МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Office hours.Read the short story “Maybe you are not a good Principal” below. Then discuss it. Find out the meaning of the following words: administration, assistant, complaint, discipline, dump, effectively, fulfill, growl, idiot, ignore, inadequate, issue, monster, oversize, patience, principal, promise, shunt, supply.Try to give definition to each word. Tina was going back to school for her third master’s degree. She was a Special Education teacher, but she couldn’t take her job anymore, so she had quit. The kids were out of control. There were too many of them in one classroom for her to manage effectively. The school administration ignored her pleas to add teacher assistants. They ignored her complaints that some of the kids were simply little monsters. They were discipline problems that other teachers had shunted off to Special Education. The administration didn’t even respond to her complaint that one oversized young student had pushed her down one day onto the floor. Tina wanted to call the police, but the school principal talked her out of it with promises to improve things. Two weeks later, not one promise had been fulfilled. Tina angrily visited the principal, who told her that if she didn’t have the patience to wait for things to improve, maybe she wasn’t cut out to be a teacher. “How dare you! The issue is not whether I’m cut out to be a teacher,” she angrily replied. “I am a teacher, and a damn good one. But no teacher can get along forever with inadequate supplies, with overcrowded classrooms, with students who are dumped into her class, and with students who attack her. And especially,” she growled, “with idiots like you in charge who continually ignore the needs of Special Education students and teachers.”
Main Literature: 1. “New English File” by Clive Oxenden, Christina Latham- Koenig, Paul Seligson. Pre-Intermediate. Oxford University Press, 2010. 2. “Inside out” by Sue Kay and Vaugham Jones. Pre-Intermediate. Macmillan. Publishers Limited 2011. Additional Literature: R. Murphy “English Grammar in use” Cambridge University Press. 2008
Warming up. Kindness: a language the deaf can hear and the blind can see. Look at the phrases below. Match each phrase with its opposite. For example: It’s well-paid = it’s badly paid
Now describe one of the jobs in 1 to your partner using the words above. Can your partner guess which job you are describing? GRAMMAR:Will, won’t (promises, offers and decisions)
|
||||||||||||||||||||||||||||||
|