Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Національний механізм захисту прав людини

Національний, тобто на рівні окремої держави, механізм захисту прав людини
сьогодні має складну структуру й продовжує розвиватися.
Глава 5. Держава і особа 39


Глава 5. Держава і особа

Передусім, відзначимо, права людини захищаються вже тим, що, по перше, основні з них закріплюються в нормах конституцій, які мають найвищу юридичну силу в ієрархії правових норм, по друге, конституційні положення про них є змі­нюваними за складною процедурою або ж незмінюваними зовсім. Це означає, що вони характеризуються такою ознакою як стабільність, бо є незалежними від полі­тичної та соціально-економічної ситуації в країні та розкладки політичних сил в парламенті. Юридичний механізм захисту прав людини, зокрема ступінь його до­сконалості, залежить також від рівня його урегульованості поточним законодавст­вом. Нерідко поточне (звичайне) законодавство, котре повинно детально регламе­нтувати те чи інше питання цієї сфери, або ж відсутнє взагалі, або прямо протирі-чить конституційним положенням.

Інституційний механізм захисту прав людини передбачає функціонування спеціальних органів, установ і організацій, діяльність яких спрямована на сприян­ня забезпеченню і захисту прав людини. У структурі інституціиного механізму можна виділити державні та недержавні органи та установи. Серед недержавних назвемо такі як адвокатура, нотаріат, правозахисні громадські організації, полі­тичні партії тощо.

Державний інституційний механізм складається з судових та позасудових ор­ганів. До судових органів належать, в першу чергу, суди загальної юрисдикції. Суди, особливо якщо вони незалежні й ефективні, - основна інституція сучасної демократичної держави, звернувшись до якої громадяни можуть захистити свої права і законні інтереси, а в разі їх порушення - домогтися відновлення. Особливе місце в системі судової влади займають конституційні суди, котрі виникли лише в XX ст. З їх утворенням громадяни отримали змогу оскаржити не лише дію, котра порушує їх права, а й навіть нормативний акт, в тому числі закон, якщо він своїми положеннями протирічить конституційним нормам про права людини. Поза сум­нівом, це сприяло піднесенню справи захисту прав людини на якісно новий рівень.

До позасудових інституцій у цій сфері належать такі органи як прокуратура (незалежно від наявності в неї загальнонаглядової функції), поліція та інші право­охоронні структури. Сюди ж належать і органи державної влади, які уповноважені здійснювати державну політику з питань захисту прав людини. Наприклад, парла­мент покликаний законодавчо забезпечити діяльність всіх ланок вказаного механі­зму.

Державно-правовий захист прав у сучасних державах також здійснюється че­рез заснування і функціонування омбудсмана - спеціально уповноваженої посадо­вої особи з питань захисту прав людини. В Україні, наприклад, через таку посадо­ву особу (Уповноваженого Верховної Ради з питань прав людини) здійснюється парламентський контроль у цій сфері.

Відзначимо, що на стан захисту прав людини в тій чи іншій країні насамперед впливають загальнодемократичні умови розвитку суспільства, ефективна дія всіх демократичних інститутів.

На думку автора дисертаційного дослідження з проблеми К. Волинки, меха­нізм забезпечення прав і свобод особи виступає комплексом взаємодіючих складо­вих, які створюють належні юридичні і фактичні можливості для повноцінного

здійснення кожним своїх прав і свобод.__________________________________________

40 Загальна теорія держави і права


Його структурними елементами, продовжує вказана дослідниця, є:

1) юридичні передумови забезпечення прав і свобод (правовий статус осо­би);

2) нормативно-правові засоби забезпечення прав і свобод (юридичні гаран­тії);

3) загальносоціальні умови реалізації, охорони і захисту прав і свобод особи (фактичнесоціальне макросередовище, в якому здійснюється забезпечення прав і Свобод).Внутрішні взаємозв'язки цих складових елементів обумовлюють узго­дженуроботу механізму забезпечення прав і свобод в цілому.




Переглядів: 4469

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Міжнародно-правові стандарти прав людини | Література

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.