Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Вибірка в аудиторській роботі, її сутність та етапи проведення

Перевірити всі господарські операції крупного підприємства за період, відведений на аудиторський процес, часто просто неможливо фізично. Зва- жаючи на чималий обсяг документації для обробки, аудитор часто зверта- ється до вибіркового дослідження, при цьому він керується принципом ек- страполяції — розповсюдження результатів перевірки вибірки на всю гене- ральну сукупність об'єктів, що перевіряються з урахуванням:

- складу генеральної сукупності;

- величини граничної помилки вибірки;

- обсягу вибірки і методу відбору;

- інтерпретації аудитором результатів вибіркового дослідження.

Правильно зроблена вибірка може забезпечити високий ступінь довіри щодо повноти відображення господарських операцій. Згідно з МСА 530 мож- ливість застосування вибіркового дослідження в аудиті залежить від дотриман- ня кількох умов:

- вибірка повинна повністю відповідати поставленій меті і характеру

аудиторської перевірки;

- обсяг генеральної сукупності має бути досить великим;

- генеральна сукупність повинна бути однорідною як за класом опе- рацій, так і за величиною їх значень;

- вибірки повинні бути репрезентативними, тобто давати уявлення про всі основні класи операцій, перевірка яких є метою аудиту;

- генеральна сукупність повинна охоплювати операції всього звітно- го періоду;

- кожна одиниця генеральної сукупності повинна мати чітку іденти- фікацію.

Отже, вибіркове дослідження має статистичний характер, ефективність якого залежить від методу формування вибірки. У процесі формування випад- кової вибірки застосовується випадкова точка початку відбору, випадковий або систематичний метод відбору. При цьому, щоб забезпечити обґрунтованість ви- бірки, не враховуються суб'єктивні судження аудиторів.

Проте існують ситуації, в яких аудитор не повинен застосовувати вибірку, зокрема, якщо він занепокоєний результатами раніше виконаних перевірок і отри- маною інформацією; якщо розмір помилки, визначений згідно з теорією, не відпо- відає розміру помилки всієї генеральної сукупності; коли перевіряються статті ба- лансу, до яких відповідно до вимог закону повинні додаватися пояснення та аудиторська перевірка яких бажана незалежно від величини їх значення. Не застосову- ється вибірка і тоді, коли генеральна сукупність неоднорідна і структура генераль- ної сукупності не дозволяє застосовувати вибіркове дослідження.

Основними підходами до вибіркового дослідження в аудиті є атрибутив- ний (якісний) та варіаційний (монетарний).

Атрибутивне вибіркове дослідження призначене для виявлення того, якій частині генеральної сукупності характерні або, навпаки, не характерні ті чи ін- ші ознаки, що називаються атрибутами.

Варіаційне вибіркове дослідження призначене для визначення абсолют- ного розміру помилки, тобто величини заниження або завищення значення по- казника. Отже, атрибутивне вибіркове дослідження більш доречне для перевір- ки на відповідність, а варіаційне — для перевірки по суті.

Основні етапи вибіркового дослідження в аудиті мають такі процесуальні складові:

✓ визначення цілей перевірок на відповідність (наскільки мета перевірки

контролю пов'язана з конкретними цілями аудиторської перевірки), та по суті

(для виявлення фактів завищення або заниження значень сальдо рахунків);

✓ визначення генеральної сукупності (множинності результатів господарсь- ких операцій) одиниці вибіркового дослідження;

✓ стратифікація (групування) генеральної сукупності операцій за розміром

або за характером сальдо рахунків; за географічними ознаками; за часовою пос- лідовністю; за алфавітом; за інтенсивністю запитів на певний вид інформації. Групування дає можливість виділити з однієї генеральної сукупності для цілей обліку кілька однорідних генеральних сукупностей для цілей аудиту, завдяки

«ому збільшується точність визначення одиниці вибіркового дослідження. Одиницею вибіркового дослідження можуть бути: документ, сальдо рахунку, запис в обліковому реєстрі, фізична величина тощо;

✓ визначення помилки або відхилення, тобто встановлення взаємозв'язку

між загальною метою перевірки і одиницею вибіркового дослідження. Крім пошуку помилок або відхилень, аудитор оцінює ймовірність того, що деякі по- милки можуть залишитися непоміченими;

✓ розрахунок обсягу вибірки проводиться таким чином, щоб, з одного боку,

зменшити зайві витрати часу та зусиль на аудиторський процес, а з іншого, — заради вичерпної репрезентативності даних вибірки для якісного виконання ос- новного завдання аудиторської перевірки;

✓ добір одиниць у вибіркову сукупність, який повинен бути випадковим,

аби кожна одиниця вибіркового дослідження мала однаковий шанс бути відіб- раною. Методи випадкового та систематизованого добору сприяють досягнен- ню цієї мети, бо під час їхнього застосування використовують випадкову точку початку добору. Метод монетарного вибіркового дослідження відрізняється від раніше вказаних — усі одиниці вибіркового дослідження, значення яких більше або дорівнює значенню інтервалу вибірки, неодмінно потраплять до вибірки;

✓ перевірка одиниць, які потрапили до вибіркової сукупності. Обов'язкови-

ми вимогами до якісної позитивної оцінки вибірки є такі: наявність документа- ції на кожну одиницю, що перевіряється, доведення перевірки до кінця з отри- манням усіх пояснень, оцінка результатів перевірки тощо.




Переглядів: 317

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ТЕМА 5. АУДИТ АКТИВІВ, ПАСИВІВ ТА ФІНАНСОВОЇ ЗВІТНОСТІ | Аудит окремих статей звітності підприємства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.