Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Підсумкова тека.

 

ЗАПИТАННЯ ДО ЗАЛІКУ

 

1. До якої групи наук належить риторика і чому?

2. Риторика як наука. Взаємозв’язок її з іншими науками.

3. Риторичне начало в житті й літературах Стародавнього Сходу?

4. В яких сферах життя Давнього Сходу використовували риторику?

5. Особливості побутового красномовства в давньосхідних державах?

6. Виникнення риторики в Давній Греції. Логографи і софісти.

7. Виникнення риторики та формування її як науки в стародавній Греції.

8. Демосфен як найвидатніший грецький оратор.

9. Розвиток красномовства в Стародавньому Римі.

10. Цицерон як найвидатніший римський оратор.

11. Ораторська культура Візантії, її мовленнєве багатство.

12. Іоан Золотовустий як найвидатніший візантійський проповідник.

13. Ораторство у Західній Європі в епоху Середньовіччя.

14. Внесок Августина та Григорія Двоєслова в розвиток елоквенції.

15. Історичні шляхи українського риторичного слова.

16. Визначні пам’ятки риторичної літератури Київської Русі.

17. Жанр “слова” та його функції в літературі київського часу.

18. Риторика в післяренесансну епоху. Результати секуляризації культури.

19. Проблема ораторського таланту й необхідність підготовки промовця.

20. Роль красномовства в суспільстві.

21. Значення риторики для обраної вами професії.

22. Основні види і жанри красномовства.

23. Академічне красномовство. Чим відрізняється наукова лекція від популяризаторської?

24. Політичне красномовство. Основні жанри політичного красномовства.

25. Основні жанри суспільно-побутового красномовства та риси, що їх об’єднує.

26. Логічна культура оратора.

27. Вимоги логіки до різних етапів роботи над промовою.

28. Будова та вимоги до промови.

29. Закони риторики.

30. Естетичні основи риторики.

31. Складові мовленнєвої культури оратора.

32. Вимоги до культури мовлення оратора.

33. Стадії публічного виступу.

34. Етапи підготовки оратора до виступу.

35. Добір матеріалів до промови.

36. Поняття психологічної культури оратора.

37. Взаємодія оратора та аудиторії.

38. Основні прийоми збереження уваги слухачів.

39. Невербальні засоби впливу на слухачів (міміка, жести).

40. Вимоги до індивідуального стилю виступу оратора.

 

 

ТЕМИ ПРОМОВ

 

1. Чи потрібна риторика сучасному спеціалісту?

2. Чому я обрав майбутню професію?

3. Яким я хочу бачити світ через 20 років?

4. Яким повинен бути викладач.

5. Я – студент 21 століття.

6. Культура і студентство.

7. Мистецтво у моєму житті.

8. Чим близька мені музика?

9. Комп’ютер і я.

10. Що нам потрібніше: комп’ютер чи книга?

11. Література (поезія) в житті молодої людини.

12. Забуті імена (літератури, музики, живопису).

13. Херсон – моє рідне місто.

14. Студентське дозвілля! Чи не заважає воно навчанню?

15. Батьки і діти.

16. Звідки я родом?

17. Студентська група – моя сім’я.

18. Чому в мене немає друзів?

19. Друзі в моєму житті.

20. Чи потрібна культура людині?

21. Чи потрібно знати норми етикету?

22. Як стати гарною?

23. Чи зможе краса врятувати світ?

24. Що таке мода?

25. Чому зустрічають по «одежині»?

26. Чи буває гарне потворним?

27. Що є зло?

28. Зло в житті людини?

29. СНІД – «чума» 21 століття.

30. Я виступаю проти наркотиків.

31. Чи мають значення сни.

32. Цікавий спосіб подорожі.

33. Паління та рак.

34. Проблема наркоманії та молодь.

35. Цікава політична фігура.

36. Реформи міського самоврядування.

37. Книги, які мене цікавлять.

38. Мій улюблений письменник.

39. Реклама та її роль у житті.

40. Вплив фільмів на психіку молоді.

41. Небезпека наркотиків.

42. Для чого потрібні закони.

43. Студентське самоврядування.

44. Реальність і домисли у житті суспільства.

45. Правосуддя в нашому житті.

46. Сучасний шлюб та його перспективи.

47. Що значить слово “значить”?

48. Гірше за все ми знаємо своїх близьких.

49. Проблеми сучасної освіти.

50. Що таке щастя?

ТЕМАТИКА ДОПОВІДЕЙ

З ІСТОРІЇ РИТОРИКИ ТА КРАСНОМОВСТВА

 

1. Давньогрецька культура як «пайдейя» (виховання).

2. Риторика Давньої Греції.

3. Риторика та софістика.

4. Риторика Сократа і Платона.

5. Сократичні діалоги – новий етап розвитку риторики.

6. Демосфен і його роль у розвитку ораторського мистецтва.

7. Риторика Аристотеля.

8. Проблема стилю Аристотеля.

9. Аристотель про композицію промови.

10. Видатні давньогрецька оратори.

11. Аналіз епідейктичної промови Георгія “Похвала Олені”.

12. Марк Тулії Цицерон про риторичну освіту. План виступу.

13. Марк Тулії Цицерон про стилі виступу та риторичну техніку.

14. Марк Тулії Цицерон про значення ритму.

15. Ораторське мистецтво Стародавньої Греції.

