Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 14. Міжнародна організація праці та її вплив на розвиток соціально-трудових відносин

Міжнародна організація праці (МОП) у сучасному світі: цілі, завдання, структура. Пріоритетні напрями діяльності МОП на сучасному етапі. Тристороннє представництво в структурі органів МОП. Організація діяльності МОП.

Механізм нормотворчої діяльності МОП. Основні напрями вдосконалення нормотворчої діяльності МОП на сучасному етапі.

Міжнародні акти про економічні, соціальні й культурні права людини.

Застосування міжнародних трудових норм в Україні. Проблеми розвитку національного трудового законодавства та інтеграції соціально-трудових відносин у систему відносин, визнану світовим співтовариством.

Сучасні світові тенденції розвитку соціально-трудових відносин. Глобалізація світової економіки та її вплив на соціально-трудову сферу. Глобалізація національних економік та уніфікація трудових норм.

Міжнародний досвід регулювання соціально-трудових відносин. Зарубіжний досвід регулювання відносин у сфері зайнятості. Еволюція політики доходів і досвід їх регулювання в зарубіжних країнах. Зарубіжний досвід розвитку виробничої демократії, її форми в зарубіжних країнах. Соціальне планування на зарубіжних підприємствах.

Актуальні проблеми розвитку соціально-трудових відносин в Україні у контексті світового досвіду.

 


Плани семінарсько-практичних занять та методичні вказівки для самостійної роботи

Розділ 1. Теоретико-методологічні засади вивчення дисципліни

Тема 1. „Економіка праці та соціально-трудові відносини” як напрям наукових досліджень та навчальна дисципліна

Терміни і поняття

Економіка, економіка праці, праця, соціально-трудові відносини, суспільні відносини, людина, особистість.

 

Питання для обговорення

1. Предмет „Економіки праці і соціально-трудових відносин”.

2. Об’єкт вивчення дисципліни.

3. Мета і завдання дисципліни.

4. „Економіка праці”: історія становлення та розвитку.

 

Завдання

1. На Ваш погляд, „Економіка праці та соціально-трудові відносини” – теоретична або прикладна наука? Відповідь обґрунтуйте.

2. Прослідкуйте взаємозв’язки економіки праці з іншими економічними та технічними дисциплінами.

3. Дайте характеристику методам досліджень, які використовує економіка праці.

4. Порівняйте етапи розвитку економіки праці з етапами розвитку економічної науки в цілому.

5. Назвіть економістів, які зробили найбільший внесок у розвиток економіки праці.

6. Опишіть закономірності розвитку економіки праці у радянські часи.

7. Яке місце займала економіка праці у класичній політичній економіці?

8. Які головні проблеми та перспективи розвитку науки про працю у сучасних умовах?

 

Література

1. Буряк П.Ю., Карпінський Б.А., Григор’єва М.І. Економіка праці й соціально-трудові відносини. – К, 2004. – 440 с.

2. Грішнова О.А. Економіка праці та соціально-трудові відносини. – К., 2004. – 535 с.

3. Єсінова Н.І. Економіка праці і соціально-трудові відносини. – К: 2004. – 432 с.

4. Экономіка праці і соціально-трудові відносини. За ред. Є.П.Михайлова. – К., 2005. – 249 с.

5. Остапенко Ю.М. Экономика труда. – М., ИНФРА., 2003.

6. Эренберг Р.Дж., Смит Р.С. Современная экономика труда. Теория и государственная политика. / Пер. с анг. – М, 1996. – 800 с.

 

Тема2. Праця як сфера життєдіяльності та основний фактор виробництва

Терміни і поняття

Діяльність, трудова діяльність, праця, конкретна праця, абстрактна праця, жива праця, минула праця, індивідуальна праця, суспільна праця, зміст праці, характер праці, процес праці.

 

Питання для обговорення

1.Діяльність та види діяльності.

2.Особливості праці як виду діяльності.

3.Зміст та характер праці.

4.Характеристика видів праці.

5.Процес праці та його складові елементи.

6.Роль праці в житті людини та суспільства.

7.Основні положення про працю, які закріплені у законодавстві України.

