Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Why do we Learn the English Language

Understand know Like Visit can read develop
Be easy buy learn be able have want  

It is example, we have a foreign exhibition in Moscow. If is easy for me to visit this exhibition. You can see a lot of advertisement, signboard, names in the streets. Very often they are in English. If you know English, you can read and understand them. Now we _ many clothes from other countries. If you know English well, you can read something about the size of this or that thing. It is clear for you what it is made of. There are a lot of films in foreign languages. There are international friendship camps in the world. If you can speak foreign languages, it _ for you to visit such camps and speak with the boys, girls, men, women who do not know Russian. In short, I understand that I have to learn English in a proper way and I try to do it.necessary __ foreign languages. That's why pupils _ such subject as a foreign language at school. Everybody _ his own language, but it is useful to know foreign languages. I learn English, because I _ that I can use it. For example, if I do to England I _ to speak English too. English is used not only in England, but also in other countries. I learn English because I _ to read foreign literature in the original. I know and _ such English and American writers as Charles Dickens, Mark Twain and others. I like to travel. But it is difficult _ countries, when you don't know the language of these countries. If I know the language of the country, where I am going to, it will be easy do travel there. If I want to ask something, I _ do it in English. I like to read books. And I like _ newspapers, too. If I know, for example, English I'll be able to read English newspapers and magazines. Knowledge of different countries to understand each other, _ friendship among them. For

Task for Office hours:Speak on the following topic “English is the international language”

References:

Main literature:

1.New English file (pre-intermediate) Student’s book/Work book ClieveOxenden Christina Latham – Koening. Oxford University Press, 2010

2. New Inside Out (pre-intermediate) Student’s book Sue Kay & Vaughan Jones Macmillian 2012

3. Cutting edge (pre-intermediate) Student’s book. Sarah Cunningham and Peter Moon Longman 2008

Additional literature:

4.“Essential grammar” R.Murphy. Second edition. (pre-intermediate )l. Cambridge University Press. 2009.

5.Brush up your English Romanovich A. U. Moscow 2007

6.onestopenglish.com

 

 

HAND-OUT Discipline: English as a foreign language Pre-intermediate Lexical theme : My future profession Credit:2 Grammatical theme: will (won’t) + infinitive Practical lesson 14 Assistant-Professor: G. A.Adilova  

GRAMMAR: Will, won’t + infinitive (predictions)

I You He She ‘ll be late It We They   I You He She won’t be late It We They ? ˅ X  
I you he Will she ‘ll beitlate we the   I you he Yes,she will it we they I you he No, she won’t it we they    
Contractions: ‘ll=will; won’t=will not  
  • Use will/ won’t +infinitive for future predictions.
  • The future of these is/ are = there will be; The future of I can = I’ll be able to NOT I’ll can.
  • We often use I think / I don’t think… +will… I think he’ll fait the exam. I don’t think he’ll pass the exam. NOT I think he won’t pass.
 



Переглядів: 484

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Here are some things that students do when they read or hear a new word in a foreign language. Which order do you normally do them in? Describe in pairs | Write sentences and questions with will/won’t. Use contractions where you can.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.