Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Гмм 28. Правова реформа та її особливості в Україні


рії "правова реформа" входять і інші поняття, що характеризують її окремі пара­метри, як наприклад, "інтенсивність правової реформи" (здійснення суб'єктом ре­форми певного обсягу діяльності за конкретний відрізок часу), "ефективність пра­вової реформи" (співвідношення між фактично отриманими результатами і тими правовими цілями, котрі ставилися ініціаторами в процесі її здійснення). Ефектив­ність правової реформи як державно-управлінської діяльності може бути оцінена за схемою "ресурсне забезпечення діяльності - затрати - результати".

"Йапрями правової реформи", як поняття, відображає призначення правової
реформи в суспільстві та розуміння ініціаторів (суб'єкта правової реформи) про­
блеми визначення окремих інститутів (чи інституційних систем) правової дійснос­
ті, котрі підлягають перетворенню, або, іншими словами, правовий режим яких
підлягає зміні. Напрями правової реформи визначаються по-різному в фаховій лі­
тературі та проектах нормативних актів. *

Варто відзначити, що в Посланні Президента України Л.Д. І£учми до Верхов­ної Ради України в 2002 р. вперше правовій реформі присвячено окремий підроз­діл з назвою "Новий етап адміністративної реформи. Конституційна та судова ре­форми". Названо, отже, три основні напрями правової реформи в Україні на дано­му етапі: 1) адміністративна реформа; 2) конституційна реформа; 3) судова рефо­рма.

Відзначимо ще один важливий момент. У своєму зверненні до громадян 24 серпня 2002 р. Президент України висунув ідею "політичної реформи", котра, на його думку, повинна полягати у вирішенні двох проблем - переходу від президе­нтсько-парламентської до парламентсько-президентської республіки та введенні "чистої" пропорційної виборчої системи. На нашу думку, в даному разі оптималь­ніше вживати все таки термін "конституційна реформа", бо обидві зазначені об'єкти реформування (модель влади і виборча система) виступають інститутами конституційного права, а з формально-юридичної точки зору передбачають вне­сення змін і доповнень або до Конституції України, або до конституційного зако­нодавства.

По-друге, на початку XXI ст. ми не можемо задовольнятися підходами до правової реформи, сформульованими в середині 90-х років, які під впливом полі­тичних факторів зводилися лише до цілей перетворень національної правової сис­теми. Очевидно, що окремим напрямом правової реформи повинна стати програма заходів щодо гармонізації вітчизняного законодавства з нормами Європейського союзу. В такому разі правова система отримала би чіткий і стабільний орієнтир розвитку, незалежний від розкладки політичних сил у країні. Це характерно для правових реформ у кожній із країн Євросоюзу та в країнах Центральної Європи. Зрозуміло, що інтеграція до європростору передбачатиме, крім іншого, заходи в "традиційних" напрямах реформи, але вона консолідуватиме їх, надаватиме їм єдиних засад.

По-третє, в більшості постсоціалістичних країн проблеми становлення і зміц­
нення демократії, її консолідація виступають актуальними і Україна - не виняток у
цьому плані. Тому правова реформа одним із своїх пріоритетних напрямів пови­
нна отримати юридичне та інституційне забезпечення захисту прав людини, меха-
нізму народовладдя, стабільного функціонування інших інститутів демократії.
238 Загальна теорія держави і права


По-четверте, досвід постсоціалістичних країн Центральної Європи засвідчує, що муніципальна реформа здійснюється, як правило, в рамках адміністративної реформи (реформи публічного управління). Природно, що становлення і зміцнен­ня самоврядування не є можливим без децентралізації публічного управління.

Отже, на наш погляд, правова (державно-правова) реформа повинна реалізо­вуватися у таких взаємопов'язаних напрямах:

1) конституційна реформа;

2) адміністративна реформа;

3) судово-правова реформа;

4) інституційне і юридичне забезпечення прав, свобод і законних інтересів людини і громадянина, зміцнення основ демократичного режиму;

5) удосконалення системи законодавства (нормативної бази), підвищення її якості;

6) гармонізація вітчизняного законодавства з нормами Європейського союзу.




Переглядів: 578

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Напрями правової реформи | Суб'єкт і об'єкт правової реформи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.