МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ПризначенняЗміст Вступ..................................................................................................................... 3 1.Основна чвстина.............................................................................................. 4 1.1. Призначення........................................................................................ 4 1.2. Загальна будова коробки передач.................................................... 7 1.3. Головна передача з диференціалом.................................................. 14 1.4. Автоматичні коробки передач.......................................................... 16 1.5. Несправності коробки передач.......................................................... 22 2. Охорона праці та техніка безпеки при ремонті та обслуговуванні автомобілів......................................................................................................... 25 3. Охорона навколишнього середовища ...................................................... 31 Висновок ............................................................................................................ 34 Література........................................................................................................... 35
Вступ
Автомобілю доводиться рухатися зі швидкостями від дуже маленької до сотні-другої кілометрів на годину - а тому діапазон, в якому змінюються обороти коліс, виходить величезним - раз в 50. Але двигун внутрішнього згоряння здатний ефективно працювати лише в інтервалі 2000-6000 об / хв, тобто змінювати швидкість обертання колінчастого вала всього рази в три.Тому й доводиться між ним і колесами ставити ту саму коробку, щоб отримати необхідну швидкість руху при близьких до оптимальних оборотах двигуна. До речі, не всі відомі мотори вимагають застосування такого перетворювача на шестерінках. Наприклад, парова машина і електродвигун розвивають чималий крутний момент, що називається, "від нуля" - саме тому в тролейбусах (як і в паровозах) немає ні третьої педалі, ні важеля коробки передач. На різних автомобілях будова коробки передач може відрізнятися, але принципова схема залишається приблизно однаковою. Дальше ми розглянемо її загальну будову і з'ясуємо чи можна змусити коробку передач працювати, автоматично підлаштовуючись до режиму руху. Розглянемо три найбільш поширених сьогодні варіанти. Також будуть розглянуті основні несправності коробки передач і способи їх усунення.
Основна частина. Призначення
Призначення коробки передач - змінювати силу тяги, швидкість і напрямок руху автомобіля. У автомобільних двигунів із зменшенням частоти обертання колінчастого валу крутний момент незначно зростає, досягає максимального значення і при подальшому зниженні частоти обертання також зменшується. Однак при русі автомобіля на підйомах, на поганих дорогах, при рушанні з місця та швидкому розгоні необхідне збільшення крутного моменту, що передається від двигуна до провідних коліс. Для цієї мети і служить коробка передач, в яку входить також передача, що дозволяє автомобілю рухатися заднім ходом. Крім того, коробка передач забезпечує роз'єднання двигуна з трансмісією. Ступенева коробка передач складається з набору зубчастих коліс, які входять в зчеплення в різних поєднаннях, утворюючи кілька передач або ступенів з різними передавальними числами. Чим більше число передач, тим краще автомобіль «пристосовується» до різних умов руху. Коробка передач має працювати безшумно, з мінімальним зносом; цього досягають застосуванням зубчастих коліс з косими зубами. Ступінчасті коробки передач за кількістю передач переднього ходу ділять на чотири- і п'ятиступінчасті. Зазвичай коробки передач легкових автомобілів, малогабаритних автобусів і вантажних автомобілів невеликої вантажопідйомності мають чотири ступені, а коробки передач великих автобусів і вантажних автомобілів значною вантажо-підйомності - п'ять щаблів. Ступінчасті коробки передач можуть бути прості і планетарні. В основному на автомобілях застосовують прості ступінчасті коробки передач, перемикання передач в яких відбувається двома способами: пересуванням зубчастих коліс або пересуванням муфт. Іноді автомобілі обладнують безступінчатими коробками передач з плавнию зміною передавального числа і комбінованими коробками передач, в яких використані обидва способи зміни передавального числа. У простій ступінчаствй коробці передач (рис. 1) є три вали: ведучий (первинний) А, пов'язаний через зчеплення з колінчастим валом двигуна; ведений (вторинний) Б, з'єднаний через карданну передачу та інші механізми з привідними колесами автомобіля; проміжний В. З провідним валом як одне ціле виготовлено провідне зубчасте колесо 1, що знаходиться в постійному зчепленні з веденим зубчастим колесом 8, жорстко з'єднаним з проміжним валом. При включенні зчеплення обертаються ведучий і проміжний вали.
Рис.1. Схема триступеневої коробки передач: А - ведучий вал; Б - ведений вал; В - проміжний вал; Г - вісь зубчастого колеса передачі заднього ходу; 1-8 - зубчасті колеса.
На веденому валу встановлені рухливі зубчасті колеса 2 і 3, а зубчасті колеса 7, 6 і 4, так само як і колесо 8, жорстко з'єднані з проміжним валом. Відношення числа зубів веденого зубчастого колеса до числа зубів ведучого колеса, зворотне відношенню їх частот обертання, називають передавальним числом. Наприклад, передавальне число передачі, що складається з зубчастих коліс 8 і 1, де z8 - число зубів веденого зубчастого колеса 8; z1 - число зубів ведучого зубчатого колеса 1. Коли зубчасте колесо веденого вала входить в зчеплення з одним з зубчастих коліс проміжного вала, крутний момент від двигуна через ведучий, проміжний і ведений вали коробки передач передається карданної передачі і далі на провідні колеса автомобіля. Для включення першої передачі колесо 3 пересувають вперед, вводячи його в зачеплення з шестернею 6 першої передачі проміжного вала. Загальне передавальне число першої передачі визначають як добуток передаточних чисел окремих пар зубчастих коліс.
де z3 і z6 - числа зубів відповідно колеса 3 і шестерні 6. При включенні першої передачі крутний момент Мк на веденому валу коробки передач збільшується в порівнянні з обертовим моментом двигуна Мд в u1 раз і має максимальну величину, так як шестерня 6 є найменшою з зубчастих коліс проміжного вала, а колесо 3 - найбільшим з зубчастих коліс веденого вала.
Першою передачею користуються при русі автомобіля в найважчих дорожніх умовах, на крутих підйомах, а також при рушанні з місця на поганій дорозі і з вантажем. Друга передача забезпечується включенням зубчастих коліс 2 і 7. Тоді
де z2 і z7 - числа зубів зубчастих коліс відповідно 2 і 7. Друга передача є проміжною. У наведеній схемі триступеневої коробки вона єдина. У чотирьох-і п'ятиступінчастою коробках передач може бути дві або навіть три проміжні передачі. При включенні прямої (в даному випадку третьої) передачі ведучий і ведений вали з'єднуються безпосередньо через зубчасті колеса 1 і 2 (u3 = 1). Пряма передача є основною передачею, використовуваної при русі автомобіля по хорошій дорозі. Перемикання передач виконують при вимкненому зчепленні, вводячи рухливі зубчасті колеса (каретки) веденого вала в зачеплення з нерухомими зубчастими колесами проміжного вала. Це зачеплення супроводжується ударами торців зубів і їх підвищеним зносом. Тому на автомобілях часто застосовують коробки передач з постійним зчепленням зубчастих коліс, що відрізняються високою довговічністю. З зубчастим колесом 4 проміжного вала в постійному зачепленні знаходиться проміжне зубчасте колесо 5 передачі заднього ходу, яке на рис.1 умовно зображено в площині креслення. Для включення передачі заднього ходу зубчасте колесо 3 пересувають назад, вводячи його в зчеплення з проміжним зубчастим колесом 5 передачі заднього ходу, яку вільно обертається на своїй осі.
|
||||||||
|