Завдання

1. Дайте визначення категорії „діяльність”. Розкрийте зміст основних видів діяльності (табл. 2.1).

Таблиця 2.1

Основні види діяльності та їх особливості

 

Вид діяльності Суб’єкт діяльності Об’єкт діяльності Зміст діяльності
       

 

2. Наведіть у таблиці 2.2 побутові та наукові уявлення про працю (обов’язково вказати автора та джерело).

Таблиця 2.2

Побутові та наукові вислови про працю

 

Побутове уявлення про працю Позитивне відношення до праці  
Негативне відношення до праці  
Наукові уявлення про працю Автор, джерело  

 

3. Назвіть особливості трудової діяльності. Які функції виконує людина у процесі праці?

4. Визначити види праці за наступними ознаками:

– умови праці;

– методи залучення до праці;

– засоби та способи праці;

– предмети та продукти праці;

– час витрат праці;

– зміст праці;

– характер праці.

Розкрийте сутність кожного виду праці.

5. Дайте характеристику найманої праці. Чим наймана праця відрізняється від підприємницької праці та самозайнятості?

6. З метою визначення особливостей найманої праці заповніть таблицю 2.3. Кого можна вважати найманим працівником?

Таблиця 2.3

Аспект розгляду Найманий працівник Самостійна діяльність
1. Оподаткування    
2. Право працювати більш ніж в одній фірмі    
3. Обладнання, інструмент, транспортні засоби    
4. Контроль у процесі праці    
5. Право відмови від праці    

Тести

1. Праця – це:

а) процес взаємодії людини та природи, який обслуговує певні відносини між його учасниками;

б) процес поєднання людини та засобів праці;

в) процес поєднання предметів та засобів праці;

г) немає вірної відповіді.

2. Праці притаманні такі функції:

а) задоволення потреб;

б) створення матеріальних благ;

в) фактор суспільного процесу;

г) усі перераховані вище.

3. Процес праці включає елементи:

а) робоча сила;

б) робоча сила, предмет праці, засоби праці;

в) предмет та засоби праці;

г) робоча сила та предмет праці.

4. Залежно від змісту праці розрізняють такі її види:

а) фізична, розумова;

б) конкретна праця;

в) жива, минула;

г) усі перераховані вище.

5. Зміст праці:

а) характеризує працю з точки зору суспільних відносин виробництва;

б) виражає розподіл конкретних трудових функцій на робочому місці;

в) характеризує форми та методи організації праці;

г) характеризує результат праці.

6. Діяльність – це процес:

а) реалізації фізичного та розумового потенціалу людини, що впливає засобами праці на предмет праці з метою створення матеріальних та духовних благ, задоволення особистих та суспільних потреб;

б) розумовий процес, який здійснюється людиною з метою виробництва товарів та послуг;

в) перетворення ресурсів природи на матеріальні, нематеріальні й духовні блага.

г) поєднання людини та технічних засобів.

7. Наймана праця – це:

а) самостійна, ініціативна, економічна діяльність, яка орієнтована на отримання прибутку;

б) трудова послуга, яку працівник надає роботодавцю та, опосередковано, суспільству в цілому, отримує за це винагороду, набуває певного статусу;

в) якісна ознака поведінки найманого працівника як суб’єкта соціально-трудових відносин, які виникають з приводу реалізації його трудового потенціалу;

г) види робіт або послуг, які людина вимушена виконувати під загрозою покарання.

8. Як співвідноситься категорія „праця” з категоріями „діяльність” та „робота”?

а) взаємопов’язані, але самостійні соціально-економічні категорії;

б) праця – це будь-який вид діяльності;

в) праця – це робота;

г) категорії „праця”, „діяльність” та „робота” є однаковими.

9. Які з вище названих ознак не відносяться до характеру праці?

а) спосіб реалізації трудового потенціалу (самозайнятість, наймана праця, підприємницька праця);

б) спосіб мотивації праці (за бажанням, необхідністю, примусом);

в) технічне та технологічне оснащення виробництва, кваліфікаційна складність робіт;

г) форми та способи поєднання робочої сили з засобами виробництва.

