Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



АКТУАЛЬНІСТЬ ТЕМИ

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ДВНЗ «УЖГОРОДСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ»

МЕДИЧНИЙ ФАКУЛЬТЕТ

КАФЕДРА ОНКОЛОГІЇ

Загальні питання анестезіології. Інгаляційний наркоз. Неінгаляційний наркоз.

Методичні розробки для організації самостійної роботи студентів V курсу медичного факультету

 

УЖГОРОД – 2015

Автори:

Доктор медичних наук, професор Русин А.В.

Кандидат медичних наук, доцент Бедей Н.В.

Кандидат медичних наук, доцент Маляр – Газда Н.М.

Асистент Одошевська О.М.

Асистент Лавкай Е.С.

Відповідальний за випуск: к.м.н., доцент Петах В.И.

Рецензенти:доктор медичних наук, професор Чобей С.М.,

доктор медичних наук, професор Корсак В.В.

Методичні вказівки затверджено:

на засіданні кафедри онкології ДВНЗ «Ужгородський національний університет», протокол № від 2015 року;

На засіданні Вченої ради медичного факультету ДВНЗ «Ужгородський національний університет» , протокол № від 2015 року.

АКТУАЛЬНІСТЬ ТЕМИ

Анестезіологія як назва окремої науково-практичної дисципліни походить від грецьких слів аn - заперечення, aesthesis - відчуття і logos - наука, тобто дослівно переводиться як наука, що вивчає способи усунення відчуттів. В сучасному уявленні анестезіологія - це самостійний розділ медицини, який розробляє питання теорії і практики знеболення і захисту організму від надмірних подразників, викликаних оперативним втручанням та передбачає ряд заходів, які починаються до операції, продовжуються під час неї і закінчуються в післяопераційному періоді.

В наш час анестезіологія-реаніматологія вийшла і впевнено утримує ведучі позиції серед інших медичних спеціальностей. Досягнення сучасної анестезіології, особливо в загальному знеболюванні з використанням м’язових релаксантів, дозволяють виконувати дуже складні і травматичні операції.

Іноді під час та після анестезії можуть виникати непередбачені порушення функції, які можуть служити причиною розвитку важких ускладнень або призвести до смерті хворого. Вони зустрічаються у вигляді порушення функції життєво важливих органів та систем, що в кінцевому результаті може призвести до смерті хворого. Знання цих ускладнень, вміння їх діагностувати та попереджувати, може врятувати життя хворого.

 

2. ТРИВАЛІСТЬ ЗАНЯТТЯ: 2 год.

 

3. НАВЧАЛЬНА МЕТА Знати (теоретичні питання):

- ефірний наркоз, історія відкриття й використання ефіру, роль М.І.Пирогова в розробці різних методів ефірного наркозу;

- історія використання й розвитку ендотрахеального наркозу, відкриття й впровадження нових інгаляційних наркотичних речовин;

- покази для проведення загальної анестезії; - класифікацію стадій інгаляційного наркозу; - механізм наркозу;


 

- характеристику стадії аналгезії;

- характеристику рівня руху очних яблук, розширення зіниць; - характеристику рівня рогівкового рефлексу;

- характеристику рівня діафрагмального дихання;

- класифікацію ступенів ризику для проведення наркозу;

- масковий наркоз: техніку проведення, можливі ускладнення; - клініку ефірного наркозу за Гведал-Артузіо-Жоровим;

- азеотропна суміш: її склад, переваги використання;

- апарати для наркозу, основні вузли, дихальні контури;

- неінгаляційний наркоз: препарати, переваги й недоліки;

- препарати для внутрішньовенного наркозу, їх фармакодинаміку;

- внутрішньовенний наркоз: підготовка й проведення, ускладнення;

- нейролептоаналгезія, історія відкриття, показання для використання;

- сучасний наркоз: компоненти, методика проведення, особливості;

- спостереження й догляд за хворими в період знеболювання; - післянаркозний період, особливості, можливі ускладнення

- класифікацію ускладнень інгаляційного наркозу;

- ознаки раптової зупинки серця: причини, клініка, лікування;

- емболії та тромбози: причини, клініка, лікування, профілактика;

- набряк легень: клініка, лікування;

- гостра гіпоксія: причини, клініка, лікування; - гіперкапнія: причини, клініка, лікування;

- можливі ускладнення в п/операційному періоді; - ознаки клінічної смерті;

Вміти:

- визначити метод проведення знеболення у певного пацієнта; - оцінити стан хворого для адекватної анестезії;

- попередити ускладнення під час загальної анестезії;

- надати невідкладну допомогу при виникненні ускладнень в ранньому післяопераційному періоді;

- діагностувати критичний стан хворого, клінічну смерть; - проводити закритий масаж серця;

- проводити ШВЛ «рот в рот»,«рот в ніс»;

 

- визначити місце для внутрішньосерцевої пункції;

- підібрати необхідні розчини, препарати для інтенсивної терапії;

Практичні навички:

- оволодіти методикою визначення ознак клінічної смерті;

- оволодіти методикою відновлення прохідності верхніх дихальних шляхів за допомогою потрійного прийому Сафара

- оволодіти методикою серцево-легеневої реанімація;

- оволодіти методикою ШВЛ методом “з рота в рот” та “з рота в ніс”;

- оволодіти методикою ШВЛ за допомогою повітроводу, дихального апарата, мішка Амбу;

- оволодіти методикою непрямого масажу серця; - оволодіти методикою проведення дефібриляції;

- оволодіти методикою інтенсивної терапії при клінічній смерті;

- виписати рецепт на препарати для нейролептоаналгезії. - виписати рецепт на одну з рідких наркотичних речовин.

- виписати рецепт на одну з газоподібних наркотичних речовин.

- виписати рецепт препарат для внутрішньовенного наркозу. - виписати рецепт на деполяризуючий м'язовий релаксант.

- виписати рецепт на антихоліностеразний препарат, що є антагоністом міорелаксантів.

 




Переглядів: 426

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Додаткова | БАЗОВІ ЗНАННЯ, ВМІННЯ, НАВИЧКИ, НЕОБХІДНІ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ТЕМИ (МІЖДИСЦИПЛІНАРНА ІНТЕГРАЦІЯ)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.