Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Показник Херста

Показник Херста — Н — міра зсуву в частково броунівському русі. Показник Н використовується для виміру впливу інформації на тимчасовий ряд даних. Н рівне 0,5 підтверджує гіпотезу ефективного ринку: «ринок не має пам’яті». Вчорашні ціни не роблять впливу на сьогоднішні, а сьогоднішні не можуть уплинути на формування цін у майбутньому. Якщо показник Н перевищує 0,5, то це означає, що вчорашня інформація продовжує впливати на формування цін сьогодні. Е. Петерс називає це явище «функцією довгострокової пам’яті, що обумовлює інформаційний вплив протягом великих періодів часу і позначається стосовно будь-якого тимчасового масштабу»[262]. Таким чином, при збільшенні показника Н понад 0,5 аргументи авторів гіпотези ефективного ринку заперечуються.

Період впливу визначається довжиною циклу. Відповідно до термінів прийнятих у статистиці — це час декореляції ряду. Для щомісячних даних індексу Стендарт енд Пур 500 довжина циклу становить в середньому 48 місяців[263]. Це означає, що в термінах нелінійної динаміки протягом 48 місяців використовується інформація про попередній стан ринку. Особливе значення надається рішенням, що приймають менеджери, тобто «людському фактору».

На думку авторів нової парадигми, гіпотеза ефективного ринку спрощує модель, крім впливу часу на прийняття рішень. З її можна вивести тільки єдине рішення: досягти «оптимізації портфеля» або визначити «справедливу ціну». Тим часом, єдина «справедлива ціна» припускає «раціонального інвестора». Прагматично можна тільки створити таку модель, проте, на ділі усі інвестори різні зі своїми навичками, сумнівами, швидкістю реакції, відданістю справі, забобонами. У складні періоди різкого падіння цін інвестори, як і ринок у цілому, поводяться ірраціонально, з’являється так зване «стадна поведінка».

Французький дослідник Гастон Дефоссе відзначає, що гравці на біржі часто перебільшують інформацію про наслідки очікуваних подій. Багато хто слідують моді, наприклад, виявляють цікавість до цінних паперів нафтових компаній або до паперів золотих копалень. При вчиненні угоди по купівлі-продажу обидві сторони далеко не завжди вивчають стан ринку і рух валютного курсу. Учасники ринку можуть, наприклад, купувати акцію по номері, що випав при грі в рулетку або по своєму власному настрої або після ознайомлення зі своїм гороскопом[264]. Таким чином, поводження учасників торгів залежить від безлічі факторів, часто друг від друга незалежних і, що важко і зрозуміти і передбачати.

Що можна запропонувати менеджерам корпорацій на підставі вивчення гіпотези фрактального ринку? Очевидно, можна зробити деякі висновки, що можуть бути корисні для управління фінансами корпорації.

Візьмемо в якості відправної точки шість уроків американських економістів Р. Брейлі і С. Майєрса, що вони запропонували на підставі гіпотези ефективного ринку (див. 11.2).

Перший урок: про те, що в ринку немає пам’яті, не так безапеляційний як при лінійній парадигмі. При показнику Херста рівним 0,5 гіпотеза ефективного ринку підтверджується; учорашні ціни не роблять впливу на сьогоднішні, тобто міра зсуву в частково броунівському русі недостатня для того, щоб інформація про ціни в минулому періоді вплинула на формування поточних цін. Проте, якщо показник Херста перевищує 0,5, то вчорашні ціни продовжують впливати на формування цін. Це означає, що в цьому випадку ринок має довгострокову пам’ять, що визначається довжиною циклу. Як було відзначено вище, довжина циклу становить, відповідно до щомісячного індексу Стендарт енд Пур 500, 48 місяців. Визначення політики і прийняття рішень по емісії цінних паперів ускладнюється. Історична інформація про рух цін на акції компанії-емітенту набуває особливого значення. Рекомендація для фінансового менеджера повинна бути уточнена. Він повинний діяти у відповідності зі сформованою обстановкою на фінансовому ринку, але з обов’язковим урахуванням старого руху цін.

