Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






TEXT STUDY

(A) Exercise 1. Match the columns.

1. Having thought carefully what sort of person you are, … … farm machinery maintenance engineers, and engineer-managers.
2. Nowadays the profession of an engineer-manager … … ”Tractors and vehicles”, Technical Service Organization”, “Bookkeeping”, “Logistics”, “Management”, “Finance” and others.
3. Our department trains … … some important qualities: great capability persistence, knowledge of science and foreign languages.
4. The students of our department are specializing in … … try to work out a realistic set of occupational requirements.
5. Students study the following special subjects … … in the system of logistical support for the enterprises in the agribusiness, in agricultural production management establishments, technical service enterprises and so on.
6. Our specialists are trained to work … … is of great need and importance to our country.
7. Graduates are expected to be … …management processes of organization and logistical support planning for enterprises in the agro-industrial complex.
8. To be a well-prepared engineer I should have … … dependable specialists with excellent ideas to create new business sectors of agriculture.

(B) Exercise 2. Define whether the following statements are true or false. Correct the false ones.

1. When choosing a career it is best to work to a plan.

2. Nowadays the profession of an engineer is of no importance.

3. Farm machinery service department trains mechanical engineers.

4. The students of our department are specializing in management processes of organization and logistical support planning for enterprises in the agro-industrial complex.

5. The students of our faculty study only mathematics, physics and foreign languages.

6. Our specialists are trained to work on agricultural farms.

7. Graduates are expected to be dependable specialists with excellent ideas to create new business sectors of agriculture.

 

(B) Exercise 3. Work out answers to the following. If possible, ask a friend the same questions.

1. What important questions should you answer when choosing a future career?

2. When did you make up your mind to be an engineer-manager?

3. What University do you study at?

4. What specialists does your department train?

5. What is your future specialty connected with?

6. What are the main subjects of your educational program? What subjects do you like best?

7. Where can engineer-managers work after graduating from the University?

8. Where are you going to work after graduating from the University?

9. What is your aim at the moment?

10. What does it mean: to be a well-prepared engineer today?

(C) Exercise 4.Talk about the following aspects of your future career:

· factors that influenced the choice of your future profession

· the department you study at and the information you can give about it

· different kinds of jobs engineer-managers fulfill

· the peculiarities of your future profession

· the ways of being employed in the job market




Переглядів: 251

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Text-based assignments | SPEAKING

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.