10. З позицій соціального змісту процес праці характеризують:

а) творча та репродуктивна праця;

б) фізична та розумова праця;

в) абстрактна та конкретна праця;

г) проста та складна.

 

Теми доповідей

1. Сучасний стан праці в Україні.

2. Праця як вид діяльності в історичному аспекті.

 

Література:

1. Буряк П.Ю., Карпінський Б.А., Григор’єва М.І. Економіка праці й соціально-трудові відносини. – К; 2004. – 440 с.

2. Грішнова О.А. Економіка праці та соціально-трудові відносини. – К, 2004. – 535 с.

3. Економіка праці та соціально-трудові відносини: Навч. пос. / Під ред. Є.П. Михайлова. – К.; 2005. – 240 с.

4. Єсінова Н.І. Економіка праці та соціально-трудові відносини. – К., 2004. – 432 с.

5. Завіновська Г.Т. Економіка праці. – К., 2003. – 300 с.

6. Остапенко Ю.М. Экономика труда. – М., ИНФРА., 2003.

7. Основи економічної теорії / За редакцією С.В. Мочерного. – К., 1997.

Розділ 2. Економічні і соціальні компоненти трудового потенціалу. Ринок праці як сфера трудової реалізації людини

Тема 3. Ринок праці в економічній системі

Терміни і поняття

Праця, ринок праці, робоча сила, індивідуальна робоча сила, сукупна робоча сила, ціна робочої сили, сукупний попит на робочу силу, індивідуальний попит на робочу силу, пропозиція робочої сили, кон’юктура ринку праці, зовнішній ринок праці, внутрішній ринок праці, прихований ринок праці, сегментація ринку праці.

 

 

Питання для обговорення

1. Поняття ринку праці та умови його виникнення.

2. Елементи ринку праці та їх характеристика.

3. Функції ринку праці.

4. Механізм функціонування ринку праці.

5. Сегментація ринку праці.

6. Національні моделі ринку праці та їх особливості.

7. Ефективність функціонування ринку праці. Особливості в Україні.

8. Формування та особливості функціонування ринкових інститутів на ринку праці.

 

Завдання:

1. Наведіть різні погляди вчених на функції ринку праці. За результатами аналізу заповніть таблицю 3.1.

Таблиця 3.1

Сутність ринку праці

Автор Джерело Сутність ринку праці
     

 

2. Назвіть суб’єктів ринку праці та опишіть механізм їхньої взаємодії.

3. З метою визначення ролі найманих працівників та роботодавців на ринку праці заповніть таблицю 3.2.

4. Що таке кон’юнктура ринку праці? Які форми її прояву? Дайте їй характеристику.

5. Визначте основні етапи становлення ринку праці в Україні.

6. Назвіть умови ефективного функціонування ринку праці. Які фактори негативно впливають на ефективне функціонування українського ринку праці? Результати аналізу наведіть в таблиці 3.3.

Таблиця 3.2

Цілі, інтереси та потреби на ринку праці головних його суб’єктів

Найманий працівник Характеристика робочої сили Цілі на ринку праці Інтереси та потреби на ринку праці
     
Роботодавець Вимоги до робочої сили Цілі на ринку праці Інтереси та потреби на ринку праці
     

 

Таблиця 3.3

Умови ефективного функціонування ринку праці Фактори, що негативно впливають на український ринок праці
   

 

7. Які фактори та яким чином впливають на формування та розвиток ринку праці? Відповідь оформіть у вигляді таблиці 3.4.

Таблиця 3.4

Класифікація факторів впливу на ринок праці

Фактори, що впливають
на попит на робочу силу на пропозицію робочої сили на формування та функціонування ринку праці в цілому
     

Тести

1. До суб’єктів ринку праці належать:

а) роботодавець, найманий працівник, держава;

б) роботодавець – держава;

в) роботодавець та найманий працівник;

г) найманий працівник та держава.

2. Важливою ознакою становлення ринку праці є:

а) мобільність робочої сили;

б) стабільність робочої сили;

в) розгалуженість робочої сили;

г) немає вірної відповіді.

