1 Зробити аналіз діяльності підприємств (цехів і пунктів), які є основними виробниками аналогічної продукції (послуг).
Особливу увагу слід звернути на:
1) рівень якості;
2) ціни на продукцію, політику ціноутворення,
3) схему поширення товару.
2 Оцінити обсяги виробництва і продажу та перспективи нарощування продукції конкурентами, їх схему поширення товару і рекламу продукції.
Об'єктивне оцінювання кон'юнктури ринку дозволить правильно оцінити конкурентноздатність вашого товару (послуг), визначити свою «нішу» на ринку, що дозволить у подальшому рентабельно працювати підприємству.
Застереження: недопустимо прикрашення дійсності, створення ілюзії, що у конкурента «все погано».
Знаходимо відносний рівень конкурентоспроможності у відсотках, порівнюючи власний бізнес з найближчими типовими конкурентами згідно формули: