МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
SPEAKING(A) Exercise 1. Work with a partner. Take it in turns to make true sentences, using words from each box. Use the verb active or passive.
(В) Exercise 2. Complete the following statements: 1. Before choosing a career you should answer some important questions…. 2. As for me, I made up my mind …. 3. I think that today this profession …. 4. I study at…. 5. The department trains…. 6. My future profession is…. 7. The students of our department are specializing in …. 8. The students of our department study the following special subjects…. 9. After graduating from the university our students can work…. 10. To be a well-prepared engineer I should have…. (B) Exercise 2. Complete the following statements. 1. While choosing a future career we must consider…. 2. I study at…. 3. The department trains…. 4. Many agricultural processes are…. 5. When a piece of farm equipment isn’t working correctly, mechanics must…. 6. When the problem is found, farm equipment mechanics…. 7. The students of our department are specializing in …. 8. The students of our department study the following specialized subjects…. 9. Specialists are trained to work at…. 10. My purpose of today is….
(B) Exercise 3. Here are some answers. What are the questions? 1. As my parents are engineers, they have made a great influence on the choice of my future profession. 2. I study at the farm machinery service department. 3. Our department trains farm machinery maintenance engineers, engineer-managers for the agro-industrial complex. 4. The students of our department are specializing in management processes of organization and logistical support planning for enterprises in the agro-industrial complex; service, commercial and purchase processes. 5. The students of our department study technical service organization, logistics, management, information technologies. 6. Our graduates are trained to work in the system of logistical support for enterprises in the agro-industrial complex, in wholesale and retail trade of agricultural equipment, in technical service enterprises. 7. My aim is to be a qualified specialist and to serve the interests of my country. 8. A well-prepared engineer should have some important qualities: great capability persistence, knowledge of science and, of course, knowledge of foreign languages.
(B) Exercise 4. You meet your friend from the agromechanical department. Ask and answer questions about the following: · your department · your future profession · the spheres of your professional activity · the ways of being employed (B) Exercise 5. Complete the logical diagram with the necessary information from the text.
(B) Exercise 6. Speak about your future profession: an engineer-manager. Use the logical diagram. (C) Exercise 7. Summarize the information about your future profession. Advertise your specialty to the university entrants. Express your opinion on the advantages of choosing this career. (C) Exercise 8. Prepare a short presentation on your future profession. Compare your profession with other engineering professions. Present your idea of the role and place of your future career on the labor-market.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|