Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Поняття й типи державної служби

Персональний субстрат держави має диференційований характер. У минуло­му, наприклад, населення держави поділялося на дві частини: вільних індивідів, ЯКІ утворювали політичний народ і мали політичні права, і невільних людей. Якщо Перші були носіями державної влади, то другі виступали лише їх утримувачами.

У демократичній державі, природно, відсутня диференціація осіб,, яка би мала Наслідкомїх нерівноправність. Проте залежно від ставлення людей до державної ІЛади, місця і ролі у державно-владних відносинах їх можна розділити на такі ка-Дргорії:

а) особи, які є представниками державної влади (депутати, судді, мери, члени
Ііісцевих представницьких органів тощо).

б)особи, які професійно займаються владною діяльністю на постійній основі,
тобто безпосередньо проводять у життя рішення представників державної влади

^'шштиків"). Ця особлива група населення називається "державні службовці" (у іузькому смислі), "чиновники" або "бюрократія";

в) особи, які є громадянами даної держави - вони виступають джерелом вла­
ди, хоч самі здійснюють її безпосередньо рідко (вибори^референдум);

г) особи, які не є громадянами держави і не володіють політичними правами,
^окрема^правом обирати і бути обраним.

і іїерші дві категорії об'єднаємо спільним поняттям "державні функціонери". Вони є в кожній державі. Якщо перші приходять до владних повноважень, як пра­вило, внаслідок перемоги окремої особи або партії в ході виборів, то другі призна­чаються на посади за конкурсом. Другу категорію - професійних чиновників - в їх сукупності називають "публічною службою", або дещо вужче - "державною слу­жбою". ^У_кожііій сучасній державі паралельно функціонують ієрархія "політиків" та ієрархія державних службовців. Якщб персональний склад перших від виборів до виборів змінюється, то другі не залежать від їх наслідків. Система державної служби покликана зробити державний апарат стабільним, кваліфікованим і більш Менш незалежним від наслідків політичної боротьби.

Особливості статусу публічних державних службовців або державних поса-тддвих осіб полягають, на думку українського дослідника О. Петришина, в такому:

а) вони виконують функції публічного характеру;

б) наділені юридичними державно-владними повноваженнями;

в) мають право видавати юридичні акти, обов'язкові для інших осіб;
г)виступають носіями та представниками державної влади;
д)~можуть бути притягнутими до підвищеної юридичної відповідальності.

V більшості країн прийняті закони про державну службу, в яких визначають­ся кваліфікаційні умови зайняття посад, порядок службового зростання, права і обов'язки службовців, їх дисциплінарну відповідальність тощо.

61

Глава 8. Механізм держави


* На сьогоднішній день відомі три типи систем державної служби: кар'єрна,

споліальна та мерітна, відмінності між якими мають все жумовиий-характер.

~Кар срна ^система (від фр. "сіє 1а саггіеге") сформувалася на європейському

континенті й полягає в бездоганній протягом усього життя службі, коли службове

зростання здійснюється на основі кваліфікаційних умов і тривалості служби. У

.рамках кар'єрної системи сформувалися певні принципи влконання державної

_£лужби:

а) службове зростання на основі наперед визначених умов;

б) вимога мовчазності (щодо службових таємниць);

в) несумісність державної служби з іншою оплачуваною працею;
г)_забарона працювати родичам;

д) заборона членства у політичних партіях і участі в політичних акціях, а та­кож у страйках;

є) лояльність.

Споліальна система (лат. "зроііа" - користь) сформулювалася й діяла в США на ранніх стадіях рбзТзйтку саме як "корислива система'\^]і_сут^^юлягає_^ому, що посади державної служби роздаються особам, котрі допомагали політику^ вибор-чій компанії.

Мерітна система (лат. "тегіїі" - заслужений) прийшла на зміну споліальній ^системі в США. іТосади в державній службі цього типу займають особи, котрі, від­значаються особливим рівнем кваліфікації (пройшли конкурсний відбір, тестові випробування, закінчили заклади післядипломної освіти), мають здібності або особливу, потрібну для посади, освіту, є бездоганними в моральному плані. За де­якими показниками ця система подібна до кар'єрної.




Переглядів: 340

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Класифікація державних органів | Види державних службовців

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.