3. Складовими частинами ринку праці є:

а) сукупний попит та сукупна пропозиція робочої сили;

б) робоча сила та її ціна;

в) робоча сила та попит на неї;

г) немає правильної відповіді.

4. Система відносин на ринку праці складається з відносин:

а) між найманим працівником і роботодавцем;

б) між суб’єктами ринку праці і профспілками, асоціаціями роботодавців, службою зайнятості;

в) між суб’єктами ринку праці і державою;

г) усіх перерахованих вище.

5. Яка головна мета політики регулювання ринку праці?

а) збільшення кількості робочих місць;

б) ліквідація безробіття будь-якими шляхами;

в) стимулювання процесу структурної перебудови економіки та перерозподілу вивільнених працівників;

г) немає вірної відповіді.

6. Який з наведених шляхів регулювання на ринку праці є найбільш ефективним з точки зору поліпшення ситуації у сфері зайнятості?

а) створення нових робочих місць та сприяння малому та середньому бізнесу;

б) виплата допомоги по безробіттю;

в) збільшення кількості тимчасових робочих місць з низькою оплатою праці.

г) організація оплачуваних громадських робіт.

7. Первинний ринок – це:

а) система соціально-трудових відносин, яка обмежена рамками одного підприємства, де адміністративні правила визначають розміщення робочої сили та ціну на неї.

б) ринок, для якого характерні стабільний рівень зайнятості, високий рівень заробітної плати, можливості професійного зростання, прогресивна технологія та ін.

в) система соціально-трудових відносин між роботодавцями та найманими працівниками у регіоні, країні, галузі;

г) система відносин між найманим працівником та роботодавцем з приводу встановлення ціни на робочу силу.

8. Що є причиною сегментації ринку праці?

а) інфраструктура ринку праці;

б) політико-економічні та соціальні фактори розвитку суспільства;

в) існування різноманітних форм власності та статусу зайнятості в економіці;

г) відмінності регіонів та територій за природними та економічними умовами.

9. Яка з перерахованих функцій не належить до функцій ринку праці?

а) організація зустрічі роботодавців та найманих працівників;

б) забезпечення конкуренції на ринку як між роботодавцями, так і між найманими працівниками;

в) забезпечення прожиткового мінімуму людині;

г) сприяння зайнятості населення.

10. Які з наведених факторів не впливають на пропозицію робочої сили?

а) демографічні процеси;

б) потреби особистості;

в) стан економічної кон’юктури;

г) процеси міграції.

 

Теми доповідей

1. Ринок праці в економічній системі.

2. Формування ринку праці в Україні.

3. Аналіз сучасного ринку праці в Україні.

4. Роль Міжнародної організації праці на ринку праці.

 

Література

1. Адамчук В.В., Романов О.В., Сорокина Н.Е. Экономика и социология труда. – М, 1999.

2. Богиня Д.П., Грішнова О.А. Основи економіки праці. – К; 2000.

3. Грішнова О.А. Економіка праці та соціально-трудові відносини. – К; 2004. – 535 с.

4. Єсінова Н.І. Економіка праці і соціально-трудові відносини. – К; 2004. – 432 с.

5. Экономіка праці і соціально-трудові відносини. За ред. Є.П.Михайлова. – К; 2005. – 2490 с.

6. Лібанова Е.М., Мельничук Д.П. Ринок праці в економічній системі. – Житомир, 2002. – 260 с.

7. Петюх В.М. Ринок праці. – К.: КНЕУ, 1999. – 288 с.

8. Эренберг Р.Дж., Смит Р.С. Современная экономика труда. Теория и государственная политика. / Пер. с анг. – М, 1996. – 800 с.

 

Тема 4. Трудові ресурси та трудовий потенціал суспільства

Терміни і поняття

Населення, відтворення населення, природний рух населення, міграція населення, соціальний рух населення, економічний рух населення, економічно активне населення, економічно неактивне населення, трудові ресурси, відтворення трудових ресурсів, баланс трудових ресурсів, трудовий потенціал, персонал підприємства, робітники, керівники, службовці, персональний менеджмент, професійна орієнтація, професійна консультація, професійний відбір, професійна адаптація, підвищення кваліфікації, перепідготовка кадрів.

