МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Методичні вказівкиКлючові терміни та поняття: Месопотамія, Межиріччя, Шумер, Вавилон, патесі, лугаль, авілуми, мушкенуми, вардуми, ілку, тірхату, тамкари, жерці, раби, общинники, ордалії, Веди, брахманізм, буддизм, арії, анарії, варна, брахмани, кшатрії, вайші, шудри, дхарма. Завданням семінару є вивчення характерних рис рабовласницької держави і права країн Стародавнього Сходу. Для правильного і повного розуміння особливостей розвитку стародавнього Вавилону слід проаналізувати його суспільний і державний лад. Відсутність довгий час приватної власності на землю, збереження сільської общини, поєднання патріархальних форм рабства з пережитками родового ладу, східний деспотизм як форма державної влади - все це знайшло своє відбиття у вавилонському праві. При підготовці до семінару важливе значення має ознайомлення з першоджерелами, зокрема з текстом законника Хаммурапі та законів Ману. Слід звернути увагу на вплив релігії на формування стародавнього права та відображення варнового устрою у правових нормах, вивчення і аналіз чого допоможе студенту глибше зрозуміти особливості соціальних і державно-правових інститутів одних з найстародавніших держав світку.
Семінарське заняття 2 Тема: Держава та право стародавньої Греції 1. Характеристика суспільно-політичного ладу в Греції „гомерівської доби”. 2. Розклад первіснообщинного ладу і утворення Афінської держави. Реформи Тезея. 3. Реформи Солона. 4. Реформи Клісфена. 5. Греко-перські війни. Реформи Ефіальта і Перікла. 6. Суспільний устрій Афін. 7. Державний устрій (народні збори, рада 500, геліея, колегія 10 стратегів, архонти, ареопаг, армія). 8. Суд, судочинство і основні риси права.
Методичні вказівки Ключові терміни та поняття: антична держава, класичне рабство, дорійці, ахейці, іонійці, філи, фратрії, Буле, Агора, Базилевс, демос, місто-поліс, архонт, полемарх, Ареопаг, Геліея, остракізм, літургія, метеки. Процес утворення і формування держави в Греції становить великий інтерес щодо вивчення питання про походження держави і права взагалі. Утворення грецької держави і, зокрема, Афінської держави, є класичним зразком формування держави на руїнах первіснообщинного ладу. У процесі підготовки до семінару необхідно звернути увагу на аналіз змісту реформ Тезея, Солона і Клісфена, на утворення органів державної влади і управління, їх структуру, функції, форми і методи діяльності.
Семінарське заняття 3
|
||||||||
|