Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методичні вказівки

Ключові терміни та поняття: Месопотамія, Межиріччя, Шумер, Вавилон, патесі, лугаль, авілуми, мушкенуми, вардуми, ілку, тірхату, тамкари, жерці, раби, общинники, ордалії, Веди, брахманізм, буддизм, арії, анарії, варна, брахмани, кшатрії, вайші, шудри, дхарма.

Завданням семінару є вивчення характерних рис рабовласницької держави і права країн Стародавнього Сходу. Для правильного і повного розуміння особливостей розвитку стародавнього Вавилону слід проаналізувати його суспільний і державний лад. Відсутність довгий час приватної власності на землю, збереження сільської общини, поєднання патріархальних форм рабства з пережитками родового ладу, східний деспотизм як форма державної влади - все це знайшло своє відбиття у вавилонському праві.

При підготовці до семінару важливе значення має ознайомлення з першоджерелами, зокрема з текстом законника Хаммурапі та законів Ману. Слід звернути увагу на вплив релігії на формування стародавнього права та відображення варнового устрою у правових нормах, вивчення і аналіз чого допоможе студенту глибше зрозуміти особливості соціальних і державно-правових інститутів одних з найстародавніших держав світку.

 

Семінарське заняття 2

Тема: Держава та право стародавньої Греції

1. Характеристика суспільно-політичного ладу в Греції „гомерівської доби”.

2. Розклад первіснообщинного ладу і утворення Афінської держави. Реформи Тезея.

3. Реформи Солона.

4. Реформи Клісфена.

5. Греко-перські війни. Реформи Ефіальта і Перікла.

6. Суспільний устрій Афін.

7. Державний устрій (народні збори, рада 500, геліея, колегія 10 стратегів, архонти, ареопаг, армія).

8. Суд, судочинство і основні риси права.

 

Методичні вказівки

Ключові терміни та поняття: антична держава, класичне рабство, дорійці, ахейці, іонійці, філи, фратрії, Буле, Агора, Базилевс, демос, місто-поліс, архонт, полемарх, Ареопаг, Геліея, остракізм, літургія, метеки.

Процес утворення і формування держави в Греції становить великий інтерес щодо вивчення питання про походження держави і права взагалі. Утворення грецької держави і, зокрема, Афінської держави, є класичним зразком формування держави на руїнах первіснообщинного ладу.

У процесі підготовки до семінару необхідно звернути увагу на аналіз змісту реформ Тезея, Солона і Клісфена, на утворення органів державної влади і управління, їх структуру, функції, форми і методи діяльності.

 

Семінарське заняття 3




Переглядів: 541

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема: Держава та право країн Східної та Південно-Східної Європи в новітню епоху (ХХ – поч. ХХІ ст.) | Тема: Держава і право стародавнього Риму

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.