МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
D). Intonation.GA intonation differs from RP intonation mainly in unemphatic, or emotionally neutral speech. The English speech for Americans sounds “affected” and “pretentious” or “sophisticated”. And for the English Americans sound “dull”, “monotonous”, “indifferent”. The monotony of GA intonation is explained by the following factors: 1) pitch characteristics (since pre-nuclear contour in RP is gradually descending in GA it is mid-level); 2) narrow range of the utterance (in GA the voice doesn’t fall to the bottom); 3) stow tempo; 4) complicated rhythmical structure of intonation (the unstressed syllables in RP gradually descend, the unstressed syllables in GA fall to a lower pitch, besides RP unstressed vowels are characterized by qualitative reduction, while GA sounds in unstressed syllables are lengthened). GA general questions take a falling tone, in RP they are pronounced with the rising tone. The rising tone in GA general question is used to show politeness. Requests and leave-takings in RP are usually pronounced with a Rise, whereas in GA they may take a Fall-Rise. Assignment
Discuss the following questions 1. Standard pronunciation of English and its development. 2. The principle types of Received Pronunciation. 3. National variants of Standard English pronunciation. 4. Regional variants of Standard English pronunciation. 5. The main types of American pronunciation. General American Pronunciation. 6. Received and General American Pronunciation in comparison: b) differences within the consonantal system; c) differences within the vocalic system; d) differences within the accentual system; e) differences within the intonational system. 5. The application of the knowledge about the types of English pronunciation in teaching.
Comment on the following terms 1. Standard, orthoepy, dialect, accent, dialectology, standard national pronunciation (orthoepic norm, orthoepic standard, literary pronunciation) 2. Standard English pronunciation, Southern English pronunciation, Public School pronunciation, Received English pronunciation (RP), conservative RP, general RP, advanced RP, near-RP Southern, General American pronunciation 3. National variant of Standard pronunciation, Regional variant of Standard pronunciation, local dialectal variant, social dialect, idiolect.
|
||||||||
|