Питання для обговорення

1. Людські ресурси та людський капітал.

2. Населення, склад і показники руху населення.

3. Сутність економічно активного і економічно неактивного населення.

4. Сутність та соціально-економічна характеристика трудових ресурсів.

5. Відтворення населення та трудових ресурсів.

6. Трудовий потенціал та його оцінка.

7. Характеристика та особливості трудового потенціалу:

– працівника;

– підприємства;

– суспільства.

8. Персонал організації та його ознаки.

9. Сутність персонального менеджменту.

Завдання:

1. Як співвідносяться категорії „трудові ресурси”, „людські ресурси”, „персонал організації”? Відповідь обґрунтуйте.

2. Визначити які категорії населення не входять до складу осіб, що формують пропозицію робочої сили? Відповідь обґрунтуйте.

3. Наведіть структуру населення за класифікацією МОП.

4. Проаналізувати природний рух населення за даними, що наведені у таблиці 4.1.

Таблиця 4.1

Характеристика природного руху населення, тис. осіб

Показники Період
І ІІ
1. Загальна чисельність населення 34587,6 32328,4
2. Чисельність народжених 471,1 248,9
3. Чисельність померлих 340,8 454,4
4. Кількість зареєстрованих шлюбів 352,2 231,5
5. Кількість зареєстрованих розлучень 167,1 145,4

 

5. Проаналізувати механічний рух населення за даними, що наведені у таблиці 4.2.

Таблиця 4.2

Характеристика механічного руху населення, тис. осіб

Показники Період
І ІІ
1. Середньорічна чисельність населення 50705,4 48004,6
2. Чисельність прибулих на дану територію 760,5 710,8
3. Чисельність вибулих з даної території за усіма напрямами міграції 793,7 694,5

 

6. Проаналізувати стан трудових ресурсів в регіоні. Оцінити зміни, що відбулися у структурі трудових ресурсів (табл. 4.3).

Таблиця 4.3

Характеристика трудових ресурсів регіону, тис. осіб

Показники Період
І ІІ
1. Чисельність населення 81,2 57,6
2. Чисельність працездатного населення 40,4 38,5
у тому числі непрацюючі у працездатному віці   28,5   26,2
3. Чисельність працюючих пенсіонерів 3,2 3,4
4. Чисельність працюючих підлітків 1,5 1,9

7. Визначити структуру кадрів підприємства та проаналізувати її. На підприємстві працює 1000 осіб, в т.ч.:

а) промислово-виробничий персонал – 980 чол., з них:

– робітники основні – 450 чол.;

– допоміжні – 400 чол.

– учні – 8 чол.

– керівники й фахівці – 80 чол.

– молодший обслуговуючий персонал і охорона – 22 чол.

– службовці – 20 чол.

б) персонал непромислових організацій підприємства – 20 чол.

8. Проаналізувати трудовий потенціал підприємства та оцінити його зміни (табл. 4.4).

Таблиця 4.4

Показники, що характеризують діяльність підприємства І період ІІ період
1. Загальна чисельність працюючих, осіб
в т.ч. жінок

 

Продовження табл. 4.4

2. Чисельність промислово-виробничого персо-налу, осіб
в т.ч. – керівники
– фахівці
– робітники, в т.ч.:
– основні
– молодший обслуговуючий персонал
3. Чисельність працюючих, осіб – з вищою освітою
– зі середньо-спеціальною освітою
– зі середньою освітою
4. Середній стаж роботи на підприємстві у розрахунку на одного працюючого, років 7,3 8,4
5. Середній вік працюючого на підприємстві, рік 42,1 45,3
6. Середній кваліфікаційний розряд робітника 3,75 3,9
7.Середньомісячна заробітна плата працівника, грош. од.
8. Обсяг виробленої продукції, тис. грош. од.
9. Затрати підприємства на підвищення кваліфікації, стажування у розрахунку на 1 працюючого (грош. од.) -
10. Кількість працівників, що навчаються у ВНЗ, осіб
11. Втрати робочого часу (годин), в т.ч. внаслідок хвороби    
- порушення трудової дисципліни
12. Чисельність робітників, (осіб) – що здали продукцію з першого пред’явлення    
- з другого та інших пред’явлень
13. Фактичний фонд робочого часу одного працюючого за період (год.)
14. Фонд робочого часу одного працівника, встановлений на період згідно законодавства (год.)
       

