Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методичні вказівки

Ключові терміни та поняття: магнати, шляхта, сеймик, Сейм, liberum veto, конфедерації, рокоші.

При підготовці до даного семінарського заняття студентам бажано звернути увагу на особливості становлення польської держави та утворення Речі Посполитої. Слід уважно прослідкувати формування суспільного устрою Польщі, виокремлення шляхти у привілейований суспільний стан. Уважно вивчити передумови та процес створення Речі Посполитої, її занепад та розподіли. Окремо слід дослідити правову та судову системи Польської держави: визначні правові пам’ятки – Статут Казимира Великого та Литовські Статути, судову реформу другої половини XVI ст., в процесі якої відбулося відділення судової влади від адміністрації.

Семінарське заняття 11

Тема: Державний устрій таправові пам’ятки феодальної Росії

1. Виникнення Московського князівства.

2. Судебники Івана ІІІ та Івана ІV – основні риси російського права XV-XVI ст.

3. Проведення кодифікації у XVII ст.: Соборне уложення 1649 р.:

а/ Основні риси цивільного права: право власності, зобов'язальне право, спадкове право.

б/ Основні риси кримінального права: поняття і види злочинів, мета і система покарань.

4. Правове становище різних верств населення. Остаточне закріпачення селянства.

5. Судові органи і судовий процес.

 

Методичні вказівки

Ключові терміни та поняття: удільні князі, бояри, опричники, крамола, татьба, «Юріїв день», помістя, вотчина, кабальне холопство, білі слободи.

Під час підготовки до цього семінарського заняття студентам слід звернути увагу на загострення соціальних, суперечностей в Російській державі середини ХVІІ ст., що призвело до бунтів й прийняття Соборного уложення 1649 р. Цей кодекс остаточно завершив повне закріпачення селянства, скасував урочні роки, тобто строки розшуку селян-утікачів і цим задовольнив вимоги дворянства, а також верхівки міського населення щодо оформлення кріпосного права. Для характеристики окремих правових інститутів необхідно ознайомитися з текстом Соборного уложення та робити на нього посилання. Водночас слід підкреслити, що в ньому є чимало статей, що дають змогу з'ясувати механізм Російської держави ХVІІ ст., яка була станово-представницькою монархією за формою правління. Феодали-кріпосники використали її для остаточного закріпачення селянства і посадського, тобто міського населення

 




Переглядів: 271

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методичні вказівки | Семінарське заняття 12

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.