МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Внутрішня платіжна система казначействаЗ метою створення умов для більш ефективного управління коштами державного бюджету шляхом консолідації рахунків органів казначейства у Національному банку Кабінетом Міністрів України і НБУ затверджено постанову № 1721 від 15 вересня 1999 року "Про створення внутрішньої платіжної системи Державного казначейства". Під внутрішньою платіжною системою казначейства слід розуміти сукупність правил, організаційних і програмно-технічних засобів, що використовуються органами казначейства з метою забезпечення найбільш сприятливих умов для проведення переказу коштів через органи казначейства, а також для взаємодії з іншими платіжними системами. Платіжна система виконання бюджетів є частиною національної платіжної системи і регулюється Національним банком, Міністерством фінансів, Державною казначейською службою України відповідно до покладених на ці органи функцій. Казначейство України визначає умови й правила організації власної внутрішньої платіжної системи. Порядок використання платіжних інструментів, програмно-технічних засобів, систем захисту інформації та телекомунікаційних каналів зв'язку повинен забезпечуватись з урахуванням вимог Закону "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні" та нормативно-правових актів Національного банку. Основними завданнямивнутрішньої платіжної системи казначейства є: - безперебійне та своєчасне проведення внутрісистемних та міжбанківських розрахунків за виконанням державного та місцевих бюджетів за доходами та видатками в системі казначейства та за його межами; - управління грошовими потоками на всіх рівнях в системі казначейства з метою оптимального використання вільних залишків бюджетних коштів та їх раціонального перерозподілу; - щоденне відображення підсумкових платіжних балансів головних управлінь казначейства, учасників внутрісистемних та міжбанківських розрахунків на їх технічних субрахунках ЄКР; - забезпечення головного управління казначейства, відділу обслуговування операційного дня центрального апарату Казначейства оперативною інформацією про стан внутрісистемних і міжбанківських розрахунків в регіоні для прийняття оперативних рішень з перерозподілу бюджетних коштів в даному регіоні та в системі казначейства в цілому; - забезпечення належного використання засобів захисту електронних платіжних документів, дотримання вимог інформаційної безпеки. Для забезпечення планомірного та своєчасного проведення міжбанківських і внутрісистемних розрахунків з обслуговування державного та місцевих бюджетів на центральному та обласному рівнях казначейської системи створюються інформаційно-розрахункові підрозділи - відділи обслуговування операційного дня. Виконання цими структурними підрозділами властивих їм функцій, а також адміністрування баз даних та весь комплекс профілактичних робіт з обслуговування програмного та апаратного забезпечення зводить до мінімуму виникнення нестандартних ситуацій та збоїв у функціонуванні операційного дня казначейства. Переказ коштів і формування звітної інформації про проведені у внутрішній платіжній системі казначейства платежі здійснюється відділами обслуговування операційного дня у взаємодії з іншими структурними підрозділами головних управлінь та центрального апарату Казначейства, а також центрами інформатизації територіальних управлінь Національного банку України. Платіжна система Казначейства України працює сьогодні на принципах, прийнятих для банківської системи. Проведення операцій з бюджетними коштами у внутрішній платіжній системі казначейства здійснюється з дотриманням базових принципів, основними з яких є: - єдність каси і єдиних вимог до ведення бухгалтерського обліку та складання звітності про виконання бюджетів; - своєчасність зарахування податків, зборів, інших обов'язкових платежів на бюджетні рахунки за надходженнями, розмежування доходів між бюджетами та фондами, перерахування коштів до державного бюджету та дотацій місцевим бюджетам; - цільове спрямування бюджетних коштів, тобто відповідність проведених видатків наявним кошторисним призначенням, прийнятим бюджетним зобов'язанням та обсягам відкритих (виділених) бюджетних асигнувань; - повнота охоплення бухгалтерським обліком усіх операцій, пов'язаних із надходженням доходів та здійсненням видатків; - оперативність формування фінансової та бюджетної звітності про надходження та використання бюджетних коштів; - дієвість