Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Приклад використання симплекс-методу.

Нехай необхідно розв’язати задачу лінійного програмування з такою матрицею коефіцієнтів системи обмежень ( ), вектором вільних членів обмежень ( ) і вектором коефіцієнтів цільової функції ( ):

; ; .

Згідно з заданою умовою цільова функція (1) має вигляд:

(1)

(1)

Для того, щоб перейти до розв’язування задачі симплекс-методом, необхідно сформувати симплексну таблицю, яка матиме вигляд:

 
         
         
         
         
         

В даному випадку n=5 (кількість змінних). Необхідно виразити базисні змінні через вільні. Для цього запишемо систему обмежень:

(2)

 

Отже, система обмежень набуває вигляду:

(2)

Де - базисні змінні. - вільні змінні.

Покладаємо значення вільних змінних рівне нулю, тоді можна обчислити значення цільової функції при даному базисному плані:

Отримано всі дані для заповнення симплексної таблиці:

Таблиця1

   
   
3 -5 6/3=2  
-6 -1 -3    
36/12=3  

Базисний план не являється оптимальним. Значення функції .

Правила знаходження оптимального рішення загальної задачі лінійного програмування симплекс-методом:

1) якщо всі вільні члени (не враховуючи рядочка ) в симплексній таблиці невід’ємні, а в рядочку (не враховуючи вільного члена) немає жодного додатного елемента, то оптимальне рішення досягнуте;

2) якщо в рядочку є додатні елементи, а в стовпчику , що відповідає йому немає жодного додатного елемента, то лінійна функція необмежена знизу і оптимального рішення не існує;

3) якщо ж в стовпчику з додатнім коефіцієнтом цільової функції є додатні елементи, то потрібно зробити заміну однієї з вільних змінних на одну з базисних;

4) обирається вирішальний стовпчик , такий, що , якщо таких елементів декілька, обирається найбільший;

5) у вирішальному стовпчику виділяють додатні елементи: . Якщо виконується умова , тобто всі елементи в стовпчику з додатнім коефіцієнтом цільової функції від’ємні, то функція не обмежена знизу;

6) обчислюються відношення , ;

7) в якості вирішального елементу обирається коефіцієнт , для якого попередньо обчислене відношення мінімальне:

.

Таким чином вирішальний елемент . Вирішальним рядочком буде рядок з елементом . Тому необхідно зробити заміну базисних змінних , .

Формуємо другу симплексну таблицю за формулами:

 
   

 

Таблиця 2

 
-8 -7/3 47/3
1/3 -5/3
-4 1/3 -14/3
-4

Базисний план . Значення функції

Знайдене рішення не оптимальне, тому необхідно продовжувати обчислення.




Переглядів: 498

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Постановка задачі. Симплекс-метод. | Правила расчета

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.