Косозубимі називаються колеса, зуби яких нахилені до твірної циліндра колеса на деякий кут β.
При роботі косозубих коліс зуби входять в зачеплення не відразу по всій довжині, а поступово, що сприяють:
- Плавній роботі передачі
- Зниження динамічних навантажень
- Зниження шуму
Недоліком косозубих передач є наявність осьової лінії, додатково навантажувальної опори валів. Для зниження осьових сил кут нахилу лінії зуба рекомендують виконувати в межах β = 8 ... 20 ˚
Особливості шевронних передач
Циліндричне зубчасте колесо, вінець якого по ширині складається з ділянок з нахиленими на один кут в різні сторони зубів, називається шевронними. У шевронній передачі осьові сили на полушевронах направлені в протилежні сторони, взаємно врівноважуються і на опори не передаються.
Зрівноваженість осьових сил у шевронних коліс дозволяє збільшити кут нахилу зубів до 40 ˚, що підвищує здатність навантаження і плавність роботи передачі. Шевронні колеса застосовуються в швидкохідних передачах високої потужності.