Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Звичаєве право Африки

Пізнання особливостей звичаєвого права допомагає засувати закономірності та тенденції розвитку систем національного права країн Африканського континенту, які й сьогодні стоять перед проблемою вибору шляху свого розвитку. Соціальні, економічні, політичні, етнічні й куль­турні параметри цих країн вельми різноманітні, розрив між рівнями розвитку окремих суспільств досить значний.

Соціальна структура більшості країн Африки не розви­нута. Поділ влади між сучасними і традиційними полі­тичними інститутами характеризується певним обмежен­ням державою влади традиційних інституцій (родоплемінної та феодальної верхівки), які, в свою чергу, впливають на державну політику не тільки через традиційні соціальні норми, а й використовують сучасні форми і методи полі­тичної діяльності (лобізм, безпосередня участь у роботі парламенту тощо). Значна роль в соціальному управлінні цих країн належить армії. Демократизація (за західним типом) здійснюється здебільшого зверху — за ініціативою органів державної влади чи окремих кіл. Суттєве значення у цьому процесі має етнічний, релігійний та культурний плюралізм. Він ускладнює роль держави як національного арбітра, стримує проникнення демократичних режимів у глибину етнічних груп, а різноманітність останніх є чинни­ком політичної нестабільності.

Африканське звичаєве право характеризується: 1) неписемною формою; 2) тісною єдністю правових і моральних норм; 3) домінуванням ідеї примирення при вирішенні конфліктних ситуацій; 4) різноманітністю звичаєвих комп­лексів, обумовлених численністю етнічних спільнот навіть у межах однієї країни; 5) сукупністю елементів соціальних звичаїв і релігійних норм; 6) тим, що воно є правом спільнот, а не індивідів; 7) наявністю відповідальності спільноти чи групи людей за порушення, скоєні їх члена­ми; 8) на відміну від позитивного, для звичаєвого права не існує поняття суб'єктивного права індивіда; 9) інститутам сімейного, земельного, спадкоємницького права притаман­ний корпоративізм у визначенні прав та обов'язків;

10) дуалізмом офіційного і звичаєвого права.

Колонізація країн Африки мала різні правові наслідки. Кожна метрополія насильницьки нав'язувала своїм під­леглим елементи власної правової системи (англійської, французької, бельгійської, португальської), проте запровад­ження позитивного права здійснювалося при збереженні інститутів традиційного права. Так, реорганізовані судові системи складалися з колоніальних і традиційних судів;

вводилися закони, які, не відміняючи норм звичаєвого пра­ва, регулювали відносини між африканцями на підставі права колоніальних держав; підпадали під заборону вар­варські місцеві звичаї; проводилася уніфікація норм зви­чаєвого права. Тому процеси деколонізації обумовили, з одного боку, вилучення елементів законодавства, які за­кріплювали дискримінацію, колоніальну залежність афри­канських країн, а з другого, — подальше обмеження дії норм звичаєвого права, їх уніфікацію та створення єдиної національної правової системи.




Переглядів: 676

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Загальна характеристика сім'ї традиційного права | Далекосхідне право

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.