казначейського контролю за правильністю зарахування та цільовим спрямуванням і раціональним використанням коштів державного та місцевих бюджетів; - відповідальність учасників бюджетного процесу за вчинені ними бюджетні правопорушення. Практика фінансового управління та організація ефективного контролю за бюджетними коштами та бюджетним процесом сформулювала як найважливішу норму бюджетного права принцип єдності каси і єдиних вимог до ведення бухгалтерського обліку. Сутність цього принципу полягає в тому, що всі надходження до державного та місцевих бюджетів, єдиний внесок до фондів державного соціального страхування зараховуються на єдиний казначейський рахунок, з якого здійснюється фінансування бюджетної сфери. Дієвість принципу єдності каси і єдиних вимог до ведення бухгалтерського обліку і складання звітності забезпечується також єдністю (цілісністю) бюджетної системи. її цілісність ґрунтується на запровадженні єдиної правової бази, єдиного порядку виконання бюджетів і регулювання міжбюджетних відносин, ведення бухгалтерського обліку та складання звітності, єдиної бюджетної класифікації Єдиний методологічний та організаційний порядок ведення бухгалтерського обліку й звітності з виконання бюджетів забезпечується Положенням про організацію бухгалтерського обліку і звітності про виконання державного та місцевих бюджетів в органах Державної казначейської служби України, затвердженим наказом Міністерства фінансів Україні від 21.10.2013 року № 885 та Планом рахунків бухгалтерського обліку виконання державного та місцевих бюджетів, затвердженим наказом Державного казначейства України від 28.11.2000 р. № 119 зі змінами й доповненнями. Ці документи були прийняті з врахуванням усіх змін, які відбулися в економічній і фінансовій сферах, що дозволило відображати на рахунках бухгалтерського обліку операції з виконання дохідної і видаткової частин бюджету та позабюджетних коштів, внутрішніх та зовнішніх боргових зобов'язань на основі діючих методів і прийомів з урахуванням підходів, які застосовуються в обліку виконання бюджетів у країнах з розвинутими ринковими відносинами. Для створення єдиної інформаційної системи зведення державних доходів та видатків на всіх рівнях влади та забезпечення можливості загальнодержавного та міжнародного порівняння бюджетних показників наказом Міністерства фінансів України за № 11 від 14.01.2011 року затверджено нову бюджетну класифікацію. Вона дозволяє враховувати надходження доходів та фінансування витрат згідно із затвердженим бюджетним розписом, проводити аналіз надходження доходів за кожним видом, фінансування витрат за їх направленням, співставлення кошторисних витрат за однотипними установами. Єдність каси і бухгалтерського обліку крім вищенаведених чинників забезпечується: єдиною соціально-економічною політикою держави, єдністю регулювання бюджетних правовідносин, єдиною структурою бюджетної документації, вимогами щодо надання певним чином стандартизованої статистичної та бюджетної інформації. Реалізація принципу єдності каси на практиці дає змогу забезпечити повну незалежність держави від банківської системи щодо обліку та контролю за станом бюджетних коштів, сприяє ефективному вирішенню завдань, пов'язаних з управлінням фінансовими ресурсами. Лише за умови наявності, гармонійного поєднання та оптимального використання зазначених складових внутрішня платіжна система Казначейства України забезпечує повне й своєчасне проходження коштів державного та місцевих бюджетів, державних цільових фондів через органи казначейства з одночасним їх відображенням у бухгалтерському обліку. Здійснення розрахунково-касових операцій з виконання бюджетів з єдиного центру значно посилює контроль органів казначейства за рухом бюджетних коштів. При цьому у Державної казначейської служби з'являється можливість планувати оптимальну величину використання бюджетних коштів через їх розподіл за термінами здійснення операцій та зведення до мінімуму невикористаних залишків. Забезпечити надійний та оперативний переказ коштів у внутрішній платіжній системі казначейства можна лише з використанням сучасних систем міжбанківських розрахунків. Яку систему доцільно використовувати на даному етапі розвитку казначейської системи залежить від багатьох факторів: функціональної складності завдань, що розв'язуються; обсягу інформації, яку необхідно опрацювати; стану програмно-технічного забезпечення та можливостей казначейства щодо їх оновлення тощо.
|
||||||||
|