Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



З.І.4. Імпровізовані промови (експромти)

Такі промови виникають спонтанно, самі по собі, за різних обставин. Уявіть себе, наприклад, учасником якоїсь дискусії. Припустимо, хтось ганить ваші ідеали, і мовчання ваше сприй­мається як розгубленість. Звичайно, якщо ви маєте справу не з п'яним чи хуліганом, треба щось відповідати, й тут до кишені за папірцями не полізеш. Це — захист {апологія).

Наш час — епоха різноманітних зборів, засідань, комісій. Тут теж дотепне й вдало сказане слово може зіграти значну роль у розв'язанні певної справи.

Або ж вас терміново залучили до якогось урочистого зібран­ня, й громада вимагає: скажи! І белькотати знічено загальні фра­зи — означає загубити і свою репутацію, і справу. Доводиться імпровізувати. Але запам'ятаймо старий жарт: найкращий екс­промт — той, що заздалегідь підготовано!

Знаючи наперед програму зборів, проблеми, якими займаєть­ся та чи інша комісія, уявляючи собі, нарешті, людей, у яких ви в гостях (їхні біографії, характери, пристрасті), ви можете бук­вально "на ходу" продумати, що саме скажете й що люди бажали б від вас почути.

* * *

Кожен тип промов має свої переваги і свої недоліки. Чи­тання писаного справляє враження несміливості або скутості; імпровізація може схилити людей до думки, що промовець за­надто легко маніпулює словами, отже — викликати певну не­довіру до них; проголошення завченого тексту інколи теж справляє ефект, протилежний сподіваному. Промовець завжди має бути готовий перейти з одного типу промови на інший, пам'ятати про отой "казуальний" момент, про "випадок", який має місце в нашому житті. Якщо не зважати на те, що атмос­фера в аудиторії змінилася і відповідно слід змінити тип ви­ступу порівняно з тим, на який настроював себе промовець, — годі й сподіватися на успіх. Найчастіше успіху досягають промов­ці, які оптимально поєднують елементи різних типів промов, залежно від того, яку мету вони ставлять і перед якою аудито­рією виступають.

Базові поняття: промови, які читають за конспектом; про­мови, які готують заздалегідь, але не вчать напам'ять; промови, які готують заздалегідь і вчать напам 'ять; імпровізовані промо­ви (експромти).




Переглядів: 956

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Промови, які готують заздалегідь і вчать напам'ять | ЗАПИТАННЯ ТА ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОПЕРЕВІРКИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.