МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||
FUTURE CONTINUOUSBefore doing the following exercises revise grammar material – N. A. Bonk, Unit 15: p. 334-335.
1. Put the verbs in brackets into Future Continuous. 1. I ……… (to play tennis) at six o’clock tomorrow. 2. When you come to my place tomorrow I ………. (to read) your book. 3. Don’t phone me tomorrow. I ……… (to get ready for) my examination. 4. What you ……… (to do) at eight p.m. tomorrow? 5. Can we meet tomorrow afternoon? – Not in the afternoon. I ……… (to work). 6. Do you think you still ……… (to do) the same job in ten years? 7. If you need to contact me, I ……… (to stay) at the Mariot Hotel until Friday. 8. You ……… (to see) Paula tomorrow? – Yes, probably. Why? – I want to give this book to her.
2. Put the verbs in brackets into Future Continuous or Future Perfect. e.g. Don’t phone between 7 and 8. We’ll be having (we/ have) dinner. 1. Phone me after 5 o’clock. ……… (we/ finish) dinner by then. 2. Tomorrow afternoon we are going to play tennis from 3 o’clock till 4:30. So, at 4 o’clock , ……… (we/ play) tennis. 3. A: Can we meet tomorrow? B: Yes, but not in the afternoon. ……… (I/ work). 4. Ben is on holiday and he is spending his money very quickly. If he continues like this, ……… (he/ spend) all his money before the end of his holiday. 5. Do you think ……… (you/ still/ do) the same job in ten years’ time? 6. Liza is from New Zealand. She is traveling around Europe at the moment. So far she has traveled about 1,000 miles. By the end of the trip, ……… (she/ travel) more than 3,000 miles . 7. If you need to contact me, ……… (I/stay) at the Lion Hotel until Friday.
3. Put the verbs in brackets into Future Simple or Future Continuous. e.g. My neighbours …….. (have) barbecue party at 6 o’clock. 1. Me and my mum …….. (go) to Venice next summer. 2. There is a great show on TV tomorrow between 5-7 p.m. Don’t disturb me, I …….. (watch) it then. 3. My dear, you …….. (meet) a great man on your way. 4. Uncle Dave thinks he …….. (get) the job soon. 5. Miranda …….. (see) the doctor tonight, so she …….. (take) the prescription for you. 6. Josh …….. (marry) me as soon as he gets a divorce. 7. Oh, I can’t find my pen. - No problem, I …….. ( give) you mine. 8. Don’t worry, my grandparents …….. look after our children when we are away from home. 9. Any plans for tomorrow evening? - I think I …….. (listen) to the concert of my favourite group. 10. Dad thinks it …….. (rain) today. 11. Our children …….. (enjoy) holidays. 12. Danny …….. (write) a sales report on Friday evening. 13. The weather forecast: Today between 8 a.m. and 2 p.m. it …….. (rain) heavily. 14. How do you like this chocolate? - Hmm, it’s very tasty. I think I …….. (buy) a few bars.
4. Choose a verb that can complete both sentences in the pair. Use the Future Simple in one sentence and the Future Continuous in the other.
e.g. a Matsuki …….. their first factory in Europe next year. b Here, give me the bottle. I …….. it for you. 1. a Keno …….. to win his third gold medal in the next Olympics. b I …….. to get over to see you, but I’ve got a very busy weekend coming up. 2. a Sam …….. to the dentist. He simply refuses to make an appointment. b I …….. to the party, I’m afraid; I have to be in Spain that weekend. 3. a ‘How old is he?’ ‘I’ve no idea, but I’m sure he …….. you if you ask him.’ b In this programme I …….. you how to cook duck in a lemon sauce. 4. a It’s odd to think that this time tomorrow we …….. to Madrid. b He……… anywhere without first looking at a road map. 5. a I won’t have time to meet you next weekend, I’m afraid. I …….. the school timetable for next year. b Perhaps John …….. the games at the party. I’ll ask him. He’s good at that sortof thing.
*5. Ask about people’s plans in a polite way. Use will you be – ing …? e.g. You want to use the computer. David is using it now. Will you be using the computer for long / for much longer? 1. You want some things from the supermarket. Ann is just leaving the house. 2. You are going to see a film with Jo, who has a car. A lift would be nicer than the bus. 3. You want to buy Jack’s car but you don’t know whether he plans to sell it. 4. You want to meet your friend next weekend but you don’t know his plans.
*6. Look in your diary and make some sentences about your definite future plans. Use either the future continuous or the present continuous. e.g. I’ll be going to university in September. I’m leaving for Prague on the 25th.
|
|||||||||
|