Глобальний ринок – це не тільки назва, а й характерні особливості, які принципово відрізняють його від світового ринку 20-30-річної давнини.
З урахуванням майбутнього системи якості принципове значення мають три такі характеристики глобального ринку:
Ø насиченість товарами – пропозиції ринку значно перевищують попит, є значна кількість товарів одного і того ж функціонального призначення;
Ø поінформованість споживача – споживач, як правило, знає чого хоче і йому є з чого вибирати;
Ø мінливість ринку – динаміка науково-технічного прогресу, швидкий розвиток високих технологій, висока конкуренція призводять до постійних змін у пропозиціях і попиті.
Можна виділити шість основних критеріїв конкурентоспроможності, які сьогодні відіграють вирішальну роль.
1. Якість продукції. – відповідність вимогам споживачів.