9. Середньооблікова кількість працівників підприємства за рік становить 600 чол. Протягом року звільнено за власним бажанням 37 чол., за порушення трудової дисципліни – 5 чол., пішли на пенсію – 11 чол.; вступили до навчальних закладів 13 чол., переведено на інші посади та в інші підрозділи підприємства 30 чол. Визначити коефіцієнт вибуття кадрів, коефіцієнт плинності кадрів.

 

Тести

1. Населення – це:

а) сукупність людей, що проживає на певній території та є джерелом для праці, споживачем, що формує попит;

б) сукупність осіб, яка володіє фізичними та розумовими здібностями і знаннями, які необхідні для здійснення корисної діяльності; а також особи старше та молодше працездатного віку, які працюють;

в) сукупність фізичних та духовних якостей людини, які використовуються у процесі виробництва товарів і послуг;

г) сукупність осіб, яка володіє фізичними та розумовими здібностями до праці.

2. До економічно активного населення належать:

а) учні, студенти денних навчальних закладів;

б) пенсіонери за віком;

в) безробітні від 15 до 70 років;

г) немає вірної відповіді.

3. Трудовий потенціал – це:

а) сукупність розумових та фізичних здібностей людини;

б) сукупність кількісних і якісних характеристик, здібностей і можливостей трудоактивного населення, які реалізуються в межах і під впливом існуючої системи відносин;

в) діяльність частини населення щодо створення суспільного продукту;

г) здатність людини ініціативно та оперативно застосовувати на практиці знання, вміння та навички.

4. Міграція – це:

а) природний рух населення внаслідок народжуваності та смертності;

б) механічне прибуття та вибуття населення на певну територію під впливом певних причин;

в) зміни різних соціальних структур населення (освітньої, професійної, національної та ін.).

г) немає вірної відповіді.

5. Межі працездатного віку встановлюються:

а) виходячи з циклу економічного розвитку суспільства;

б) міжнародними нормами та стандартами;

в) законодавчими актами країни;

г) нормативними документами конкретного підприємства.

6. Людські ресурси – це:

а) сукупність соціокультурних та особисто-психологічних якостей людей;

б) штатний склад організації, який включає в себе найманих працівників, власників підприємства, що працюють та співвласників, які виконують управлінські, виробничі, господарські та інші функції;

в) головна продуктивна сила суспільства, що включає в себе працездатну частину населення країни, яка здатна приймати участь у суспільно-корисній діяльності з метою виробництва матеріальних та духовних благ;

г) сукупність осіб віком від 15 до 70 років, які зайняті у народному господарстві країни.

7. Людський капітал характеризує:

а) кількість та якість праці, які має суспільство при даному рівні розвитку науки та техніки;

б) сукупність якостей, що визначають продуктивність та є джерелом доходу для людини, родини, підприємства й суспільства;

в) здібності людини до праці;

г) спілкування, співпрацю, взаємодопомогу та довіру у процесі трудової діяльності.

8. Які із зазначених категорій працівників належать до промислово-виробничого персоналу та допоміжних працівників:

а) робітники цехів, їдальні та підсобного господарства;

б) робітники цехів, інженерно-технічний персонал, працівники охорони та учні;

в) працівника дитячого садка й бази відпочинку;

г) працівники цехів та їдальні.

9. Оптимальний обсяг людського капіталу протягом життєвого циклу:

а) скорочується;

б) збільшується;

в) не змінюється;

г) може і скорочуватися, і збільшуватися.

10. До складових людського капіталу не відносять:

а) капітал здоров’я;

б) трудовий капітал;

в) організаційно-підприємницький капітал;

г) фізичний капітал.




Переглядів: 979

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 12. Аналіз, звітності і аудит у сфері праці | Методичні вказівки до розв’язування задач

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.038 сек.