МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
AssignmentDiscuss the following questions 1. The main principles of vowel and consonant formation. The articulatory and auditory difference between vowel and consonant phonemes. 2. General principles of the classification of English vowel phonemes: a) the stability of articulation; b) the position of the tongue; c) the position of the lips; d) length of the vowel; e) tenseness of the vowel; f) the character of the end of the vowel. 3. Phonological oppositions in the system of English vowel phonemes. 4. Positional and combinative changes of vowels in connected speech. 5. Differences in the articulation basis of English and Russian vowel phonemes. 6. General principles of the classification of English consonant phonemes: g) work of the vocal cords and the force of exhalation; h) active organs of speech and the place of obstruction; i) manner of noise production and the type of obstruction; j) position of the soft palate. 7. Phonological oppositions in the system of English consonant phonemes. 8. Positional and combinative changes of consonants in connected speech. 9. Differences in the articulation basis of English and Russian consonant phonemes. 10. The application of the knowledge about the system of English phonemes, their articulatory peculiarities, speech modifications in teaching.
Comment on the following terms 1. Vowel, monophthong, diphthong, nucleus, glide front vowel, front-retracted vowel, central vowel, back vowel, back-advanced vowel, high vowel, mid vowel, low vowel, long vowel, short vowel, tense vowel, lax vowel, checked vowel, free vowel. 2. Consonant, noise consonant, sonorant, voiced consonant, voiceless consonant, occlusive consonant, constrictive consonant, aspirated consonant, plosive consonant, fricative consonant, affricate, lateral sonorant, medial sonorant, nasal consonant, glottal consonant, labial consonant, bilabial consonant, labio-dental consonant, lingual consonant, forelingual consonant, mediolingual consonant, backlingual consonant, apical consonant, cacuminal consonant, alveolar consonant, post alveolar consonant. 3. Reduction, qualitative reduction, quantitative reduction, zero reduction, assimilation, complete assimilation, partial assimilation, intermediate assimilation, progressive assimilation, regressive assimilation, reciprocal (double) assimilation, accommodation, elision.
|
||||||||
|