16. Демосфен – найвидатніший оратор Давньої Греції.

17. Розвиток ораторства у Давньому Римі.

18. Роль Марка Тулія Цицерона у розвитку римської риторики.

19. Риторика та раннє християнство.

20. Становлення християнської гомілетики.

21. Особливості візантійської риторики.

22. Риторика в системі середньовічної освіти.

23. Гуманістичне світорозуміння епохи Відродження («Studia humanitatis»)

24. Ораторське мистецтво Нового часу.

25. Розвиток риторики в Україні.

26. Оратори Київської Русі.

27. Роль Києво-Могилянської академії у розвитку риторики на Україні.

28. Феофан Прокопович – видатний слов’янський оратор.

29. Роль М.Ломоносова у розвитку слов’янської риторики.

30. Інститут живого слова проф. В.Всеволодського-Генгроса.

31. Історичні шляхи українського риторичного слова.

32. Визначні пам’ятки риторичної літератури Київської Русі.

33. Жанр “слова” та його функції в літературі київського часу.

34. Неориторика та її відмінності від класичної риторики.

35. Лінгвістична риторика (загальна характеристика).

36. Аргументована риторика (загальна характеристика).

37. Статус української культури в польсько-литовській державі і статус української риторики.

38. Доля українського слова в самодержавній Росії та Австро-Угорській імперії.

39. Трагедія та ренесанс українського риторичного слова.

40. Види красномовства та сфери його ужитку.

 

 

ПАМ’ЯТКА “ЯК ПРАЦЮВАТИ НАД ПРОМОВОЮ”

 

1. Виберіть тему промови.

2. Подумайте, яка мета промови.

3. З’ясуйте, які умови виступу (де, коли, перед ким ви виступаєте)?

4. Подумайте, чи потребує Ваша промова рекламної назви?

5. Складіть попередній план роботи.

6. Доберіть фактичний робочий матеріал з теми.

7. Знайдіть матеріал, що стосується теми.

8. Проведіть вибіркове читання того, що стосується теми.

9. Уважно вивчіть літературу, яка допоможе розкрити тему виступу (доберіть факти, визначте головну думку).

10. Напишіть основний текст промови (конспект, тези, розгорнутий план).

11. Прочитайте промову перед дзеркалом (перекажіть за конспектом, тезами, планом).

12. Виголосіть промову перед аудиторією.

13. Дайте відповіді на запитання аудиторії.

14. Проаналізуйте промову.

 

 

ОСНОВНІ СПОСОБИ ПІДГОТОВКИ ДО ПУБЛІЧНОГО ВИСТУПУ

 

1. Експромт – виступ без підготовки.

2. План-конспект (детальний аналіз, і якому кожний пункт супроводжується коротким викладом основних ідей виступу).

3. Написання тексту, підготовка тексту виступу.

4. Заучування напам’ять (виступ, виголошення без опори на записи).

 

ОСНОВНІ ЕТАПИ ПІДГОТОВКИ ПУБЛІЧНОГО ВИСТУПУ

 

1. Підготовка оратора до виступу.

2. Сприйняття оратора слухачами.

3. Поведінка слухачів в аудиторії.

4. Прийоми підтримки уваги слухачів під час публічного виступу.

5. Мова і стиль публічної промови.

 

 

СХЕМА АНАЛІЗУ ОРАТОРСЬКОГО ВИСТУПУ

 

1. Яка тема виступу? Чи досягнута його мета? Чи підходить тема аудиторії, чи викликає її інтерес?

2. Який матеріал використаний в тексті промови?

3. Яка композиція виступу? Які методи викладу матеріалу використані?

4. Чи логічне мовлення оратора?

5. Чи відповідає мовлення правильності, точності, виразності, багатству мови?

6. Який спосіб виголошення промови?

7. Чи дотримується оратор вимог техніки мовлення?

8. Який зовнішній вигляд оратора, чи доречні його жести, міміка?

9. Чи встановлений контакт з аудиторією, за допомогою яких засобів?

10. До якого мовленнєвого типу належить оратор?

 

ПОЯСНЕННЯ ДО НАПИСАННЯ:

ТЕКСТУ РЕФЕРАТА:

1. Визначте конкретну мету обраного вами для опрацювання завдання.

2. Подумайте і коротко опишіть можливий привід для виступу.

3. Визначте склад потенційної аудиторії.

4. Врахуйте, що ваша промова триватиме 10-15 хвилин.

5. Продумайте і запишіть план виступу.

6. Доберіть літературні, аудіо-, відео джерела інформації.

7. Подайте перелік літератури у кінці тексту.

8. В кінці роботи вкажіть бажану для вас реакцію аудиторії.

9. Обсяг письмового тексту – 10-12 тисяч знаків.

 

 

ТЕКСТУ РЕЦЕНЗІЇ:

1. Прослухайте (прочитайте) текст виступу із запропонованої вам рубрики.

2. Коротко опишіть особу, яка її проголосила.

3. Поясніть, як ви зрозуміли тему, мету промови?

4. Зазначте привід для виступу.

5. Опишіть слухацьку аудиторію, на яка доповідач розраховував.

6. Зазначте свої рецензії: чи відповідала тема і мета виступу особі оратора, події та аудиторії.

7. Рецензія повинна бути 90-100 слів.

 




Переглядів: 654

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Підсумкова тека | МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.