі за одного", "розлучати не можна", "Навколишній світ небезпечний, сповнений ворогів". А.Я. Варга пише про те, що будь-який народ, який пережив геноцид вважає, що вижити можна тільки разом, і тоді міф про дружну сім'ю стає дуже популярним. У країнах, де багато років не було війни, цей міф зникає. А в країнах, де відбувалися соціальні катаклізми, він дуже актуальний. Якщо вже немає необхідності гуртуватися, долаючи труднощі, але ці правила все ж продовжують існувати в сім'ї і переходять в наступні покоління, то у членів родини стає менше свободи для самореалізації, сім'я стає конфліктною, погано функціонуючою. У такій сім'ї не прийнято сваритися, говорити неприємні речі, підвищувати голос, «виносити сміття з хати». Це загрожує тим, що негативні емоції, що виникають в сімейному житті, не проживають, і не проговорюються переживання і речі, що турбують. Такий стан справ може призвести в кінцевому підсумку до нерозуміння і відчуження. І четверту групу можна позначити як «Преображенці». Часто це сім'ї аристократів, інтелігентів, науковців. Батьки всіляко стимулюють дітей до навчання, при цьому вчаться самі або прагнуть до духовного зростання, саморозвитку, кар'єрного просування. Дітям таких сімей дуже добре відомі так часто повторювані прислів'я: «Навчання - світло, а невчення - тьма», «Повторення - мати навчання», «Без праці не виловиш рибку зі ставка» або повторювані фрази на кшталт «Не будеш вчитися, - у двірники підеш ». Діти в таких сім'ях, як правило, вчаться не для себе, а для батьків, і переймаючи цей сімейний міф, не можуть зупинитися в своєму постійному розвитку, постійно пробують щось нове, освоюють нові професії, що не так вже й погано, як здається. Основною «мінус» цього міфу в тому, що перебуваючи в постійній дорозі, людина ніколи не може знайти себе.
|
||||||||
|