МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
АКТУАЛЬНІСТЬ ТЕМИМІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ДВНЗ «УЖГОРОДСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ» МЕДИЧНИЙ ФАКУЛЬТЕТ КАФЕДРА ОНКОЛОГІЇ Загальні питання анестезіології. Інгаляційний наркоз. Неінгаляційний наркоз. Методичні розробки для організації самостійної роботи студентів V курсу медичного факультету
УЖГОРОД – 2015 Автори: Доктор медичних наук, професор Русин А.В. Кандидат медичних наук, доцент Бедей Н.В. Кандидат медичних наук, доцент Маляр – Газда Н.М. Асистент Одошевська О.М. Асистент Лавкай Е.С. Відповідальний за випуск: к.м.н., доцент Петах В.И. Рецензенти:доктор медичних наук, професор Чобей С.М., доктор медичних наук, професор Корсак В.В. Методичні вказівки затверджено: на засіданні кафедри онкології ДВНЗ «Ужгородський національний університет», протокол № від 2015 року; На засіданні Вченої ради медичного факультету ДВНЗ «Ужгородський національний університет» , протокол № від 2015 року. АКТУАЛЬНІСТЬ ТЕМИ Анестезіологія як назва окремої науково-практичної дисципліни походить від грецьких слів аn - заперечення, aesthesis - відчуття і logos - наука, тобто дослівно переводиться як наука, що вивчає способи усунення відчуттів. В сучасному уявленні анестезіологія - це самостійний розділ медицини, який розробляє питання теорії і практики знеболення і захисту організму від надмірних подразників, викликаних оперативним втручанням та передбачає ряд заходів, які починаються до операції, продовжуються під час неї і закінчуються в післяопераційному періоді. В наш час анестезіологія-реаніматологія вийшла і впевнено утримує ведучі позиції серед інших медичних спеціальностей. Досягнення сучасної анестезіології, особливо в загальному знеболюванні з використанням м’язових релаксантів, дозволяють виконувати дуже складні і травматичні операції. Іноді під час та після анестезії можуть виникати непередбачені порушення функції, які можуть служити причиною розвитку важких ускладнень або призвести до смерті хворого. Вони зустрічаються у вигляді порушення функції життєво важливих органів та систем, що в кінцевому результаті може призвести до смерті хворого. Знання цих ускладнень, вміння їх діагностувати та попереджувати, може врятувати життя хворого.
2. ТРИВАЛІСТЬ ЗАНЯТТЯ: 2 год.
3. НАВЧАЛЬНА МЕТА Знати (теоретичні питання): - ефірний наркоз, історія відкриття й використання ефіру, роль М.І.Пирогова в розробці різних методів ефірного наркозу; - історія використання й розвитку ендотрахеального наркозу, відкриття й впровадження нових інгаляційних наркотичних речовин; - покази для проведення загальної анестезії; - класифікацію стадій інгаляційного наркозу; - механізм наркозу;
- характеристику стадії аналгезії; - характеристику рівня руху очних яблук, розширення зіниць; - характеристику рівня рогівкового рефлексу; - характеристику рівня діафрагмального дихання; - класифікацію ступенів ризику для проведення наркозу; - масковий наркоз: техніку проведення, можливі ускладнення; - клініку ефірного наркозу за Гведал-Артузіо-Жоровим; - азеотропна суміш: її склад, переваги використання; - апарати для наркозу, основні вузли, дихальні контури; - неінгаляційний наркоз: препарати, переваги й недоліки; - препарати для внутрішньовенного наркозу, їх фармакодинаміку; - внутрішньовенний наркоз: підготовка й проведення, ускладнення; - нейролептоаналгезія, історія відкриття, показання для використання; - сучасний наркоз: компоненти, методика проведення, особливості; - спостереження й догляд за хворими в період знеболювання; - післянаркозний період, особливості, можливі ускладнення - класифікацію ускладнень інгаляційного наркозу; - ознаки раптової зупинки серця: причини, клініка, лікування; - емболії та тромбози: причини, клініка, лікування, профілактика; - набряк легень: клініка, лікування; - гостра гіпоксія: причини, клініка, лікування; - гіперкапнія: причини, клініка, лікування; - можливі ускладнення в п/операційному періоді; - ознаки клінічної смерті; Вміти: - визначити метод проведення знеболення у певного пацієнта; - оцінити стан хворого для адекватної анестезії; - попередити ускладнення під час загальної анестезії; - надати невідкладну допомогу при виникненні ускладнень в ранньому післяопераційному періоді; - діагностувати критичний стан хворого, клінічну смерть; - проводити закритий масаж серця; - проводити ШВЛ «рот в рот»,«рот в ніс»;
- визначити місце для внутрішньосерцевої пункції; - підібрати необхідні розчини, препарати для інтенсивної терапії; Практичні навички: - оволодіти методикою визначення ознак клінічної смерті; - оволодіти методикою відновлення прохідності верхніх дихальних шляхів за допомогою потрійного прийому Сафара - оволодіти методикою серцево-легеневої реанімація; - оволодіти методикою ШВЛ методом “з рота в рот” та “з рота в ніс”; - оволодіти методикою ШВЛ за допомогою повітроводу, дихального апарата, мішка Амбу; - оволодіти методикою непрямого масажу серця; - оволодіти методикою проведення дефібриляції; - оволодіти методикою інтенсивної терапії при клінічній смерті; - виписати рецепт на препарати для нейролептоаналгезії. - виписати рецепт на одну з рідких наркотичних речовин. - виписати рецепт на одну з газоподібних наркотичних речовин. - виписати рецепт препарат для внутрішньовенного наркозу. - виписати рецепт на деполяризуючий м'язовий релаксант. - виписати рецепт на антихоліностеразний препарат, що є антагоністом міорелаксантів.
|
||||||||
|