ТЕМА 6. МІЖНАРОДНА ТОРГІВЛЯ ЯК ПРОВІДНА ФОРМА МІЖНАРОДНИХ ЕКОНОМІЧНИХ ВІДНОСИН
План
6.1. Сутність міжнародної торгівлі
6.2. Основні показники міжнародної торгівлі
6.3. Основні теорії міжнародної торгівлі
6.4. Форми і види міжнародної торгівлі
6.5. Ціноутворення в міжнародній торгівлі
6.6. Регулювання міжнародних торговельних відносин
Мета теми: вивчення сутності, особливостей, форм та методів міжнародної торгівлі, ознайомлення з основними теоріями міжнародної торгівлі, визначення методів встановлення цін в міжнародній торгівлі, характеристика методів регулювання відносин в сфері міжнародної торгівлі.
Ключові слова: міжнародна торгівля, зовнішня торгівля, експорт, імпорт, зовнішньоторговельний оборот, сальдо, показники міжнародної торгівлі, теорія абсолютних переваг, теорія порівняльних переваг, теорія співвідношення факторів виробництва, теорія вирівнювання цін на фактори виробництва, «парадокс Леонтьєва», теорія життєвого циклу товару, теорія конкурентних переваг М. Портера, звичайна торгівля, торгівля за режимом найбільшого сприяння, переференційна торгівля, дискримінаційна торгівля, традиційна (проста) торгівля, торгівля за кооперацією, компенсаційна (зустрічна) торгівля, лізинг, міжнародна біржа, міжнародний аукціон, міжнародний тендер, базисні умови торгівлі, міжнародна ціна, знижка, митний тариф, протекціонізм, адвалорні мита, специфічні мита, комбіновані мита, квотування (контингентування), ліцензування,добровільне» обмеження експорту, демпінг, субсидії, експортні кредити, відкрита економіка.