Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Порядок виконання роботи

 

2.3.1. Провести знімання даних для побудови зовнішніх (навантажувальних) характеристик джерела I у схемі а на рис. та занести у табл. 2.1.

 

Таблиця 2.1

 

RH, Ом   ∞   20×103   115×103   10×103   5×103  
UН, В                  
IH, мА                    

 

Для цього необхідно:

1) установити перемикач S1 у положення 1;

2) установити перемикач S4 у положення

RH = ;

3) підключити вольтметр до контрольних точок 2, 0 схеми а і ручкою ЕРС установити на вольтметрі напругу UН , яка дорівнює 10 В, та розрахувати на підставі закону Ома для ділянки кола струм IH. Дані занести в табл. 2.1;

4) установлюючи перемикач S4 у положення, зазначені в табл. 2.1, виміряти для кожного з них напругу U20 = UН; отримані результати занести в табл. 2.1;

5) розрахувати на підставі закону Ома для ділянки кола струм IH для кожного значення RH і занести в табл. 2.1.

2.3.2. Експериментально перевірити закон Ома для ділянки кола в схемі б у нерозгалуженому колі з послідовним з’єднанням приймачів, для цього необхідно:

1) перевести перемикач S3 у положення схеми Б;

2) установити перемикач S2 у розімкнуте (ліве) положення;

3) підключити вольтметр до к. т. 0, 2 схеми Б, установити за допомогою ручки ЕРС напругу U х.х., яка дорівнює 10 В;

4) поставити перемикач S4 у положення

RH = ∞;

5) установити перемикач S2 у замкнуте (праве) положення;

6) відобразити в робочому журналі схему, яка досліджується (рис. 2.3), де E = 10 В;

 

Рисунок 2.3

7) обчислити на підставі закону Ома для замкнутого нерозгалуженого кола значення струму в схемі. Значення резисторів R1 і R2 зазначені на передній панелі макета, значення опору Ri3 визначається за формулою Ri3 = (200 – R1) Ом;

8) обчислити на підставі закону Ома для ділянки кола значення падіння напруг на елементах Ri3, R1, R2 і отримані результати занести в табл. 2.2 у графу розрахункових значень;

 

Таблиця 2.2

Вид роботи Падіння напруг, В
U1−2 U3−4 U4−0
Розрахунок      
Експеримент        

 

 

9) виміряти падіння напруг на елементах Ri3, R1, R2, підключаючи по черзі вольтметр до к. т. 1–2, 3–4, 4–0. Отримані значення занести в графу експериментальних даних табл. 2.2. Переконатися у відповідності розрахункових та експериментальних даних.

2.3.3. Розрахувати та експериментально перевірити другий закон Кірхгофа для замкнутого контуру 1–2–3–4–0–1 схеми б. Для цього необхідно переконатися в дії другого закону Кірхгофа, використовуючи результати попередніх розрахунку та експерименту.

2.3.4. Розрахувати розгалужене коло постійного струму для схеми б. Для цього необхідно:

1) установити перемикач S4 у положення RH = 200 Ом;

2) зобразити в робочому журналі досліджувану схему (рис. 2.2);

 

 

Рисунок 2.4

 

3) обчислити падіння напруг U3−4, U4−0, використовуючи метод еквівалентних перетворень для схеми б. Отримані результати занести в графу розрахункових значень табл. 2.3;

 

Таблиця 2.3

 

Вид роботи   Падіння напруг, В
U34 U40
Розрахунок    
Експеримент    

 

4) перевірити правильність розрахунку експериментально, вимірявши падіння напруги U3–4 і U4–0. Одночасно за положенням стрілки вольтметра визначити полярність цих напруг. Отримані значення занести в графу експериментальних даних табл. 2.3. Переконатися у відповідності розрахункових та експериментальних даних. Полярності напруг і відповідні напрямки струму через резистори R1, R2, Rн відобразити стрілками на схемі, зображеній на рис. 2.3 в робочому журналі.

2.3.5. Експериментально перевірити перший закон Кірхгофа для вузла 4 схеми Б. Для цього необхідно:

1) обчислити за отриманими експериментальним шляхом напругами U3–4 та U4–0 і відомими значеннями опорів R1, R2, Rн величини струмів у гілках: IR1, IR2, IRн;

2) переконатися в дії першого закону Кірхгофа, використовуючи результати попереднього пункту.

2.3.6. Розрахувати струм IRн у схемі б методом еквівалентного генератора. Для цього необхідно:

1) відобразити в робочому журналі схему б (рис. 2.3) та схему її заміщення із джерелом ЕРС або внутрішнім опором ;

 

а б

 

Рисунок 2.5

 

розрахувати методом еквівалентного генератора струм IRн у схемі а (рис. 2.5) та занести отримані розрахункові дані в табл. 2.4.

 

Таблиця 2.4

 

    Вид роботи     Значення струму, IRн, А
у схемі а у схемі б
Розрахунок    
Експеримент    

 

 

2.3.7. Експериментально перевірити значен-ня струму IRн в схемах а і б. Для цього необхідно:

1) встановити перемикач S4 у положення Rн = 900 Ом;

2) виміряти напругу U40 схеми Б, розрахувати струм IRн і отримані результати занести в графу експериментальних даних для схеми б табл. 2.4;

3) встановити перемикач S4 в положення схеми а;

4) вибрати за допомогою тумблера S1 величину Ri (Ri1 або Ri2), рівну значенню RЕ.. Значення Ri1, Ri2 указуються викладачем (Ri1=100 Ом, Ri2=200 Ом). Підключити вольтметр до к. т.

1, 0 схеми а. Установити ручкою ЕРС значення E, рівне розрахованому EЕ;

5) виміряти напругу U20 схеми а, обчислити струм IRн і отримане значення занести в графу експериментальних даних для схеми б табл. 2.4;

6) порівняти значення струму IRн , які отримані експериментально для схеми а та схеми б. Рівність їх є підтвердженням того, що схема а при значеннях E = EЕ і

Ri = RЕ може служити схемою заміщення схеми б. Щодо розрахунку струму IRн переконатися у відповідності розрахункових та експериментальних даних.




Переглядів: 608

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Опис лабораторного макета | Опис лабораторної установки

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.