Другий урок: вір ринковим цінам, підтверджується в нелінійній парадигмі навіть у більшому ступені, ніж у лінійній. Рекомендація авторів не сподіватися на прогнози, а приймати рішення відповідно до руху поточних цін по суті виходить із гіпотези фрактального ринку про неможливість прогнозування на тривалі терміни.

Третій урок: ніяких фінансових ілюзій, очевидно, підходить до будь-яких дій фінансових менеджерів. Положення про те, що на фінансовому ринку немає місця для романтики й ілюзій про миттєво отримані високі прибутки, не спростовується новою парадигмою. Питання ставиться дуже жорстко: на фінансовому ринку панують жадібність і страх. Ці не кращі з почуттів у новій парадигмі навіть названі причинами економічної еволюції. Придавіть ці пристрасті, говорять послідовники нової парадигми, і система загубить життєву силу. Виникає питання: чи можна на жадібності і страху створити демократичне товариство з гуманістичними ідеями?

Четвертий урок: альтернатива «зроби самий» і п’ятий урок: одна акція дає уявлення про всіх інших — очевидно, не змінюються при орієнтуванні на нову теорію.

Шостий урок: зри в корінь, по суті, також не змінюється, але запропоновані нові види аналізу інформації отриманої на фінансовому ринку можуть істотно змінити висновки. Фрактальний ринок вимагає введення таких методів аналізу як фрактальна розмірність, фрактальний розподіл і фрактальна геометрія.

Питання для самоперевірки знань

1. Дайте визначення терміна «парадигма».

2. Які дві парадигми в розвитку теорії ринку капіталів Ви знаєте? Поясніть їхню сутність.

3. Як Ви розумієте концепцію «випадкових блукань» (або «ходьби навмання»)?

4. Хто і коли запропонував гіпотезу ефективного ринку?

5. У чому полягає сутність гіпотези ефективного ринку?

6. Поясніть три ступені ринкової ефективності.

7. Як Ви розумієте інвестиційну вартість цінного паперу?

8. Назвіть альтернативні концепції гіпотези ефективного ринку.

9. Поясніть сутність теорії хвиль Елліота.

10. Назвіть основні аномалії фондового ринку.

11. Які уроки на підставі вивчення гіпотези ефективного ринку повинні витягти фінансові менеджери корпорацій?

12. Хто запропонував ці уроки, поясніть їхню сутність?

13. Назвіть основні теоретичні положення теорії хаосу і невизначеності.

14. Дайте визначення поняттям хаос, фрактал.

15. Хто є засновником теорії фракталов?

16. Дайте визначення поняттям фрактальна розмірність, фрактальний розподіл, фрактальна геометрія.

17. Як Ви розумієте теорію складності?

18. Як Ви розумієте гіпотезу фрактального ринку?

19. Назвіть основні положення гіпотези фрактального ринку.

20. Як Ви розумієте ринок капіталів як динамічну систему?

21. Чому однієї з характеристик динамічних систем є їхня непередбачуваність?

22. Які основні причини невизначеності в динамічних системах?

23. Назвіть американських учених лауреатів Нобелівської премії по економіці за 2002 р.

24. Поясніть основні положення американських учених Д. Канемана і В. Сміта, що стосуються розвитку фондового ринку.

25. У чому полягає сутність концепції Д. Канемана й А. Тверки з приводу поводження інвестора на ринку капіталів?

26. Що таке евристика?

27. Які три категорії евристики Вам відомі?

28. Як Ви поясните «колективну поведінку» інвесторів під час паніки на фондовому ринку?

29. Які методи використовуються при дослідженні фрактального ринку?

30. Що таке фрактальна розмірність і чим вона відрізняється від стандартного відхилення?

31. Призведіть формулу фрактальної розмірності.

32. Як Ви розумієте показник Херста?

33. Як Ви розумієте функцію довгострокової пам’яті на підставі показника Херста?

34. Які корективи можна ввести в уроки американських економістів Р. Брейлі і С. Майєрса для фінансових менеджерів на підставі гіпотези фрактального ринку?





Переглядів: 827

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Фрактальна розмірність | Додаток

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.