Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Класифікація державних органів

Державні органи розподіляються на види за різними критеріями, описаними в юридичній літературі.

За способом утворення ьощ поділяються на первинні й похідні. Первинні ор­гани формуються безпосередньо виборчим корпусом через вибори або отримують повноваження за спадковістю (представницькі органи, монархи). Похідними дер­жавними органами є такі, котрі через вибори або призначення формуються пер­винними органами. Наприклад, у парламентських республіках нерідко президент обирається кваліфікованою більшістю депутатів парламенту.

За обсягом їх компетенції^4і£ржаан.іізргани поділяються на три групиі. вищі, центральні, і місцеві. Вищі органи представляють усю державну владу, що поши­рюється на всю територію країни. До вищих органів належать глави держав та їх уряди, парламенти та вищі судові інстанції. До центральних органів належать мі­ністерства і відомства, котрі мають юрисдикцію в окремих галузях суспільних відносин, але також у масштабах усієї держави. Нарешті, місцевими є органи, які функціонують в адміністративно-територіальних одиницях (наприклад, обласні і районні державні адміністрації в Україні). Від них слід відрізняти інші місцеві ор­гани, які не є державними - органи самоврядування.

За^своїм складом державні органи поділяються на колегіальні та одноособові. Колегіальним є орган, який складається із встановленої законом кількості посадо­вих осіб. Наприклад, парламент України складається з 450 народних депутатів України. У колегіальних органах, природно, колегіальним є й спосіб прийняття рішень та несення відповідальності за них. Одноособові ж органи представлені одною посадовою особою, наділеною відповідними повноваженнями, котра й рі­шення цриймає одноособово.

За часом функціонування державні органи класифікуються на безстрокові. строкові та дінічі на час виконання, д&вних завдань. Для більшості державних ор­ганів законом не визначається термін їх дії. Проте у зв'язку з надзвичайними об­ставинами тимчасово можуть утворюватися й відповідні органи. У зв'язку з цим не слід плутати строк дії державного органу і строк повноважень персоналій, які займають посади в ньому. Наприклад, термін дії Верховної Ради України не є ви­значений законом, проте визначений строк повноважень обраних до неї народних депутатів України - 4 роки.

Особливе місце у класифікації державних органів займає їх розподіл за хара­ктером виконуваних ними функцій державної влади. За цією точкою зору вони по­діляються на_лрихрупи: законодавчі, виконавчі та судові. У комуністичних держа­вах інколи виділяли й четверту групу - органи контрольної влади, серед яких до-

бо

Загальна теорія держави і права


цінуюче становище займала прокуратура з належною їй функцією загального на-іляду. У парламентських і "змішаних" республіках, відзначимо, дискутується міс­це глави держави у цій класифікації державних органів.




Переглядів: 462

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Державний орган: поняття і ознаки | Поняття й типи державної служби

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.