Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Психологія фінансового ринку

Коливання ринкових цін пояснюються не тільки фінансовими або економічними причинами, але і психологією торговців. З цього положення дослідники зробили висновок, що ринок може бути ірраціональним, абсурдним. Для ірраціонального ринку сама інформація не важлива, головна особливість цього ринку полягає в тому, як люди реагують на цю інформацію. Концепція раціонального покупця інвестора досліджує процес як фінансові менеджери або трейдери повинні приймати рішення. У дійсності прийняті рішення знаходяться далеко від раціональності. Поведенческая психологія описує як у дійсності фінансові менеджери і трейдери приймають рішення по торгівлі цінними паперами. Як пише дослідник психології фінансового ринку Ларс Твід, сучасна торгівля акціями з її армією новітніх технологій і законів несильно відрізняється від тієї, із яким усе і починалося. З огляду на всі чудацтва і чудності ринку, важко не побачити, що психологія — чинник формування ринкових рухів[254].

У останні два десятиліття підвищився інтерес до дослідження «людського чинника» і його впливи на економічний розвиток, відзначається, що Homo Sapiens поводиться нерозумно. Нобелівські премії по економіці за 2002 р. одержали Даніель Канеман і Вернон Сміт за дослідження ірраціональності прийнятих економічних рішень. Д. Канеман, психолог із Принстонского університету (США) свою теорію прийняття економічних рішень розробляв у співробітництві з колегою Амосом Тверским який помер у 1996 р. Нобелівська премія присвоюється живим людям, тому вона вручена тільки Д. Канеману. У своїх дослідженнях Д. Канеман і А. Тверски показали, що в умовах невизначеності інвестори, емітенти, ринкові трейдери досліджують складні ситуації на основі простих правил. Вони прагнуть вирішувати проблеми якнайшвидше шляхом використання спрощених моделей. В остаточному підсумку приймаються нераціональні рішення. Д. Канеман і А. Тверски спростовують устояну думку про те, що всі економічні рішення приймаються на основі розумного підходу. Вернон Сміт, економіст-експериментатор з університету Джорджа Мейсона (США) у лабораторних умовах створив працюючу модель фінансових, товарних і трудових ринків, у якому також великій увазі виділена поводженню суб’єктів ринку.

Д. Канеман і А. Тверски показали, що раціональна людська модель поводження зустрічається рідко, за винятком певних, дуже специфічних умов. На їхню думку, інвестори вирішують питання, не прибігаючи до теорії імовірності, а використовують «правила великого пальця, називані евристиками»[255] від гр. heuriskõ — знаходжу. Евристикою називається система логічних прийомів і методичних правил використовуваних при дослідженні певних проблем: тобто «мистецтво перебування істини». На основі цих правил розробляється спрощена стратегія вирішення проблем при обмеженій інформації. Використовується три категорії евристик: доступності, репрезентативності, закріплення і пристосування. Усі евристики пов’язані з концепцією непарних множин.

На підставі евристики доступності люди припускають настання події на підставі прикладів, що залишилися в пам’яті. Так, наприклад, інвестори вважають, що цінні папери, емітовані великими корпораціями менше ризиковані, ніж цінні папери малих корпорацій. Це положення спростовується на практиці: так, наприклад, акції збанкрутілої в 2002 р. американській корпорації Енран, що займала сьоме місце серед 500 найбільших корпорацій США, упали на фондовому ринку з 85 дол. до 1 дол.

Репрезентативна евристика заснована по подобі, тобто відповідає типовим ситуаціям, із якими інвестор зштовхувався раніше. У тих випадках, якщо в інвестора відсутня описова інформація, він використовує елементи можливості. Наприклад, прогноз загальної економічної ситуації песимістичний. Інвестори очікують падінню цін на ринках капіталу. Яка буде глибина цього падіння? Можна, на підставі дослідження попередніх спадів, визначити ступінь падіння цін? Як відзначають Канеман і Тверски, ситуація унікальна, кожний економічний спад не може бути схожим на інший. У даному випадку не можуть бути «отримані готові відповіді в термінах частоти минулих подій або в термінах правильно побудованого процесу вибірки»[256].

Якщо вважати, що «є 70% шансів, що спад уже почався, ми в дійсності не встановлюємо можливості, але можемо сказати, що в дійсних умовах є розмір функції приналежності до непарної множини, рівна 0,7. Це означає, 70% подоби минулим спадам»[257]. На підставі цього, можна припустити, що падіння цін відбудеться, можливо, у тих же межах, що й у минулих спадах.

При прийнятті рішень інвестори також можуть користуватися такими прийомами як закріплення або пристосування. Інвестори дають свою оцінку фінансовому інструменту, виходячи з початкових розмірів, вони можуть навіть не реагувати на отриману інформацію. Закріплення є важливою функцією в непарних множинах. У цьому випадку інвестор повинний особо уважно поставитися до початкових розмірів.

Ціни на фондовій біржі, як це було відзначено раніше, можуть змінюватися під впливом економічних і політичних причин. Інвестори частіше усього не враховують дослідження бихевиористов (від англ. behavior — поводження), не говорячи вже про фундаментальні теорії. Американський економіст Роберт Шиллер досліджував поводження учасників торгів на фондовому ринку США після краху, що відбувся в жовтні 1987 р. У щодо короткий період: із 19 по 23 жовтня він розіслав 2000 запитальників приватним фондовим інвесторам і 1000 запитальників інституціональним інвесторам, відповідь надіслали відповідно 605 і 284 респондента. Основне питання полягало в тому, які новини виявилися найбільше важливими для прийняття рішень під час падіння цін. Виявилося, що ні політичні, тим більше, економічні новини, не вплинули на прийняття рішень. Інвестори продавали акції й облігації тому, що ринок почав «падати». Рух цін виявився основною причиною паніки і краху[258]. Л. Твид відзначає, що ринком час від часу цілком панують ірраціональні емоції: надія, жадібність, страх. Усі інвестори поводяться однаково, тобто реакція на зростання цін колективна, на ринку хаос і буде потрібно певний час, щоб ринок відновив рівновагу.




Переглядів: 482

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Гіпотеза фрактального ринку | Фрактальна розмірність

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.