МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Поняття державної владиДержавна влада як вид публічної влади є саме тою суспільною силою, котра здатна з допомогою правових і організаційних засобів здійснювати волю держави в рамках конституції і законів Державна влада є особливим видом публічної влади ' Маючи всі ознаки публічної влади, державна влада, разом з тим, має ознаки, притаманні лише їй Що розуміти під владою загалом1? Відомий російський вчений А Ф Чердан-цев відстежив дослідження цієї проблеми У радянській літературі одні автори розглядають владу як певну функцію, властиву будь-якому колективу, суспільству, інші - як вольові відносини володаря (управляючого) і підвладного суб'єкта, треті - як здатність володаря (управляючого) нав'язувати свою волю іншим особам, четверті - як організовану силу, здатну підпорядковувати волі певної соціальної спільноти інших людей Влада розуміється також як управління, пов'язане з примусом І, врешті, часто під владою розуміється держава або п органи, що здійснюють владу Польський вчений Є Вятр виділяє шість підходів немарксистської соціологи до розуміння феномену влади 1) влада як певний тип поведінки, що заснована на можливості модифікації поведінки інших людей (біхевюральний підхід), 2) влада як здійснення певних цілей (теологічний підхід), 3) влада як можливість застосування певних засобів примусу (інструментальний підхід), 4) влада як відносини між управляючими і тими, ким управляють (структурний підхід), 5) влада як вплив, що здійснюється одними на інших, 6) влада як можливість прийняття рішень, що регулюють розподіл благ у конфліктних ситуаціях (конфліктна дефініція) Поставимо наступне запитання чим відрізняється державна влада від інших видів публічної влади? У просторі державної території функціонують різні форми (прояви) публічної влади, носіями яких є регіональні чи місцеві публічно правові корпорації - органи самоврядування, політичні парти, інші корпорації громадян Державна влада відрізняється, насамперед, такими ознаками 1) вона охоплює всю територію держави і все населення, а не певну їх частину, 2) державна влада є пріоритетною і вправі наділити інші види публічної влади владними повноваженнями,
3) саме державна влада здійснює контроль за станом законності в країні і функціонуванням інших видів публічної влади, в т ч їх фінансових систем, 4) лише державна влада опирається в своїй діяльності на потужний державний апарат, 5) державна влада серед методів своєї діяльності має державний примус, чо-і о позбавлені інші суб скги публічної влади, Крім вищенаведених особливостей, державна влада характеризується рядом специфічних властивостей а) має суверенітет, б) є легітимною, в) є легальною, г) як наслідок є ефективною На кожній з цих властивостей зупинимося детальніше, бо їх з ясування допоможе розкрити юридичну природу державної влади
|
||||||||
|