Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Властивості сечової кислоти

 

Дослід 1. Розчинність сечової кислоти у воді.

У пробірку помістити невелику кількість сечової кислоти і краплями, струшуючи пробірку, приливати воду. Після додавання 5 крапель води, зазначити розчинність кислоти у воді і долити ще 1-2 краплі 2н розчину лугу.

Що спостерігається?

Добутий розчин зберегти для наступних дослідів.

 

Дослід 2. Розчинність сечової кислоти в органічних розчинниках.

Незначну кількість сечової кислоти розчинити окремо у спирті, ефірі та бензолі.

Що спостерігається?

Зробити висновок про розчинність сечової кислоти в органічних розчинниках..

 

Дослід 3. Утворення кислих солей сечової кислоти.

4 краплі розчину (з досліду 1) внести в пробірку і пропустити через нього попередньо добутий вуглекислий газ (СаСО3 + HCl).

Спостерігати виділення кристалів солі сечової кислоти.

Кристали розглянути під мікроскопом. Зарисувати їх форму в протоколах.

 

Дослід 4. Відновні властивості сечової кислоти.

У пробірці змішати 2 краплі 2н розчину аргентум нітрату з 3-4 краплями розчину аміаку і прилити 2 краплі розчину з досліду 1.

Що спостерігається?

 

Дослід 5. Якісна реакція на сечову кислоту (мурексидна проба). (Працювати під витяжкою).

На предметне скло за допомогою піпетки нанести 2 краплі розчину з досліду №1 і 2 краплі конц. нітратної кислоти. Розчин випарувати над полум’ям пальника у витяжній шафі. Нагрівання припинити після появи слабкого почервоніння суміші. Після остигання скла, поряд з плямою помістити 2 краплі 2н розчину аміаку з одного боку, а з другого 2 краплі 0,5н розчину лугу.

Яке забарвлення на стику кожного з двох реактивів?

Дана реакція широко використовується в аналітичній практиці для виявлення всіх похідних пурину, пуринових алкалоїдів та їх подвійних солей.

Дослід 6. Фармакопейна проба на теобромін.

0,1 г препарату помістити в фарфорову чашку, долити 10 крапель розчину НСl. Дану суміш випарити на водяній бані до сухого залишку. Залишок змочити 1-2 краплями розчину аміаку ® яскраво-червоне забарвлення.

 

Дослід 7. Порівняльна характеристика пурину і птеридину.

Гетеро- циклічні сполуки Формула Природа гетероатомів Фізичні властивості Хімічні властивості Подібні (+) і відміні(-) властивості  

 

Дослід 8. Ситуаційна задача.

В трьох окремих пробірках даго розчини бензойної , саліцилової та сесової кислот. За допомогою якісних реакцій визначити кожну із речовин. Описати хід виконання і написати відповідні рівняння реакцій.

 

 


ЗАНЯТТЯ №31

 

Тема:Алкалоїди. Нуклеїнові кислоти. Колоквіум №1.(Гетероциклічні сполуки → нуклеїнові кислоти)

Актуальність теми:Алкалоїди відносяться до нітрогенних органічних сполук. Це рослинні продукти, які мають сильну фізіологічну дію. В склад їх молекул входять гетероциклічні сполуки. Це отрути, але в малій дозі являються ліками. Нуклеїнові кислоти це біополімери, які відіграють важливу роль в організмі відповідаючи за біосинтез білків та спадкову інформацію.

 

Навчальні цілі:Теоретичне і практичне засвоєння будови, властивостей, класифікації алкалоїдів і нуклеїнових кислот. Малий практикум.

Знати:

- класифікацію алкалоїдів;

- реакції осадження на алкалоїди;

- будову молекул алкалоїдів і нуклеїнових кислот ;

- медичні препарати групи алкалоїдів.

Вміти:

- виділяти алкалоїди з рослинної сировини;

- проводити ідентифікацію функціональних груп, які містяться в молекулах алкалоїдів;

- пояснити будову і склад нуклеїнових кислот.

 

Самостійна позааудиторна робота

 

1.Теоретично підготуватись до колоквіуму №2(Гетероциклічні сполуки - нуклеїнові кислоти)

2. Оформити три графи протоколу.

3. Виписати медичні препарати групи алкалоїдів, вказати їх застосування.

4. Повторити функціональні групи та якісні реакції на них.

5. Виписати формули піримідинових та пуринових основ.

6. Повторити з теми “Білки” глікозидні зв’язки.

7. Повторити з біології класифікацію нуклеїнових кислот (ДНК і РНК).

8. Навести схему гідролізу аденозиду і цитозиду. Пояснити умови їх проходження.

 

Контрольні питання

 

1. Алкалоїди, їх будова та знаходження в природі.

2. Класифікація алкалоїдів за ботанічною ознакою.

3. Класифікація алкалоїдів за хімічним складом.

4. Алкалоїди групи піридину та піперидину. Нікотин.

5. Алкалоїди групи хіноліну. Хінін.

6. Алкалоїди групи ізохіноліну та фенантренізохіноліну. Папаверин. Морфін. Кодеїн.

7. Алкалоїди групи тропану. Атропін. Кокаїн.

8. Алкалоїди групи індолу. Резерпін.

9. Методи виділення алкалоїдів. Фармакопейні проби.

10. Склад і будова нуклеїнових кислот .

11. Мононуклеотиди, їх склад, назви.

12. ДНК і РНК. АТФ.

 

Самостійна аудиторна робота

 

1. Виконати досліди, запропоновані у методичній вказівці.

2. Результати спостережень і висновки внести в протокол.

3. Оформити протокол і захистити його у викладача.

4. Здати колоквіум.

5. Написати схему утворення динуклеотиду, що містять залишки аденіну і урацилу.

6. Дати визначення поняттям нуклеотид, нуклеозид, рибози, АТФ, УДФ.

7. Назвати основні структурні відмінності між ДНК і РНК.

 




Переглядів: 1533

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Теоретична частина | Теоретична частина

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.