МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Inviting questions§ If anyone has any questions, I’ll be pleased to answer them. § If anyone has any questions, I’ll do my best to answer them. § If anyone has any questions, please feel free to ask them now. § If anyone has any questions, please feel free to ask them and I’ll do my best to answer. Referring to a previous point made § As I mentioned earlier … . § As we saw earlier … . § You may recall that we said … . § You may recall that I explained … . Dealing with (difficult) questions § I’ll come back to that question later if I may. § I’ll / We’ll come back to that question later in my presentation. § I’ll / We’lllook at that point in more detail later on. § Perhaps we can look at that point at the end / a little later. Other phrases and key presentation language
Appendix 2. Some Phrases for Describing Figures, Diagrams, Formulas 1) graph/Diagram 2) the graph/diagram/figure represents … 3) it shows a value for … 4) it shows the relationship between … 5) the curve shows a steep slope, a peak, a trough 6) the curve rises steeply/flattens out/drops/extrapolates to zero Plot 7) to plot points on/along an axis 8) to plot/make a plot … versus … for … x is plotted as a function of y Coordinate System 9) abscissa ( x-axis) and ordinate (y-axis) 10) the coordinate system shows the frequency of … in relation to/per Angle 11) parallel; perpendicular; horizontal to 12) right angle (90°) 13) acute angle (smaller than 90°) 14) obtuse angle (larger than 90°) 15) straight angle (180°)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|