Автоматизація та телемеханізація пристроїв електропостачання залізниць дає можливість підвищити надійність роботи електрифікованих залізниць, покращити параметри систем електропостачання, прискорити оперативність роботи, підвищує безпеку експлуатаційного персоналу, покращує використання основного енергетичного обладнання.
На електрифікованих залізницях широко використовують електронні пристрої, електронні комплекси релейного захисту та автоматики. Для телемеханізації електрифікованих ділянок на залізницях України застосовують системи телемеханіки ЭСТ-62 “Лисна”, Граніт.
Пристрої телемеханіки призначені для оперативного управління та контролю системи електропостачання, які здійснює енергодиспетчер з диспетчерського пункту (ДП). Довжина ділянки, яку обслуговує енергодиспетчер 120-150 км. Загальна кількість контролюючих пунктів (КП) – тягових підстанцій, постів секціонування, груп роз’єднувачів контактної мережі та ліній автоблокування і поздовжнього електропостачання, пунктів паралельного з’єднання в межах одного диспетчерського пункту сягає 25-30.
Для КП з великим об’ємом інформації (тягові підстанції, станції, пости секціонування з кількістю об’єктів більше 16) застосовують систему телемеханіки з частотним розподілом каналів зв’язку.
Для КП з малим об’ємом інформації застосовують систему телемеханіки з часовим розподілом каналів зв’язку.