МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Дивідендна політикаДивідендна політика являє собою дії корпорації як юридичної особи під час розподілу чистого прибутку між акціонерами і корпорацією. Основною проблемою при розподілі прибутку на ту, що розподіляється серед акціонерів, і ту, яка не розподіляється, є можливість її реінвестування за більш високою ставкою. У західній літературі відомий так званий граничний принцип нерозподіленого прибутку[100]. Його сутність полягає в тому, що капітальні проекти, які фінансуються за рахунок нерозподіленого прибутку, повинні приносити більш високу ставку прибутку, ніж той капітал, котрий одержують акціонери у вигляді дивідендів. У даному випадку мова йде про альтернативні доходи (opportunity cost — “ціні шансу”), одержувані від вкладення акціонерного капіталу. Західні економісти розглядають дивідендну політику як найважливішу частину довгострокової фінансової стратегії корпорації. В американській літературі зазначається, що дивідендна політика є “міцним горішком” для управляючих фінансами корпорації. Основна трудність полягає в необхідності поєднати дві протилежні мотивації: акціонерів, що претендують на зростання дивідендів, і корпорацію, яка повинна забезпечити зростання прибутку й економічний розвиток за рахунок внутрішніх джерел, зокрема через реінвестування прибутку. Складність проблеми полягає в тому, що прийняття рішень про виплату дивідендів, перебуває під впливом, з одного боку, інвестиційної, з іншого — фінансової політики, яку проводить корпорація. Дивідендна політика, яку розробляють менеджери корпорації, передбачає досягнення певної рівноваги або поєднання інтересів корпорації та її акціонерів, що виражається у визначенні пропорцій між частинами прибутку, який не розподіляється і який розподіляється. Така рівновага може бути досягнута через зростання нерозподіленого прибутку на шкоду дивідендних виплат, із тим щоб збільшити внутрішні джерела фінансування певного проекту. У даному випадку рівновага визначатиметься інвестиційною політикою. На практиці може бути інший підхід. Корпорація приймає рішення не знижувати частки дивідендів у чистому прибутку, а профінансувати ухвалений проект за рахунок випуску боргових зобов’язань, у другому випадку менеджери корпорації вважають можливим випустити акції. Отже, рівновага визначатиметься фінансовою політикою. Складність проблеми полягає також у тому, що спроможність корпорації сплачувати дивіденди визначається не тільки її прибутковістю, а й ліквідністю. Корпорація має у своєму розпорядженні прибуток для дивідендних платежів, але її грошові потоки в даний час не дають їх здійснити. Фінансові менеджери повинні в касовому бюджеті визначити відповідні суми для платежів у відповідні терміни. З приводу дивідендної політики точаться дискусії, формуються протилежні концепції, що конкурують між собою. Для визначення стратегії дивідендної політики потрібні дослідження динаміки показників з прибутку. За фінансовою звітністю корпорації за 10 років (1990—2000 рр.) його рух являє собою складну картину розвитку.
|
||||||||
|