МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||
Поняття і види правотворчої діяльностіВ юридичній літературі існує кілька визначень поняття правотворчості. Як правило,\під правотворчістю розуміють таку форму організованої державної діяльності, котра виражається в установленні або санкціонуванні компетентними органами (або народом через референдум) правових норм. \ Правотворчість завершує процес правоутворення. Останнє виступає більш широким поняттям і охоплює як власне правотворчість, так і сукупність факторів, які викликають їїГСеред ознак правотворчої діяльності виділимо такі: а) це саме діяльність і одночасно наслідок такої діяльності; б) ця діяльність має організований характер, базується на правовій процедурі; в) цю діяльність здійснюють переважно державні органи;\ Найбільш сутнісні характеристики правотворчої діяльності проявляються в законотворчості. У законодавчому процесі, як правило, виділяють чотири стадії у такій послідовності: а) здійснення права законодавчої ініціативи; б) обговорення законопроекту; в) прийняття закону; г) його обнародування. У процесі ж правотворчості стадій дещо більше: 1) прийняття рішення щодо підготовки проекту; 2) попередні роботи перед складанням тексту проекту; 3) підготовка первісного тексту проекту; 4) попереднє обговорення проекту; 5) внесення проекту в офіційному порядку до відповідного правотворчого органу; 6) внесення питання про розгляд проекту до порядку дня засідання; 7) обговорення і офіційне прийняття проекту; 8) обнародування прийнятого нормативного акта. З іншого боку, в Україні можна визначити такі види правотворчої діяльності: 1) прийняття нормативних актів державними органами влади (Верховною Радою, Президентом, Урядом, міністерствами і відомствами, головами місцевих держадміністрацій); 2) прийняття нормативних актів органами місцевого самоврядування (наприклад, місцевими радами); 3) безпосередня участь народу у правотворчому процесі через референдум; 4) укладення між різними суб'єктами права нормативних угод, які містять обов'язкові до виконання правові приписи (наприклад, укладення Конституційного договору між Верховною Радою і Президентом 8 червня 1995 року, колективних договорів тощо). Загальна теорія держави і права Останнім часом виробляються абсолютно нові види правотворчості. На думку вітчизняної дослідниці Раданович Н. М., в результаті дослідження процесу "стикування" міжнародно-правових і національно-правових приписів можна виділити наступні специфічні риси національної правотворчості: 1) можливість створення нового джерела національного права шляхом санкціонування дії норм іншої - міжнародної - правової системи; 2) забезпечення, у разі потреби, дії норм санкціонованого джерела права. І Іри цьому така правотворчість: а) зумовлюється укладеним міжнародним договором, а тому є похідною від його положень; б) не може виходити за межі змісту міжнародного договору і повинна відповідати певним вимогам тлумачення норм міжнародного права; в) передбачає "процедуризацію" застосування міжнародно-правових норм, тобто встановлення порядку їхнього впровадження (імплементації); г) часто-густо пов'язана з переглядом національного законодавства, із приведенням його у відповідність до міжнародного договору (така правотворчість буде мати місце й у зв'язку з виконанням положень міжнародного договору, який хоча і не став частиною національного законодавства, однак має добросовісно виконуватися державою). Сказане дозволяє зробити висновок про існування специфічного різновиду національної правотворчості, а саме: імплементаційної правотворчості. Для України розробка механізму імплементаційної правотворчості виступає справою важливою і актуальною з огляду на процес її поступового входження до правового простору Європейського Союзу.
|
|||||||||
|