МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
АКТУАЛЬНІСТЬ ТЕМИМІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ДВНЗ «УЖГОРОДСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ» МЕДИЧНИЙ ФАКУЛЬТЕТ КАФЕДРА ОНКОЛОГІЇ Загальні питання анестезіології. Інгаляційний наркоз. Неінгаляційний наркоз. Методичні розробки для організації самостійної роботи студентів V курсу медичного факультету
УЖГОРОД – 2015 Автори: Доктор медичних наук, професор Русин А.В. Кандидат медичних наук, доцент Бедей Н.В. Кандидат медичних наук, доцент Маляр – Газда Н.М. Асистент Одошевська О.М. Асистент Лавкай Е.С. Відповідальний за випуск: к.м.н., доцент Петах В.И. Рецензенти:доктор медичних наук, професор Чобей С.М., доктор медичних наук, професор Корсак В.В. Методичні вказівки затверджено: на засіданні кафедри онкології ДВНЗ «Ужгородський національний університет», протокол № від 2015 року; На засіданні Вченої ради медичного факультету ДВНЗ «Ужгородський національний університет» , протокол № від 2015 року. АКТУАЛЬНІСТЬ ТЕМИ Анестезіологія як назва окремої науково-практичної дисципліни походить від грецьких слів аn - заперечення, aesthesis - відчуття і logos - наука, тобто дослівно переводиться як наука, що вивчає способи усунення відчуттів. В сучасному уявленні анестезіологія - це самостійний розділ медицини, який розробляє питання теорії і практики знеболення і захисту організму від надмірних подразників, викликаних оперативним втручанням та передбачає ряд заходів, які починаються до операції, продовжуються під час неї і закінчуються в післяопераційному періоді. В наш час анестезіологія-реаніматологія вийшла і впевнено утримує ведучі позиції серед інших медичних спеціальностей. Досягнення сучасної анестезіології, особливо в загальному знеболюванні з використанням м’язових релаксантів, дозволяють виконувати дуже складні і травматичні операції. Іноді під час та після анестезії можуть виникати непередбачені порушення функції, які можуть служити причиною розвитку важких ускладнень або призвести до смерті хворого. Вони зустрічаються у вигляді порушення функції життєво важливих органів та систем, що в кінцевому результаті може призвести до смерті хворого. Знання цих ускладнень, вміння їх діагностувати та попереджувати, може врятувати життя хворого.
2. ТРИВАЛІСТЬ ЗАНЯТТЯ: 2 год.
3. НАВЧАЛЬНА МЕТА Знати (теоретичні питання): - ефірний наркоз, історія відкриття й використання ефіру, роль М.І.Пирогова в розробці різних методів ефірного наркозу; - історія використання й розвитку ендотрахеального наркозу, відкриття й впровадження нових інгаляційних наркотичних речовин; - покази для проведення загальної анестезії; - класифікацію стадій інгаляційного наркозу; - механізм наркозу;
- характеристику стадії аналгезії; - характеристику рівня руху очних яблук, розширення зіниць; - характеристику рівня рогівкового рефлексу; - характеристику рівня діафрагмального дихання; - класифікацію ступенів ризику для проведення наркозу; - масковий наркоз: техніку проведення, можливі ускладнення; - клініку ефірного наркозу за Гведал-Артузіо-Жоровим; - азеотропна суміш: її склад, переваги використання; - апарати для наркозу, основні вузли, дихальні контури; - неінгаляційний наркоз: препарати, переваги й недоліки; - препарати для внутрішньовенного наркозу, їх фармакодинаміку; - внутрішньовенний наркоз: підготовка й проведення, ускладнення; - нейролептоаналгезія, історія відкриття, показання для використання; - сучасний наркоз: компоненти, методика проведення, особливості; - спостереження й догляд за хворими в період знеболювання; - післянаркозний період, особливості, можливі ускладнення - класифікацію ускладнень інгаляційного наркозу; - ознаки раптової зупинки серця: причини, клініка, лікування; - емболії та тромбози: причини, клініка, лікування, профілактика; - набряк легень: клініка, лікування; - гостра гіпоксія: причини, клініка, лікування; - гіперкапнія: причини, клініка, лікування; - можливі ускладнення в п/операційному періоді; - ознаки клінічної смерті; Вміти: - визначити метод проведення знеболення у певного пацієнта; - оцінити стан хворого для адекватної анестезії; - попередити ускладнення під час загальної анестезії; - надати невідкладну допомогу при виникненні ускладнень в ранньому післяопераційному періоді; - діагностувати критичний стан хворого, клінічну смерть; - проводити закритий масаж серця; - проводити ШВЛ «рот в рот»,«рот в ніс»;
- визначити місце для внутрішньосерцевої пункції; - підібрати необхідні розчини, препарати для інтенсивної терапії; Практичні навички: - оволодіти методикою визначення ознак клінічної смерті; - оволодіти методикою відновлення прохідності верхніх дихальних шляхів за допомогою потрійного прийому Сафара - оволодіти методикою серцево-легеневої реанімація; - оволодіти методикою ШВЛ методом “з рота в рот” та “з рота в ніс”; - оволодіти методикою ШВЛ за допомогою повітроводу, дихального апарата, мішка Амбу; - оволодіти методикою непрямого масажу серця; - оволодіти методикою проведення дефібриляції; - оволодіти методикою інтенсивної терапії при клінічній смерті; - виписати рецепт на препарати для нейролептоаналгезії. - виписати рецепт на одну з рідких наркотичних речовин. - виписати рецепт на одну з газоподібних наркотичних речовин. - виписати рецепт препарат для внутрішньовенного наркозу. - виписати рецепт на деполяризуючий м'язовий релаксант. - виписати рецепт на антихоліностеразний препарат, що є антагоністом міорелаксантів.
|
||||||||
|