Інформація для розрахунку індексів конкурентоспроможності
Параметри
Вага пара-метрів
Товар А
Товар В
Товар С
Споживчі (бали):
- Досконалість задуму
- Якість виконання
- Кількість режимів роботи
- Швидкість
0,4
0,3
0,1
0,2
Комунікаційні (бали):
- Імідж виробника
- Присутність у точках продажу
- Привабливість акцій стимулювання
0,3
0,5
0,2
Ціна (грн.)
Знайти індекси конкурентоспроможності кожного товару. Який товар є найбільш конкурентоспроможним? Визначити шляхи підвищення конкурентоспроможності товару А.
Розв’язок:
Будемо вважати, що при оцінюванні споживчих і комунікаційних параметрів за еталон умовно прийнято «ідеальний» товар, всі параметри якого оцінюються у 10 балів. Тоді розрахунок одиничних індексів виконуємо в ст. 3-5 табл. 8 шляхом ділення балів, набраних товарами за окремими параметрами, на максимальний бал 10. Наприклад, для товару А одиничний індекс досконалості задуму 8 / 10 = 0,8, якості виконання 10 / 10 = 1,0 і т.д.
Групові індекси споживчих та комунікаційних параметрів розраховані в ст. 6-8 табл. 8.